Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@11:23:42 GMT

برجستگی صفات وفاداری و شجاعت حضرت ابوالفضل(ع)

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۰۰۷۹

برجستگی صفات وفاداری و شجاعت حضرت ابوالفضل(ع)

 

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، شامگاه سه‌شنبه، ۲۷ شهریور در مراسم سوگواری امام حسین(ع) که به‌همت اصحاب رسانه استان لرستان در بیت امام جمعه خرم‌آباد برگزار شد، اظهارکرد: برخی شخصیت‌ها در عالم چنان صاحب فضیلت هستند که الفاظ در بیان شخصیت‌شان عاجز است به‌معنای دیگر لفظ طاقت معنا را ندارد یا ظرف با مظروف هم‌خوانی ندارد ظرف کوچک و مظروف بزرگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خداوند نور است.
وی با اشاره به این‌که یکی از افرادی‌که الفاظ در بیان معنای آن ناتوان است، حضرت ابوالفضل(ع) است، ادامه داد: عبادت، ادب، حرمت‌داری و شهامت در وجود ابوالفضل تا جایی بود که او را تلم معصوم قرار داده است کمااینکه ابوالفضل العباس(ع) معصوم نیست اما با معصوم فاصله‌ای ندارد.
آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که در میان اوصاف برجسته حضرت عباس(ع) وفاداری و شجاعت برجسته است، ادامه داد: حضرت ابوالفضل(ع) اسوه وفاداری لست و هیچ کس در تاریخ به اندازه ایشان وفاداری نبوده است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که وفاداری حضرت عباس(ع) ریشه در دینداری و صداقت دارد، تصریح کرد: اگر کسی دیندار باشد وفادار است چون نشانه مومن وفاست کمااینکه در روایت آمده است که دین ندارد کسی که وفا ندارد.
امام جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که در کربلا عده‌ای دین‌دار و عده‌ای دین فروش بودند، تصریح کرد: عمر سعد برای وعده حکومت بر ری دین خود را فروخت اما حضرت ابوالفضل(ع) امان‌نامه را نپذیرفت.
وی با اشاره به این‌که اگر می‌خواهیم دیندار باشیم باید به انقلاب وفادار بپانیم، کمااینکه ضعف دینداری موجب بی وفایی است، صداقت را از از دیگر عوامل دینداری دانست و گفت: هر کس صداقت داشته باشد وفادار است و هر کس صداقت نداشته باشد خیانت می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که حضرت ابوالفضل(ع) اسوه وفا و شجاعت بود، افزود: شجاعت ریشه در ایمان و توکل دارد چراکه هر کس ایمانش قوی‌تر باشد شجاع‌تر است لذا شجاعت به قدرت ایمان بستگی دارد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا لرستان فرهنگی آیت الله میرعمادی امام جمعه خرم آباد عزاداری محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۰۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی، احتمالاً فصل برداشت و خرید تضمینی محصولات با شرایط بارندگی مواجه است. ابوالحسن صداقت کیش با بیان اینکه همه دستگاه‌های مرتبط و شورای برداشت باید پای کار باشند، افزود: در زمینه خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سطح استان ۹ مرکز خرید داریم که یکی از این مراکز در سال جدید اضافه شده است. صداقت کیش بیان کرد: فعالیت دو مرکز خرید شهرستان کهگیلویه از هفته آینده با اولین برداشت در سطح مزارع آغاز خواهد شد. مدیر کل غله استان خاطر نشان کرد: در مجموع پیش بینی می‌شود نسبت به سال قبل افزایش برداشت محصول داشته باشیم. صداقت کیش با اشاره به برداشت ۷۵ هزار تن گندم در سال گذشته ابراز امیدواری کرد: با توجه به مزارع خوب کشاورزان که مراحل کاشت و داشت خوبی داشته‌اند، امسال این میزان نسبت به سال گذشته افزایش داشت. وی تاکید کرد: کشاورزانی که کشت قراردادی انجام دادند، باید حتماً گندم را به اسم خود تحویل و یک پرینت از قرارداد در حین خرید داشته باشند. صداقت کیش همچنین قیمت خرید هر کیلوگرم گندم معمولی را ۱۷ هزار و پانصد تومان و گندم دروم را ۱۸ هزار تومان عنوان کرد و گفت: قیمت خرید محصولات به شکل سراسری اعلام و بصورت یکپارچه در سامانه کشاورز ثبت خواهد شد. مدیر کل غله استان خاطر نشان کرد: ما در اداره غله متولی خرید تضمینی محصولات کشاورزی و در تأمین نقدینگی نیز موظف به اقدام هستیم.

دیگر خبرها

  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • جواد مولانیا «سی و یک رویا» را به صحنه می‌برد
  • صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
  • تاثیر مخرب دروغگویی بر سلامت مغز
  • لرستان؛ سوگوار و عزادار شهادت صادق آل عبا (ع)
  • برگزاری دومین دوره مسابقات چندگانه رزمی علمداران ولایت در لرستان
  • لرستان؛ سیاهپوشِ اختر ششم
  • تمجید آنروا از شجاعت خبرنگاران فلسطینی
  • تمجید آنروا از شجاعت خبرنگاران فلسطینی در پوشش تراژدی غزه
  • آغاز تعمیر کولر‌های گازی نیازمندان در روستا‌های آبادان