Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@12:37:17 GMT

رئیس سرویس اطلاعات داخلی آلمان برکنار شد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۹۱۱۰

به گزارش جهان نيوز، دولت آلمان روز سه‌شنبه اعلام کرد «هانس گئورگ ماسن» رئیس سرویس اطلاعات داخلی این کشور که به حمایت از گروه‌های نژادپرست متهم است، از سمتش برکنار شده و فرد دیگری جایگزین او می‌شود.

ماسن چندی قبل در واکنش به انتشار ویدئویی از تلاش گروه‌های نژادپرست آلمانی برای یافتن پناهجویان خارجی و حمله به آن‌ها، در اصالت این ویدئو و وجود چنین گروه‌هایی ابزار تردید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهارات او موجب شد تا مخالفان دولت و گروه‌های حامی حقوق بشر او را به حمایت از گروه‌های نژادپرست متهم کنند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ماسن پس از ترک سرویس اطلاعات داخلی آلمان در یک سمت ارشد در وزارت کشور مشغول به فعالیت می‌شود. وی از سال ۲۰۱۲ رئیس سرویس امنیت داخلی آلمان بود و در هفته‌های اخیر برای استعفا به شدت تحت فشار قرار داشت.

مخالفان دولت «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان به فریبکاری و تلاش برای حفظ ظاهر متهم کرده و گفته‌اند توافق صورت گرفته با ماسن و انتصاب وی در سمتی جدید در حقیقت اعطای ارتقا شغلی به وی محسوب می‌شود.

در سال‌های اخیر فعالیت گروه‌های نژادپرست و ملی‌گرایان افراطی در آلمان و دیگر کشورهای اروپایی شدت گرفته است. از همین رو اظهارات ماس به عنوان تلاشی برای کمرنگ نشان دادن فعالیت‌های نژادپرستانه در آلمان تفسیر شد و او تحت فشار شدیدی قرار گرفت.
منبع:فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۹۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل اوضاع غزه بدتر از ویرانه‌های آلمان در جنگ جهانی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، بورل در سخنانی در پارلمان اروپا، گفت: بیش از ۳۴ هزار نفر در غزه کشته شدند که بیشتر این افراد غیرنظامیان، زنان و کودکان بودند؛ دو برابر این آمار زخمی و ۷۵ درصد از جمعیت غزه آواره شده و در آستانه قحطی هستند.

وی با بیان اینکه جنگ در غزه ۱۹ میلیارد دلار به این منطقه خسارت زده است، افزود: بیش از ۶۰ درصد زیرساخت‌های فیزیکی در این منطقه آسیب دیده و ۳۵ درصد به طور کامل تخریب شده است.

بورل همچنین به آمار تلفات امدادگران در جنگ غزه اشاره کرد و گفت:‌ از هفتم اکتبر (پانزدهم مهر ماه) تاکنون حداقل ۲۴۹ امدادگر کشته شده‌اند که در میان آنها، ۱۸۱ کارمند سازمان ملل متحد بوده‌اند. (رژیم) اسرائیل همچنین به کاروان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی حمله کرد و هفت امدادگر را کشت؛ کسانی که به آسیب پذیرترین افراد در غزه کمک می کردند.

کشتار خبرنگاران در غزه از دیگر مسائلی بود که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مورد اشاره قرار داد و افزود: ما از شمار روزنامه‌نگارانی که در جریان حملات اسرائیل کشته شده‌اند وحشت زده‌ایم؛ حدود ۱۰۰ روزنامه‌نگار طبق گزارش گزارشگران بدون مرز در کمتر از ۶ ماه کشته شدند. این میزان بی سابقه است.

وی اضافه کرد: ما همچنین نگران قانون جدیدی هستیم که به (رژیم) اسرائیل اختیار می‌دهد تا از فعالیت شبکه‌های رسانه‌ای خارجی جلوگیری کند. این قانون، همراه با عدم دسترسی به فعالیت رسانه‌ها در غزه، مایه نگرانی است.

بورل ادامه داد: ما باید یک بار دیگر تکرار کنیم که (رژیم) اسرائیل باید به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد، اقدامات موقت دیوان بین‌المللی دادگستری را اجرا و حفاظت از همه غیرنظامیان را تضمین کند.

دیگر خبرها

  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید!
  • اتصال سرویس کارت‌های اعتباری ایران و روسیه/ مسکو از تجربه دهه‌ها مقاومت ایران در برابر تحریم بهره می گیرد
  • وزیر ناتوان و برکنار شده چطور استاندار مازندران می‌شود؟
  • بورل اوضاع غزه بدتر از ویرانه‌های آلمان در جنگ جهانی
  • وزیر ناتوان و برکنار شده، چطور استاندار استانی چون مازندران می شود؟ /از عجایب و غرایب دولت رئیسی
  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید