Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@14:34:11 GMT

بنی امیه اقدامات خود را با توجیه گری پیش می بردند

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۹۳۹۹

بنی امیه اقدامات خود را با توجیه گری پیش می بردند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی سه شنبه شب در سلسله جلسات عزاداری ماه محرم با عنوان «صلای عزا» که در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد اظهارکرد: گناه و خلاف به طور طبیعی برای انسان غیرمعصوم اتفاق می‌افتد ولی در برابر این گناه مؤمنان پاک‌نهاد صادقانه برخورد می‌کنند، بازگشت می‌کنند، به جبران برمی‌خیزند و پشیمان می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  توجیه گناه از خود گناه بدتر است، زیرا وقتی گناهی توجیه شد راه برای جبران آن بسته می‌شود. گناه موجه و زیبا جلوه داده می‌شود و بازگشت و توبه‌ای در کار نیست. توجیه گناه سبب آرایش و پیرایش آن در نظر دیگران شده و زمینه گسترش آن فراهم می‌شود. پس دیگران هم آن را خوب می‌پندارند.

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: کسانی که امام حسین(ع) و یاران باوفایش را به شهادت رساندند، نه از یهودیان و نه از مشرکان، بلکه از مسلمانی بودند که در لحظه انتخاب، تمایل به دنیا پیدا کردند و با توجیهات گوناگون و تهمت‌هایی که به امام معصوم زدند، دستشان به خون پاک‌ترین انسان‌های روی زمین آغشته شد و بدترین ظلم‌ها را به خاندان پیامبر(ص) و زنان و دختران و کودکان اهل بیت(ع)، روا داشتند.

وی جبرگرایی را از سیاست‌های توجیه‌گرانه و رفتار ستمبار یزید دانست و اظهار داشت: کار بنی امیه و ظالمان تاریخ همیشه پیشبرد انحرافاتشان با همین توجیهات بوده است. یکی از کارهای آن‌ها، جبرگرایی بود اینکه خواست خداست و مقدر الهی است هرچه پیش آمده است.

مرویان حسینی با اشاره به اینکه تقدیرگرایی و جبرگرایی خط باطلی برای توجیه ظلم‌ها از سوی حاکمان ستمگر از فراعنه عصر حاضر بوده است گفت: خدای متعال دل انسان را با عقلی صاحب تشخیص، با الهامات ربانی، با محافل معنوی هدایت می‌کند. توجیهات اقتصادی درباره انجام گناه نیز فراوان در همیشه تاریخ و از جمله امروز، دستمایه آلودگی‌ها بوده است.

کد خبر 4407185

منبع: مهر

کلیدواژه: ماه محرم مشهد ماه محرم کرمانشاه خبرگزاری مهر بوشهر مشهد شهرکرد گرگان مراسم عزاداری شیراز سانحه تصادف مجلس شورای اسلامی بیرجند خرم آباد احتکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۹۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد، حجاب و توجیه نیروهای فراجا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد وحیدی وزیر کشور، در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره مشارکت وزارت کشور در طرح نور گفت: موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست و غالب بانوان ما خود را متعهد می‌دانند و درصد اندکی رعایت نمی‌کنند که بخش قابل توجهی با تذکر رعایت می‌کنند؛ بین آنها نیز تعداد انگشت‌شماری هستند که ممکن است مقابل قانون مقاومت کنند و فراجا طبق وظایف قانونی‌اش موضوع را به مراجع قضایی دلالت می‌کند. این کل ماجرا است که در چارچوب‌های قانونی انجام می‌شود.

آنگونه که ایلنا روایت کرده، وی با بیان اینکه فراجا نیروهای خود را توجیه کرده که حتما بین کسی که اهمال دارد و کسی که تلاش بر ساختارشکنی دارد، تفاوت قائل باشد، گفت: اساس هم همین است که با تذکر آن فرد اصلاح شود. غالب افراد هم با تذکر توجه می‌کنند و رعایت می‌کنند از همین جا از همه بانوان محترمی که احیانا ممکن است توجه نداشته باشند به اینکه این مساله یک امر قانونی و مهمی در زندگی اجتماعی است، می‌خواهیم که این موارد را رعایت کنند.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا به عنوان وظایف وزارت کشور این طرح اجرا می‌شود، گفت: این کار از وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قوه قضاییه است و اگر مشکلی باشد، طبیعتا باید به مرجع قضایی ارجاع دهند.

وی درباره آخرین وضعیت قانون عفاف و حجاب، گفت: هنوز مصوبه نهایی ندارد در مجلس و شورای نگهبان به مراحل انتهایی و ابلاغ نرسیده است.

وحیدی درباره جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس گفت: انتخابات در ۲۱ اردیبهشت برگزار می شود و در این انتخابات در مرحله دوم ۴۵ نماینده جدید باید در ۲۲ حوزه انتخاب شوند. از این تعداد در ۸ حوزه انتخابات تمام الکترونیکی انجام می شود از جمله در تهران و در واقع در حوزه‌هایی که بیش از دو نماینده در مرحله دوم دارد انتخابات تمام الکترونیکی برگزار می شود.

وی افزود: آموزش های لازم شروع شده از طریق صدا و سیما و سایر امکانات اطلاع رسانی به مردم اعلام می‌شود در دوره قبل هم این کار را در چند حوزه انجام دادیم که خیلی کار موفقی بود. تبلیغات هم مثل دوره قبل از یک هفته قبل آغاز می شود از همین جا می‌خواهم همه رسانه ها دست اندر کار باشند و زمینه خوبی را برای برگزاری انتخاباتی پرشور در مرحله دوم فراهم کنند

وزیر کشور درباره دیدارهای خود در پاکستان عنوان کرد: جلسات خوبی در معیت ریاست محترم جمهور با مقامات پاکستانی داشتیم گفت‌وگوهایی با مقامات امنیتی این کشور انجام شد و نظرات دو طرف بر ضرورت برقراری امنیت بین دو کشور، یکی بود و نظرها این‌گونه بود که جریانات تروریستی هدایت‌شده‌ از سوی سرویس‌های اطلاعاتی خارجی هستند. هم‌چنین توافقات خوبی در زمینه هماهنگی برای برخورد با گروهک‌های تروریستی و هماهنگی‌های اطلاعات و کنترل مرز صورت گرفت. امیدواریم در عمل شاهد نتایج خوبی باشیم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899037

دیگر خبرها

  • مسیر فعلی مونوریل قم توجیه ترافیکی ندارد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد، حجاب و توجیه نیروهای فراجا
  • مدیرعامل استقلال ملاثانی:آماده بازی بودیم ولی به ورزشگاه راهمان ندادند،آیا گناه کردیم؟/ بودجه کل تیم ما به اندازه یک بازیکن فولاد است
  • سرمربی الهلال ناکامی برابر العین را توجیه کرد
  • حکم اعدام برای آزارگران ۲ دختر دانش‌آموز | ما را به بیابان‌های ورامین بردند و...
  • انتقادها به «گناه فرشته» و ماجرای سخنان جنجالی یک مدیر!
  • گروگانگیری خونبار در خراسان ؛ کشف آثار درگیری خونین در خانه قربانی | آدم‌ربایان اجاره‌ای پسر ۳۰ ساله را به زاهدان بردند
  • گناه فرشته یا گناه شهاب حسینی، لادن مستوفی، امیر آقایی و ...
  • گناه فرشته یا گناه شهاب حسینی ، لادن مستوفی ، امیر آقایی و ...