Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ > سینما - باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سینمای دینی و مذهبی که می‌تواند علاوه بر مخاطب داخلی، مخاطب جهانی را در بربگیرد، به دلالیل مختلفی جای خودش را به سینمای سطحی و سخیف داده است.

در فرهنگ دینی ما رنگ آیین و تفکرات مذهبی نقش مهمی را در زندگی عامه مردم ایفا می‌کند. باور‌ها و اعتقادات قاطبه‌ی جامعه از علل مهم دوری مردم از سینما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سینمایی که شاید به سبب افزایش نرخ بلیط ها توانسته باشد رکورد فروش ها را جابه جا کند اما حتما در تعداد مخاطب دچار افت محسوسی در این سال ها شده است.

نگاه عمیق به موضوع دوری سینما از آثار فاخر مذهبی، چندوجهی بودن آن را بیش از پیش نمایان می سازد و بررسی جوانب این موضوع شاید بتواند حلقه‌ی مفقوده را دوباره به این چرخه اضافه کند و دغدغه تولید را دوباره در سینماگران زنده کند.

نمونه‌های زیادی در این بین وجود دارد که می‌توان به «رستاخیز» احمدرضا درویش به عنوان مثال بارز آن اشاره کرد. این آثار و مشکلات آن‌ها خطری به مراتب مهم‌تر از نبود ساختار درست دینی (دوری گزینی و ترس از نزدیک شدن به این دست از فیلم‌ها) را پدید می‌آورد که به طور حتم آسیب بیشتری خواهد زد.

در همین ارتباط حبیب الله بهمنی کارگردان فیلم «سیب وسلما» درباره نبود نگاه راهبردی در مدیران فرهنگی گفت: «صاحبان سرمایه و مسئولین اولین کسانی هستند که در کمرنگ شدن ساخت چنین آثاری می توان انگشت اتهام را به سمت آنان گرفت زیرا ما همین حالا هم هنرمندان دغدغه مندی را داریم که می توانند آثار ارزشمند ماندگاری را تولید کنند.»

او عنوان کرد: «وضعیت مدیران فرهنگی ما به گونه ای شده است که مانند زمان های قبل از انقلاب روحیه خودپرستی پیدا کرده اند و خود را عقل کل می دانند.»

او تصریح کرد: «به نظزم نباید از حق بگذریم و تلویزیون را از این قضیه مستثنی بدانیم زیرا سریال های ارزشمندی که در این سازمان تولید شده است حتما از حمایت مدیران خود برخوردار بوده اند وگرنه تولید این فیلم های عظیم و سخت هیچوقت اتفاق نمی افتاد.»

این کارگردان سینما در پایان گفت: «اگر بخواهم خلاصه بگویم، به نظر من حلقه مفقوده در تولید فیلم های دینی و ارزشی کج اندیشی مدیرانی است که بدون نگاه صحیح به این امر مهم، جهت گیری ها و جایگاه خودشان در اولویت قرار دارد.»

241244

 

کلید واژه‌ها : کارگردانان سینمای ایران - سینمای دینی - سینمای ایران -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کارگردانان سینمای ایران سینمای دینی سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۰۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور استاندار کردستان به مدیران جهت اجرای شعار سال در استان

استاندار کردستان خطاب به مدیران، گفت: دستگاه‌های اقتصادی برای تحقق شعار سال در استان باید برنامه‌های خود را برای مردمی کردن اقتصاد و مشارکت دادن مردم در حوزه تولید ارائه دهند - اخبار استانها -

اسماعیل زارعی‌کوشا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، درباره انتخاب شعار سال 1403 توسط رهبری با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»؛ تحقق فرامین معظم‌له را گره‌گشای مشکلات اقتصادی و بسیار تأثیرگذار دانست و اظهار داشت: معتقدیم که ظرفیت‌های مردمی و زمینه‌های لازم برای تحقق این شعار در استان فراهم است.

وی خطاب به مدیران استانی، افزود: دستگاه‌های اقتصادی باید برنامه‌های خود را برای تحقق شعار سال در استان، مردمی کردن اقتصاد و مشارکت دادن مردم در حوزه تولید ارائه دهند کما اینکه در این راستا تنها به دیدگاه‌های کارشناسان دستگاه‌ها اکتفا نمی‌کنیم، چرا که معتقدیم یک جمع‌سپاری با بهره‌گیری از نظرات نخبگان جامعه شکل بگیرد.

استاندار کردستان بر ضرورت هم‌افزایی و همگرایی کامل میان آحاد مردم، مجموعه کامل دستگاه‌های دولتی و مراکز عملی و دانشگاهی و رسانه‌ها برای تحقق شعار سال در استان تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های موجود در جهت تحقق جهش تولید با مشارکت مردم بهره گرفته شود تا به توفیقات خوبی دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: باید همه مسئولان زمینه مشارکت مردم در جهت جهش تولید و مردمی کردن اقتصاد فراهم کنند که در این زمینه می‌توان از تجارب موفق سایر حوزه‌ها همچون دوران دفاع مقدس استفاده شود.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه تحقق شعار سال نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و هدفگذاری است، یادآور شد: دستگاه‌های دولتی کردستان باید از ظرفیت، خلاقیت، ایده‌ها و نظرات مردم و نخبگان در جهت تحقق شعار استفاده کرده و برنامه‌ جامع خود را ارائه و به جمع‌سپاری گذاشته شود.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • فرید حاجی: سینمای تاثیرگذار از درون فیلم‌ساز جوانه می‌زند نه سینمای کوتاه و بلند
  • از «بیجه» چه می‌دانید؟/ چالش‌های تولید یک مستند انتقادی
  • خانۀ سپنتا را به موزۀ سینمای اصفهان تبدیل کنید
  • دستور استاندار کردستان به مدیران جهت اجرای شعار سال در استان
  • تولید، تنها راهبرد حل مسائل جامعه
  • «تولید» تنها راهبرد مهم در حل مسائل جامعه است
  • رئیسی: مشکلات با دستور حل نمی‌شود
  • فضای سوررئال مطابق با برنامه آب و هوا/ماجرای خنده بی دلیل گوزن‌ها
  • کیانوش عیاری با هدیه تهرانی تماس گرفت | امین حیایی انتخاب اول بود اما ...
  • ای که دستت می‌رسد؛ دستی بگیر