Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@14:07:55 GMT

توافق دو کره برای برنامه خلع سلاح اتمی

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۹۰۶۷

توافق دو کره برای برنامه خلع سلاح اتمی

به گزارش جماران؛ رهبران دو کره برای اولین بار و به طور مشخص گام هایی را که باید برای خلع سلاح هسته ای برداشته شود، تعیین و تدوین کردند.

این موضوع بخشی از بیانیه و توافقنامه ای است که امروز چهارشنبه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و مون جائه این رییس جمهوری کره جنوبی در پیونگ یانگ امضا کردند.

مون جائه این رییس جمهوری کره جنوبی در کنفرانس مطبوعاتی بعد از دومین دور مذاکرات خود با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در پیونگ یانگ گفت که خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره دیگر دور از دسترس و طولانی مدت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد که دو رهبر موافقت کرده اند هر موانعی که باعث اختلاف و مناقشه در شبه جزیره کره می شود ، برداشته شود.

وی تاکید کرد که طرح های مربوط به مجتمع صنعتی کایه سونگ در مرز دو کشور و منطقه گردشگری کامکانگ نیز زمانی که شرایط مهیا شود ، به اجرا گذاشته خواهد شد.

دو طرف به این توافق رسیده اند که کار بر روی اجرای طرح های راهسازی و احداث خطوط ریلی مرزی که دو کره را به هم مرتبط می کند پیش از پایان سال جاری میلادی شروع شود.

رییس جمهوری کره جنوبی همچنین تاکید کرد: کره شمالی پذیرفته است که برای همیشه سایت و پد آزمایش و پرتاب موشکی بالستیک دونگ چانگ - ری را تعطیل کند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت که دو کره موافقت کرده اند در زودترین زمان ممکن مراکز و تاسیساتی دایمی برای برگزاری دیدارهای خانواده های جدا شده از جنگ دو کره در سال 1953 میلادی ایجاد شود.

رهبر کره شمالی نیز در این کنفرانس خبری اعلام کرد در آینده نزدیک به کره جنوبی سفر خواهد کرد.

او تصریح کرد با مون قرار گذاشته ایم فرایند خلع سلاح شبه جزیره را با هدف عاری سازی منطقه از هرگونه تسلیحات هسته ای به پیش ببریم.

اون همچنین تصریح کرد که نشست سران دو کره در پیونگ یانگ باعث صلح و ارامش در شبه جزیره خواهد شد.

رهبر کره شمالی افزود: پیونگ یانگ به دنبال تقویت روابط بین کره ای است.

همچنین امروز در حاشیه امضای بیانیه سران، وزیران دفاع دو کشور نیز اسنادی را امضا کردند که بر اساس آن از هرگونه حادثه میان دو کشور جلوگیری شده و تنش ها میان آنها کاهش یابد.

این بخشی از تلاش های سران دو کره برای پایان دادن به هرگونه رابطه خصمانه پس از اولین دیدار سران در ماه آوریل امسال است.

رییس جمهوری کره جنوبی روز سه شنبه برای سومین دیدار رسمی با رهبر کره شمالی وارد پیونگ یانگ شد و فردا پنجشنبه این کشور را ترک می کند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت تسلیحات هسته ای کره جنوبی کیم جونگ اون مون جائه این کره شمالی و کره جنوبی تسلیحات هسته ای کره شمالی کره جنوبی و کره شمالی خلع سلاح اتمی خلع سلاح اتمی کره شمالی رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۹۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه جامعی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: برنامه جامع و مدونی برای مدیریت سیلاب در استان باید داشته باشیم و این امر جزو اولویت‌هاست.

علیرضا عباس‌زاده امروز (شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه) در ستاد مدیریت بحران شهرستان نهبندان، اظهار کرد: هنر حاکمیت و محل آزمون مدیران، همین موضوع مدیریت بحران است.

وی با بیان اینکه اگر در مدیریت بحران کوتاهی کنیم، جایی برای دفاع نیست، افزود: سال به سال امکانات مدیریت بحران استان را تجهیز می‌کنیم و تجربیات ما هم زیاد شده که جزو سرمایه‌های ماست.

معاون استاندار گفت: همه باید با تمام توان و با همدلی و همکاری پای کار خدمت‌رسانی در سیلاب باشند تا مشکلات رفع شود.

عباس‌زاده با اشاره به خسارت سیل زیرکوه در هفته گذشته، بیان کرد: از همان ساعات اولیه سیل، تمام محورها بازدید و با بسیج امکانات دستگاه‌ها، محورهای اصلی مواصلاتی بازگشایی شد.

وی شأن حاکمیتی، ارزشمند و اثربخش مدیران را مسأله مدیریت بحران ارزیابی کرد و گفت: شرایط خوبی در استان حکمفرماست.

عباس‌زاده توجه به مصوبات سفر رئیس جمهوری درباره مدیریت بحران و توجه به آب‌های مرزی را از اولویت‌ها دانست و افزود: در استان بیش از ۲۲۰ سازه آبخیزداری در دو تا سه سال گذشته اجرا شده است که اگر نبود، خسارت‌ها دوبرابر می شد.

به گفته او، شناسایی چالش بحرانی در برنامه‌های مدیریت بحران باید مورد توجه مدیران باشد، ما در شرایط جدید، شاهد بارش باران از نوع رگباری و سیلابی هستیم که باید مدیریت شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های عمرانی ما با یک ندانم‌کاری به‌دنبال سیلاب از دست می‌رود، بنابراین پیشنهادهای تکمیلی باید داشته باشیم، اظهار کرد: اکنون وضعیت شهرستان خوسف به‌دنبال سیلاب از وضعیت نهبندان هم بدتر شده و شرایط آن مانند زیرکوه است. بنابراین تمام استان نیازمند توجه و مدیریت بحران است. 

معاون استاندار گفت: میزان خسارت سیل به زیرساخت راه در زیر کوه ۱۰۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

عباس‌زاده بیان کرد: حوزه‌های راهداری، بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی بیشترین خسارت‌ها را داشته‌اند و باید گزارش‌ها جمع‌بندی و خسارت ها اعلام شود.

وی با بیان اینکه شرایط خسارت در نهبندان مانند زیرکوه نیست و مدیریت بحران در این شهرستان خوب بوده است، گفت: نیروهای امدادی و عملیاتی استان برای مدیریت بحران، کم است و باید از امکانات محلی و منطقه‌ای برای مدیریت بحران استفاده کرد.

معاون استاندار با اشاره به اینکه باید مجوزهای استفاده از بخش خصوصی در شرایط بحران گرفته شود که مانعی در شرایط بحران وجود نداشته باشد، افزود: اکنون دستگاه‌ها باید ارزیابی و اقدامات جبرانی خسارت را آغاز کنند. برنامه‌های جبران خسارت سیل توسط دستگاه‌ها باید ارائه شود.

وی اضافه کرد: حجم عملیات سیل در خوسف زیاد بوده است و با توجه به انتخابات پیش رو، راه‌های دسترسی به روستاها باید هرچه سریع‌تر بازگشایی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) چرا همه عاشق آهنگی درباره کیم جونگ اون شده‌اند؟
  • چین برای اولین بار توافقنامه ادعایی 2016 دریای چین جنوبی با فیلیپین را منتشر کرد
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • برنامه جامعی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است
  • جهت چرخش آب در اکوادور خط میانی کره شمالی و جنوبی (فیلم)
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت / بارش و ترافیک سنگین در محورهای شمالی