Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@00:31:47 GMT

ریزش مو پس از زایمان نگران کننده نیست

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۹۸۶۹

ریزش مو پس از زایمان نگران کننده نیست

یک متخصص پوست و مو تصریح کرد: زنان پس از زایمان به علت کاهش هورمون استروژن دچار ریزش مو می‌شوند که این امر گذراست و خودبه‌خود بهبود می‌یابد.

هوشنگ احسانی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره تأثیر بارداری و شیردهی در رویش موها، گفت: در دوران بارداری به دلیل افزایش هورمون‌های استروژن رویش موها بهتر می‌شود به‌گونه‌ای که موها پُرپُشت‌تر دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص پوست و مو افزود: اما بعد از زایمان و اتمام دوره بارداری به دلیل کاهش هورمون استروژن کیفیت رشد موها از بین می‌رود و اکثر خانم‌ها بین چهار الی 6 ماه بعد از زایمان دچار ریزش مو می‌شوند. ریزش مو در این محدوده زمانی نگران‌کننده نیست؛ زیرا پس از این مدت رویش موها مجدد بهبود می‌یابد.

وی یادآور شد: اگر در این بازه زمانی ریزش موها بسیار نگران‌کننده بود به‌گونه‌ای که فرد احساس طاسی داشته باشد یا پس از این مدت ریزش مو ادامه پیدا کرد، فرد باید به پزشک مراجعه و ریزش مو را تحت کنترل قرار دهد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره میزان ریزش مو در دوران پس از بارداری، گفت: به‌طور معمول افراد هنگام شانه کردن موها 100 تار مو را از دست می‌دهند اما ریزش مو در دوران پس از بارداری افزایش و به 200 تار مو می‌رسد.

احسانی خاطرنشان کرد: بیشتر افرادی که دچار ریزش موی شدید می‌شوند دارای زمینه ریزش مو بوده و پس از بارداری و کاهش هورمون استروژن این امر در آن‌ها تشدید شده است.

انتهای پیام/4060/4038/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۹۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویش گیاه ریواس در دشت‌های زیرکوه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، این روزها رویش گیاه ریواس جلوه ی خاصی به دشت هتای زیرکوه داده است. 

 ریواس یک گیاه خوراکی است که در فصل بهار در برخی مناطق شهرستان زیرکوه از جمله دشت‌های محمدآباد، دارج، آهنگران، استند رشد می‌کند.

 این گیاه همچنین مصرف خوراکی و  هم مصرف دارویی دارد و در صنعت رنگ سازی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.


دیگر خبرها

  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟
  • ریزش بیشتر قیمت دلار در راه است؟
  • رویش گیاه ریواس در دشت‌های زیرکوه
  • افسردگی پس از زایمان و ضرورت‌های درمانی و حمایتی 
  • رویش لاله‌ها در باغ ایرانی
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند
  • وقوع یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور در سال گذشته/ زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین
  • چرا سخت و خسته از خواب بیدار می شوید ؟
  • جفت در بروز دیابت بارداری نقش دارد