Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@12:41:54 GMT

آغاز عملیات شناسایی برای پیکر ۴۶ شهید تازه تفحص شده

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۹۰۰۰

آغاز عملیات شناسایی برای پیکر ۴۶ شهید تازه تفحص شده

به گزارش پارس نیوز، 

پیکر مطهر 135 شهید تازه تفحص شده در روز پنج‌شنبه، 22 شهریور ماه 97 در تهران تشییع شدند. پیکر این شهدا از مقابل دانشگاه تهران به سمت خیابان حافظ و چهارراه کالج ادامه مسیر داده و در انتها به معراج شهدای مرکز واقع در خیابان بهشت رسیدند. این شهدا متعلق به عملیات‌های کربلای 5، والفجر 8، والفجر 1 و مناطق شلمچه، شرهانی، جزیره بوارین، نفت شهر و سومار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ ابراهیم رنگین، رئیس ستاد معراج شهدای مرکز، در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت پیکرهای مطهر شهدای تازه‌تفحص‌شده در معراج شهدای تهران گفت: پیکر مطهر 135 شهید دفاع مقدس هفته گذشته بعد از تشییع وارد معراج شهدا شد. از این تعداد پیکر مطهر 72 شهید که همگی گمنام بودند در روز 26 شهریور ماه 97 به هشت استان فرستاده شده و در نقاط تعیین شده خاکسپاری شدند. پیکر مطهر 17 شهید که هویت آنها شناسایی شده بود نیز بعد از تشییع تحویل خانواده‌ها داده شده و در زادگاه‌های خود تدفین شدند. پیکر مطهر 46 شهید باقی مانده‌اند که می‌بایست هویت آنها مورد بررسی قرار بگیرد.

آزمایش‌های ژنتیکی برای تشخیص هویت این پیکرهای مطهر از امروز؛ چهارشنبه 28 شهریور ماه 97 آغاز خواهد شد. پیکر مطهر 46 شهید تازه تفحص شده برای انجام عملیات تخصصی شناسایی آماده می‌شوند و و فرآیند نمونه‌گیری، آزمایش DNA، مراحل ژنتیکی و کارهای کارشناسی در این زمینه پیگیری می‌شود. مشخصات شهدایی که هویت آن‌ها بعد از مراحل کارشناسی شناسایی می‌شوند، بعد از اتمام عملیات شناسایی هویت شهدا اعلام خواهد شد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: دانشگاه تهران نفت دفاع مقدس تشخیص هویت کارشناسی تشخیص هویت دانشگاه تهران دفاع مقدس کارشناسی نفت پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۹۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«وعده‌ صادق» روح تازه‌ای به رزمندگان مقاومت دمید

همسر شهید مهدی منتظر قائم با بیان اینکه عملیات «وعده صادق» روحی تازه در جان رزمندگان جبهه اسلام و مقاومت دمید، گفت: دوران تهدید و تجاوز نظامی علیه ملت‌ها به پایان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی؛ صدیقه مدرسی، امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در مراسم سالگرد شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس اظهار کرد: شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس در اردیبهشت سال ۵۹ نشان الطاف و امدادهای غیبی نسبت به انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: این اتفاق افشاگر راهبردها و سناریوهای دشمن و استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران بود.

همسر شهید مهدی منتظر قائم (تنها شهید حادثه طبس) با تبیین جنایت‌های استکبار گفت: دوران تهدید و تجاوز نظامی علیه ملت‌ها به پایان رسیده است و ملت ایران بینی هر متجاوزی را به خاک خواهد مالید.

وی با اشاره به عملیات «وعده صادق» در پاسخ به حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه بیان کرد: این عملیات نیروهای انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آرامش را نصیب ملت ایران کرد و از طرف دیگر وحشت و خفت را سهم رژیم صهیونیستی کرد.

مدرسی گفت: خداوند را برای نعمت عملیات وعده صادق شکر می‌گوئیم و خرسندیم که خون شهیدان ما به ثمر رسید.

همسر شهید مهدی منتظر قائم تأکید کرد: عملیات‌هایی چون عملیات «طوفان‌الاقصی» و عملیات «وعده صادق» روحی تازه در جان رزمندگان جبهه اسلام و مقاومت دمید و باور شکست‌ناپذیری اسرائیل را از بین برد.

کد خبر 747576

دیگر خبرها

  • فیلم| آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • بازگشت ستارگان خاک به آغوش دیارشان
  • جانباز شیمیایی اهل تربت جام به جمع شهدا پیوست
  • «وعده‌ صادق» روح تازه‌ای به رزمندگان مقاومت دمید
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • فیلم/ کشف پیکرهای مطهر ۷ شهید در منطقه عملیاتی والفجر ۱
  • کشف پیکر‌ مطهر ۷ شهید در منطقه عملیاتی والفجر ۱ +فیلم