Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما ، زنی که نامزد مورد نظر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را برای تصدی ریاست دیوان عالی آمریکا به تعرض جنسی در سالهای هزار و نهصد و هشتاد متهم کرده است، سه شنبه شب تاکید کرد از زمانی که نامش توسط رسانه ها افشا شده بارها به مرگ تهدید شده است.
به گزرش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، کریستین بلاسی فورد پنجاه و یک ساله که در دانشگاه تدریس می کند برت کاوانو را که ترامپ برای ریاست بر دیوان عالی آمریکا مد نظر دارد، متهم کرده است سی و شش سال پیش در مراسم شبانه ای که در حومه واشنگتن برگزار شده بود به او تعرض کرده است اما کاوانو این اتهام را به شدت رد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بلاسی سه شنبه شب با ابراز نگرانی از این که در روزهای اخیر و مشخصا پس از رسانه ای شدن نامش بارها با تهدید به مرگ روبرو شده است، خواستار آن شد که پیش از شرکت در جلسه کمیته قضایی سنا پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) تحقیقاتی را در این باره انجام دهد.
اتهاماتی که بلاسی بر ضد کاوانو مطرح کرده ممکن است مانع از تایید فرد مورد اعتماد دونالد ترامپ در بالاترین سمت دیوان عالی آمریکا شود این در حالی است که تا برگزاری انتخابات کنگره که می تواند برای دستگاه اجرایی آمریکا بسیار تعیین کننده و خطرناک باشد، تنها شش هفته دیگر باقی است.
بلاسی که محقق روانشناسی است و در ابتدا مایل بود که در قضیه اتهام به نامزد ریاست دیوان عالی آمریکا بی‌نام و نشان بماند، روز دوشنبه از طریق وکیل مدافع خود اعلام کرد حاضر است برای شهادت درباره تعرضی که کاوانو به وی کرده است در سنای آمریکا شهادت دهد. این موضوع می تواند در سرنوشت کاوانو بسیار تعیین کننده باشد چرا که طبق قوانین رایج در آمریکا سنا تصمیم نهایی را در خصوص انتصابات دیوان عالی خواهد گرفت.
همزمان با این اتفاق قاضی کاوانو نیز اعلام کرده حاضر است برای دفاع از شرافت خود در سنای آمریکا حضور یابد.
به این ترتیب کمیته قضایی سنای آمریکا تصمیم گرفته است این دو نفر را از بیست و چهارم سپتامبر برای شهادت به جلسات عمومی سنا فرابخواند.
اما بلاسی در نامه ای که روز سه شنبه از طریق وکلای خود به چاک گراسلی سناتور جمهوری خواه و رئیس کمیته قضایی سنای آمریکا ارسال کرد اعلام کرد لازم است که پیش از حضور وی در جلسه استماع سنا، پلیس فدرال ابتدا درباره تهدیدهایی که در این قضیه بر ضد وی صورت گرفته است تحقیقات لازم را به عمل آورد.
رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه تاکید کرد برای انتخاب اعضای دادگاه عالی این کشور نیازی به دخالت پلیس فدرال آمریکا نیازی نیست. ترامپ که در کاخ سفید در گفتگو با خبرنگاران صحبت می کرد خاطر نشان ساخت تصور نمی کنم در این قضیه نیازی به دخالت پلیس فدرال آمریکا باشد و مسئولان این نهاد خود نیز نمی خواهند دخالتی در این ماجرا داشته باشند.
وکلای مدافع بلاسی می گویند این محقق دانشگاه در روزهای اخیر پس از علنی شدن هویتش در ماجرای اتهام تعرض جنسی به کاوانو با فشارهای شدید و حتی تهدید به مرگ روبرو بوده است، مکاتبات الکترونیکی‌اش هک شده و حتی خانواده اش مجبور شده است محل زندگی‌اش را تغییر دهد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: آزار جنسی ترامپ امريکا به مرگ متهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۹۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصل پیشگیری از تکرار جرم در صدور احکام جایگزین حبس لحاظ شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجعفر منتظری، در ابتدای جلسه شورای معاونین با بیان روایتی از کتاب شریف احتجاج مرحوم طبرسی پیرامون ظهور امام عصر (ع) اظهار داشت: چه سعادت بزرگی است که انسان همیشه به یاد امام غایب که ناظر بر اعمال و رفتار ماست باشد و برای فرج آن حضرت دعا کند و همیشه آماده باشد که در وقت ظهور در رکاب آن حضرت جهاد کند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که یادآور تدبیر حکیمانه امام خمینی (ره) است، تصریح نمود: یکی از نهادهایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ شورای انقلاب با تأسیس آن، گامی اساسی در راه سازمان دهی این نهاد برداشت.

رئیس دیوان عالی کشور با تأسی از فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه اگر اگر سپاه نبود، کشور هم نبود، افزود: کارنامه پر افتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیش از چهار دهه گذشته، در عرصه‌های مختلف، امیدهای فروانی را برای مردم، مسئولان نظام و همه دوستداران انقلاب در سراسر جهان ایجاد نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در ادامه با اشاره به نشست فصلی اعضای شورای عالی قوه قضائیه با رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های مرکز استان‌ها، پیرامون دستورات رئیس عدلیه مبنی بر اینکه هیچ حکم قطعی قضائی نباید بدون دلیل موجه، معطل اجرا بماند؛ گفت: نظارت بر اجرای احکام قطعی پرونده‌ها در دستور کار معاونت نظارت دیوان عالی کشور قرار گیرد و این موضوع با جدیت هر چه بیشتر پیگیری شود.

رئیس دیوان عالی کشور بر آسیب شناسی و بررسی دقیق میزان پرونده‌های کیفری و حقوقی که آرای آن‌ها قطعی شده است، اما در اجرای احکام معطل مانده است، تاکید کرد و عنوان کرد: با لحاظ قوانین و مقررات مربوطه و اتخاذ تدابیر و تمهیدات مقتضی آسیب شناسی این دست پرونده‌ها در جهت جلوگیری از تضییع حقوق اصحاب پرونده در دستور کار قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری همچنین صدور احکام جایگزین حبس متناسب با جرم و در چارچوب قانون را یکی دیگر از تأکیدات مهم رئیس قوه قضائیه در نشست اخیر با رؤسای کل دادگستری‌ها عنوان کرد و گفت: محاکم در صدور احکام جایگزین حبس با در نظر گرفتن شرایط لازم، اصل پیشگیری از تکرار جرم و کاهش بزهکاری را در دستور کار قرار دهند.

کد خبر 6085255

دیگر خبرها

  • تجمع مقابل دیوان عالی آمریکا در حمایت از افراد بی خانمان
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد / در جلسات دادگاه چه گذشت؟
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • حمله مرگبار پلیس آمریکا به بیمار جنسی؛ او به سراغ دختـر ۷ ساله آمده بود! | فیلم
  • محاکم به اصل پیشگیری از تکرار جرم توجه کنند
  • اصل پیشگیری از تکرار جرم در صدور احکام جایگزین حبس لحاظ شود
  • ببینید | تصاویر ضبط شده از تله مرگبار پلیس آمریکا برای یک بیمار جنسی
  • «مادورو» آمریکا را به نقض تعهد خود برای لغو تحریم‌ها متهم کرد