Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-19@06:45:32 GMT

برگزاری مراسم آتش زدن خیمه‌ها در ظهر عاشورا

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۹۲۴۹

برگزاری مراسم آتش زدن خیمه‌ها در ظهر عاشورا

مراسم نمادین آتش زدن خیمه‌ها در ضلع غربی حرم امام حسین (ع) هم‌زمان با ظهر عاشورا برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، هر سال در کربلا در اوایل محرم خیمه‌ای بزرگ در حوالی حرم امام حسین (ع) برپا می‌شود که در ظهر عاشورا هم‌زمان با جنایات بنی امیه در سال ۶۱ هجری این خیمه سوزانده می‌شود.

در سال‌های گذشته خیمه با هدف یادآوری جنایت بنی امیه با خاندان پیامبر اعظم (ص) در پشت حرم امام حسین (ع) برپا می‌شد اما به دلیل طرح توسعه حرم و احداث صحن عقیله بنی هاشم، امسال خیمه در بخش غربی حرم سیدالشهدا (ع) برپا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم نمادین سوزاندن خیمه بعد از اذان ظهر دهم ماه محرم با حضور خیل عظیم زائران و عاشقان حسینی برپا می‌شود.

به گزارش فارس، پنج‌شنبه ۲۹ شهریورماه روز عاشورای حسینی است که بسیاری از ایرانیان نیز در این روز خود را به کربلا می‌رسانند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کربلا ظهر عاشورا آتش زدن خیمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۹۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به انگیزه برگزاری فستیوال کوچه

به گزارش جام جم - حدود دو سال بیش از طرف دبیر برگزاری شب شعر کوچه مسعود عرب زاده دعوت شدم آن مراسم دومین شب شعر عاشورایی « *کوچه*» که با همکاری کانون محصولات فرهنگی و هنری آستان قدس رضوی و همکاری انتشارات قلمداران جنوب برگزار شده بود . آن مراسم با صفا دور از هر تجمل با حضور اندیشمندان و شاعران در کمال سادگی ، صمیمیت در راستای گسترش فرهنگ عاشورایی برگزار گردید، شور و شوق جوانان و مردم فهیم بوشهر در آن برنامه دیدنی بود،و همه مشتاقانه اهمیت این ایده را تحسین گفتند .

در آن برنامه دبیر برگزاری آقای مسعود عرب زاده عنوان نمود که این ایده در سال ۹۴ جز ایده های اجرایی ایشان بوده و رشته های مختلف در بر داشت که همان سال به رشته تحریر در آمده است لیکن اخیرا در فضای مجازی و رسانه های محلی تیری بنام «فستیوال کوچه » توجه اینجانب جلب کرد با همه احترامی که به برگزاری این مراسم و موسیقی محلی خود دارم لذا برخورد واجب دانستم تا نکاتی را متذکر شوم .

کاش برای بهتر برگزاری و رعایت حریم ها و ارزش و قداست این هنر زیبا ،مسئولیت برگزاری این نوع مراسم را به آقای مسعود عرب زاده سپرده می شد که اولا ایده این نوع مراسمات از آن او و حق ایشان بود ،،، دوم اینکه در این مورد و برگزاری چنین مراسماتی ایشان صاحب نظر و دارای مهارت و تجربه است پوشش های خبری و مستندات گواه بر این مدعاست.

دیگر سخن اینکه در هنر هیچگاه نباید به دنبال مسائل ظاهر همچون ثروت و ستاره شدن و معروفیت گام نهاد چرا که قداست هنر جریحه دار می شود ، هنر در جایگاه خود بارزترین تجلی گاه ، معنویت و هویت متعالی انسان است بنابراین برگزاری این نوع مراسمات باید به صاحبان سپرده شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن تکلیف ۱۰۰ دانش‌آموز دختر در نیشابور
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امیرالمومنین علی(ع) در پیاده‌راه فرهنگی رشت
  • رزمایش همدلی و احسان
  • برگزاری مراسم عزاداری امام علی(ع) در پیاده راه فرهنگی رشت
  • به انگیزه برگزاری فستیوال کوچه
  • از ضداسلام بودن بانوی برزیلی تا مسلمان شدن به عشق امام حسین (ع) + فیلم
  • اهدای تسبیح تربت امام حسین(ع) به خواننده کره‌ای در برنامه محفل
  • اهدا تسبیح تربت امام حسین(ع) به خواننده کره‌ای در برنامه محفل
  • برگزاری جشن روزه اولی ها در گلسار
  • یاد شهدا، چراغ راه آینده است