Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم مشهد گفت: تنها دلیل انتصاب سیف به عنوان مشاور روحانی جلوگیری از دستگیری وی و احتمالا اعترافاتش در دادگاه مبنی بر اجرایی کردن دستورات رئیس جمهور تلقی می شود.

جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به انتصاب ولی الله سیف، به عنوان مشاور بانکی و پولی رئیس جمهور، اظهار داشت: اخبار موثقی دال بر بازداشت قطعی سیف به دلیل به وجود آمدن بحران های ارزی اخیر در کشور سراغ داشتیم که در همان زمانی که این خبر به دست ما رسید و دیگران هم مطلع بودند که احتمال بازداشت وی زیاد است، روحانی حکم مشاور پولی و بانکی سیف را ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه روحانی به سیف حکم مشاور پولی و بانکی داد تا هزینه برخورد قوه قضائیه را با وی افزایش دهد، تصریح کرد: در زمانی که سیف ریاست کل بانک مرکزی را برعهده داشت در پاسخ به سوالات نمایندگان درباره اقداماتی که منجر به بحران ارزی در کشور شد اعلام کرد که وی هیچ یک از اقدامات انجام شده را قبول نداشته و تنها دستورات رئیس جمهور را اجرایی کرده است.

کریمی قدوسی در ادامه افزود: 16 تا 19 میلیارد دلار ارزی که به بازار داده شده بود و تعداد زیادی از ذخایر طلا در قالب سکه در بازار به بهانه جمع آوری نقدینگی در جامعه از جمله دستوراتی بود که رئیس جمهور در آن زمان به سیف داده و وی آن را اجرایی کرده بود. این در حالی است که جمع آوری نقدینگی درقانون بودجه 97 از طریق اوراق مشارکت و اوراق قرضه پیش بینی شده بود اما دولت به آنها عمل نکرد.

وی تاکید کرد: متاسفانه دولت به سراغ اقداماتی رفت که در آستانه بازگشت تحریم ها این اقدامات کاملا به نفع این تحریم ها ارزیابی شد تا شرایط کشور به نحوی ملتهب شود که زمینه برای مذاکره با آمریکا فراهم شود.

نماینده مردم مشهد مجموعه اقدامات صورت گرفته در خصوص مسائل اقتصادی اخیر که منجر به بحران ارزی در کشور شد را نوعی اعمال خائنانه برشمرد و یادآور شد: تنها دلیل انتصاب سیف به عنوان مشاور روحانی جلوگیری از دستگیری وی و احتمالا اعترافاتش در دادگاه که وی تنها دستورات رئیس جمهور را اجرایی کرده تلقی می شود.

وی درپایان خاطرنشان کرد: چرا که تاکنون سابقه نداشته روحانی برای مشاور پولی و بانکی خود حکم صادر کند آن هم برای فردی که یک بار برکنار شده و بار دیگر در یک سمت دیگر منصوب می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیف روحانی رئیس کل بانک مرکزی قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۰۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: با رهبران گروه هفت درباره حمله بی سابقه ایران به اسرائیل صحبت کردم

رئیس جمهور آمریکا گفت که در نشست گروه ۷ درباره حمله بی سابقه ایران به اسرائیل بحث و رایزنی کرده است.

به گزارش فارس؛ جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران درباره نشست مجازی گروه ۷ برای بحث درباره حملات موشکی و پهپادی شنبه شب ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت، در دیدار با رهبران گروه ۷ درباره حمله بی سابقه ایران به اسرائیل صحبت کردم.

وی تاکید کرد که برای تثبیت اوضاع در منطقه و جلوگیری از تنش بیشتر به همکاری با رهبران گروه ۷ ادامه خواهیم داد.

رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این در پی حمله ایران گفته بود که رهبران گروه ۷، «یک پاسخ دیپلماتیک واحد» به حمله ایران را هماهنگ می‌کنند و مقام‌های آمریکایی «تماس نزدیک با رهبران اسرائیلی» را حفظ خواهند کرد.

جمهوری اسلامی ایران اواخر شب گذشته (شنبه) در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد به سمت اسرائیل شلیک کردند و پایگاه نظامی نواتیم در جنوب فلسطین اشغالی را هدف قرار داد.

دیگر خبرها

  • (عکس) هدیه خاصی و ویژه‌ای که حسن روحانی دریافت کرد؛ عبای عربی بر تن رئیس‌جمهور سابق
  • بایدن: با رهبران گروه هفت درباره حمله بی سابقه ایران به اسرائیل صحبت کردم
  • روحانی: امیدوارم صهیونیست‌ها درس گرفته باشند
  • تصاویری از روز شلوغ حسن روحانی/سیاسیون به دیدار رئیس جمهور سابق رفتند /از ظریف، واعظی، نوبخت و زنگه تا مهدی و محسن هاشمی، ابتکار و ...
  • عصر انقراض کارت‌های بانکی
  • رسانه صهیونیستی: بایدن از اسرائیل خواست به حمله ایران پاسخ ندهد
  • دومین نشست اضطراری کاخ سفید؛ گفتگوی بایدن و نتانیاهو
  • دومین نشست اضطراری اعضای تیم امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید؛ گفتگوی بایدن و نتانیاهو
  • نشست فوری و اضطراری کاخ سفید درباره پاسخ ایران به حمله اسرائیل
  • اعلام نگرانی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از سیاست‌های پولی و ارزی دولت/برخی مشکلات اقتصادی به آمریکا ربطی ندارد