Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین؛ در اولین واکنش به توافق سوچی درباره ادلب، گروههای تروریستی جبهه النصره، حزب اسلامی ترکستان و سازمان حراس الدین عقب نشینی از مناطق تحت تصرف خود و بر زمین گذاشتن تسلیحات سنگین در خطوط تماس با ارتش سوریه را رد کردند.
دیما ناصیف خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین در این باره گزارش داد، ساعاتی پس از پایان کنفرانس سوچی، تهران و دمشق از توافق به عمل آمده در این نشست استقبال کردند؛ اتفاقی که اگر ترکیه تا پایان به آن پایبند باشد می توان گفت سوریه وارد آخرین پیچ از جنگ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوچی حکم به رویارویی با جبهه النصره می دهد به همین دلیل وقتی توافق سوچی فاش شد این گروه بلافاصله آن را رد کرد. این توافق خواستار آن شده است تا زمانی که جبهه النصره آن را نپذیرد نبرد با این گروه ادامه داشته باشد در شرایطی که تن دادن جبهه النصره به این توافق نوعی خودکشی سیاسی تلقی می شود زیرا باید خود را منحل کند و تسلیحاتش را تحویل دهد و پس از آن به گروههایی بپیوندد که از حمایت آنکارا بهره می برند. با این حساب جبهه النصره خود را بخشی از تلاش های ترکیه برای حل بحران می بیند و در این مسیر در برابر دو گزینه قرار دارد، یا به نبردی روی آورد که نوعی خودکشی است یا خود را منحل کند. که گزینه دوم مقبول شاخه تندروی این گروه نیست. به نظر می رسد این توافق بهانه لازم برای حمله سه جانبه به سوریه را که متهم کردن دمشق به حمله شیمیایی به ادلب بود گرفته است اما اینکه آیا نظام سوریه به ادلب حمله نظامی خواهد کرد یا خیر؟ باید منتظر ماند تا مهلت تعیین شده در توافق، که از پانزدهم اکتبر آغاز و تا پانزدهم دسامبر ادامه خواهد داشت سپری شود زیرا باید مشخص شود گروههای مسلح به سازوکارهای تعیین شده در توافق پایبند هستند یا خیر؟ با این حساب در حال حاضر حمله نظامی به ادلب در دستور کار نیست اگر چه بر اساس پیش بینی های دمشق این نبرد اگر آغاز شود پایان دادن آن به بیش از دو ماه زمان نیاز ندارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: واکنش النصره ترور توافق سوچي حمله ادلب بين الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۸۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در واکنش به بیانیه شورای امنیت؛ یمن: عملیات علیه کشتی‌های اسرائیلی ادامه خواهد داشت

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن از محکومیت عملیات نیروهای مسلح این کشور در دریای سرخ و عرب در حمایت از غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل ابراز تاسف کرد.

وزارت خارجه یمن افزوده است: بیانیه شورای امنیت در مورد عملیات دریای سرخ و عرب نشان دهنده تن دادن به خواست آمریکا برای حمایت از وحشیگری (رژیم) اسرائیل در غزه است.

در این بیانیه آمده است: شرم آور است که شورای امنیت نزدیک به ۲۰۰ روز است که نتوانسته است بیانیه ای در محکومیت کشتار روزانه دشمن اسرائیلی علیه کودکان و زنان غزه صادر کند.

وزارت امور خارجه یمن اعلام کرد: شورای امنیت شایسته بود که از ارائه تسلیحات آمریکا به رژیم غاصب صهیونیستی که به سبب آن هزاران قتل عام علیه مردم غزه انجام می شود، جلوگیری کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: بار دیگر تاکید می‌کنیم که عملیات یمن در دریای سرخ و عرب ارتباط تنگاتنگی با حوادث غزه دارد و این یک موقعیت استثنایی انسان دوستانه است که از حمایت مردم یمن و همه مردم منطقه و جهان برخوردار است.

وزارت امور خارجه یمن افزوده است: عملیات نیروهای مسلح ادامه خواهد داشت و متوقف نخواهد شد مگر اینکه تجاوز جنایتکارانه صهیونیست ها به غزه متوقف شود و محاصره رفع شود.

در همین رابطه عبدالملک العجری عضو هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن گفت: بیانیه اخیر شورای امنیت درباره عملیات ارتش یمن علیه کشتی‌هایی که عازم (رژیم) اسرائیل هستند بی‌ارزش است.

وی افزود: شورای امنیت که قادر به توقف نسل کشی غزه و تحمیل قوانین بین المللی بر (رژیم) اسرائیل نیست، حق ندارد از دیگران بخواهد به قوانین بین المللی احترام بگذارند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای حملات حوثی‌ها (انصارالله) به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ را محکوم کردند.

نیروهای مسلح یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مردم غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب عازم سرزمین‌های اشغالی بودند، هدف قرار داده است.

نیروهای مسلح یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و کشتی نیروهای ائتلاف حامی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • در واکنش به بیانیه شورای امنیت؛ یمن: عملیات علیه کشتی‌های اسرائیلی ادامه خواهد داشت
  • واکنش به اتهامات علیه ایران درباره یمن و دریای سرخ
  • ادامه واکنش‌‌ها به تجاوز اسرائیل به بیمارستان الشفاء
  • واکنش حماس به حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان شفا در غزه
  • واکنش رشیدی کوچی به ماجرای سند جنجالی صدیقی
  • واکنش نتانیاهو به انتقاد‌های آمریکا: چه زود ۷ اکتبر را فراموش کردید؟!
  • واکنش نتانیاهو به انتقادهای آمریکا: چه زود 7 اکتبر را فراموش کردید؟!/ به جای فشار به ما به ایران و حماس فشار بیاورید
  • درخواست اسرائیل برای توافق تبادل اسرا با حماس/نرمش حماس در مذاکرات آتش‌بس
  • درخواست رژیم صهیونیستی برای امضای توافق تبادل اسرا با حماس
  • انهدام پایگاه تروریست‌ها در دیرالزور/ عملیات ارتش سوریه در حومه ادلب و حلب