Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@18:26:46 GMT

دریای خزر مواج، شناکردن ممنوع

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۹۹۳۳

دریای خزر مواج، شناکردن ممنوع

کریمیان رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: با توجه به حضور مسافران در آخرین روز‌های تعطیلات تابستانی تمام طرح‌های دریا باز و بیش از هزار ناجی غریق در سواحل مازندران مستقر هستند.
وی با بیان اینکه دریا در روز‌های تاسوعا و عاشورا مواج و طوفانی است از مسافران و گردشگران خواست از شنا کردن در دریا خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کریمیان افزود: تمام ناجیان غریق برای حفظ جان مسافران با آمادگی کامل در این دور روز از ساعت ۸ تا ۲۰ به‌صورت دوشیفت در سواحل حضور دارند.
رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران با بیان اینکه طرح‌های دریا در مازندران روز جمعه ۳۱ شهریورماه امسال پایان خواهد یافت، از کاهش تعداد غریق در آب‌های ساحلی استان خبر داد و افزود: ۶۲ نفر تابستان پارسال هنگام شنا در دریای مازندران جان باختند که این تعداد امسال به ۴۸ نفر کاهش یافت.
وی یکی از عوامل کاهش غریق را شناسایی نقاط حادثه خیز سواحل استان و حضور فیزیکی ناجیان غریق در این مناطق برشمرد و گفت: ناجیان غریق سال‌های گذشته تنها در مناطق اجرای طرح دریا حضور داشتند، ولی امسال برخی نقاط حادثه خیز و پرخطر هم زیرپوشش ناجیان غریق قرار گرفت.
انتهای پیام/ک

 


۳۱ شهریور پایان طرح دریا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نقاط حادثه خیز غریق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۹۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراز آب دریای خزر به کمترین میزان در قرن اخیر رسید

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، الهه موحدی افزود: ماهیت دریای خزر دریاچه است و تغییرات اقلیمی می‌تواند به شدت روی این دریاچه تاثیر بگذارد. در واقع اگر این تاثیر در دریاهای آزاد در حد میلیمتر باشد در دریای خزر به چندین متر می‌رسد.

وی گفت: دریای خزر در ۲ دهه اخیر ۲ متر کاهش تراز آب ثبت شده است و اکنون به کمترین مقدار خود یک قرن اخیر در تراز دریای خزر رسیده است.

این کارشناس با بیان اینکه کاهش ورودی آب نیز در کنار تغییر اقلیم به شدت روی کاهش تراز تاثیرگذار بوده است، اظهار کرد: سهم رودخانه‌های ما در دریای خزر بسیار کم است و ۸۰ درصد آب خزر را ولگا می‌دهد، اما علاوه بر ولگا ورودی‌های سایر رودخانه‌ها این حوزه نیز کم شده است. ولگا ۳۰۰ میلیارد متر مکعب آب وارد دریای خزر می‌کند و تغییرات ورودی آب آن به خزر از همه موارد اثرگذارتر است.

وی با اشاره به موضوع تبخیر دریای خزر نیز توضیح داد: دریای خزر یک دریاچه آب شیرین است، لذا تبخیر آن بالاتر از دریاهای شور است و یکی، دو درجه افزایش گرمایش جهانی تاثیر بسیار شدیدی بر تبخیر آب آن داشته است به طوری که داده‌های سازمان نقشه برداری نشان می‌دهد این تبخیر می‌تواند ۱۰ سانتیمتر در سال باشد.

موحدی ادامه داد: البته بعضی سال‌ها این مقدار بیشتر و بعضی سال‌ها کمتر بوده است. به عنوان مثال، در همین سال ۲۰۲۴ داده‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهد که تراز خزر نسبت به سال گذشته ۲۰ سانتیمتر کاهش داشته‌ است.

دیگر خبرها

  • پسروی آب دریای خزر چالشی بزرگ برای نیروگاه نکا
  • جهش مسکن ملی با شهرک ها در مازندران/سایه برج ها بر سر دریا
  • دریای خزر دریاست یا دریاچه؟ دانشمندان پاسخ می‌دهند
  • تراز آب دریای خزر به کمترین میزان در قرن اخیر رسید
  • تشکیل زنجیره انسانی در ساحل دریا برای حمایت از عملیات سپاه
  • طوفان دریا بندرنشینان را غرق کرد
  • تراز آب دریای خزر به کمترین میزان در قرن اخیر رسیده است
  • پیروزی شیرین دریا در خانه
  • شرایط نامناسب جوی بنادر مسافربری هرمزگان را تعطیل کرد
  • کاهش تراز دریای خزر به بیش از یک متر رسید