Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان- ایرنا- مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت : پنج پایگاه این اداره کل، از ابتدای محرم تا انتهای ماه صفر، پذیرای نذر خون سوگواران حسینی است.

پژمان صالحی فر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همزمان با سراسر کشور، طرح نذر خون در استان سمنان نیز از ابتدای ماه محرم آغاز شد و تا آخر ماه صفر ادامه می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل انتقال خون استان سمنان اعلام کرد: پایگاه های انتقال خون در شهرهای سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار، روزهای تاسوعا و عاشورا از ساعت هشت تا 14 آماده خونگیری از سوگواران حسینی است.
مدیرکل انتقال خون استان سمنان بیان کرد: در دیگر روزها به جز ساعت اداری، پایگاه انتقال خون سمنان در روزهای زوج هفته تا ساعت 17 یکسره پذیرای اهداکنندگان است.
وی ادامه داد: پایگاه های انتقال خون شاهرود و دامغان نیز به جز ساعت اداری هفته، روزهای یکشنبه در نوبت عصر فعال است.
وی اضافه کرد: با توجه به آیین ویژه سوگواری شهر دامغان، پایگاه انتقال این شهر روز جمعه یازدهم محرم نیز فعال است.
صالحی فر با اشاره به اینکه طرح نذر خون با هدف تامین فرآورده های خونی طی دو ماه درنظرگرفته شده است، تاکید کرد: مدیریت و ساماندهی اهدای خون سوگواران حسینی هدف اصلی زمان بندی در طرح نذر خون است.
صالحی فر خاطرنشان کرد: در گذشته اهدای خون عزاداران به صورت هیجانی فقط به روزهای تاسوعا و عاشورا محدود بود که این ازدحام بر رسیدگی لازم و کیفیت خدمات تاثیر می گذاشت.
وی با بیان اینکه سوگواران حسینی طبق شرایط جسمی و برنامه ریزی شخصی برای نذر خون در ماه های محرم و صفر اقدام کنند، گفت: با توجه به عمر 35 روزه فرآورده های خونی، نذرکنندگان اهدای خون را در این دو ماه زمان بندی کنند تا امکان بهره مندی از این فرآورده ها فراهم باشد.
مدیرکل انتقال خون استان سمنان با اشاره به فرهنگسازی چندساله برای ترغیب سوگواران حسینی در اهدای خون، افزود: اهدای خون اهدای زندگی است و این نذری است در هر شرایطی به نیازمند واقعی خود می رسد.
** اهمیت اهدای پلاسما در نذر خون
مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: پلاسما بخشی از خون است که در صورت اهدا، برای بیماران سرطانی و نیازمند شیمی درمانی استفاده می شود.
صالحی فر تاکید کرد : پلاسما همچنین برای تولید داروهای ارزشمند برای بیماران خاص کاربرد اساسی دارد و باید مورد توجه اهداکنندگان باشد.
وی تاکید کرد: انتقال خون پیشنهاد می کند اهداکنندگان نذر خون در شهر سمنان پلاسما اهدا کنند.
وی با اشاره به کافی بودن خون مورد نیاز استان سمنان که در چهار پایگاه استان به جز سمنان خونگیری می شود، بیان کرد: با وجود امکان فرآیند پلاسمافرزیس در شهر سمنان، توصیه می کنیم شهروندان سمنان در طرح نذر خون پلاسما اهدا کنند.
صالحی فر خاطرنشان کرد : استان سمنان برای تامین پلاسما در رفع نیازهای درمانی کشور رسالت ویژه دارد و شهروندان با توجه به این رسالت، می توانند با اهدای پلاسما در رفع نیازهای بیماران خاص نقش آفرین باشند.
مدیرکل انتقال خون استان سمنان یادآور شد: در سال 97 تولید انواع فرآورده های خونی باید هفت درصد در استان افزایش یابد که نیازمند همراهی و توجه شهروندان این استان است.
سمنان استان اول کشور در شاخص اهدا به ازای هر 100 هزار نفر است، این شاخص در کشور 27 و در استان سمنان 46 نفر در هر 100 هزار نفر اهداکننده است.
79 درصد اهداکنندگان خون در استان سمنان اهداکننده مستمر هستند و شهرستان دامغان در کشور در این شاخص بالاترین درصد را داراست.
در چهار ماه ابتدایی سال 97 از 14 هزار مراجعه کننده برای اهدای خون 11 هزار نفر خون اهدا کردند و در سال 96 از 42 هزار و 300 مراجعه کننده 32 هزار و 703 نفر موفق به اهدای خون شدند.
6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي انتقال خون ماه محرم نذر خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۹۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۵ اصفهانی همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) خون اهدا کردند

کیان دُهراب‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد:: ۲۴۰ نفر از اهداکنندگان خون در سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) به مرکز اهدای خون خواجو شهر اصفهان مراجعه که از این تعداد ۱۵۵ نفر، موفق به اهدای خون شدند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ذخیره خون استان در زمان حال ۳۵۰۰ معادل ۸ روز است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان تصریح کرد: شهروندان توجه داشته باشند با هر بار اهدای خون، جان سه نفر نجات پیدا می‌کند.

کد خبر 6097030

دیگر خبرها

  • اهدای بیش از ۲ میلیون واحد خون در سال ۱۴۰۲
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران / ثبت اطلاعات گروه‌های خونی نادر برای مواقع ضروری
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در شهرکرد
  • اقدام بشردوستانه سرمربی ملوان در انزلی
  • ۱۳۵ پرونده تخلف حوزه دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد
  • ۱۵۵ اصفهانی همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) خون اهدا کردند
  • منچسترسیتی با پوکر هالند گرگ‌ها را سلاخی کرد
  • در سوگ صادق آل محمد
  • دسته‌روی عزاداران امام صادق (ع) در شهر صفی‌آباد