Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@03:42:07 GMT

بارش پراکنده باران کرمانشاه را در برمی گیرد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۰۱۶۸

بارش پراکنده باران کرمانشاه را در برمی گیرد

کرمانشاه - ایرنا - معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: با توجه به عبور امواجی کم دامنه از جو استان در سه روز پایانی هفته انتظار می رود بارش پراکنده باران در روزهای تاسوعا و عاشورا بخش هایی از استان را در بر گیرد.

علی محمد زوراوند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این موج کم دامنه بیشتر در نواحی شمالی و شرقی استان فعال بوده و احتمالا سبب بارش های پراکنده ای در شهرستان های پاوه، روانسر، جوانرود، کنگاور، هرسین و صحنه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این ناپایداری برای روز چهارشنبه (28 شهریور) که مصادف با تاسوعای حسینی (ع) است بیشتر به چشم می آید.
زوراوند یادآوری کرد: وزش نسبتا شدید باد در برخی ساعات از دیگر پیامدهای این موج کم دامنه در استان است که احتمالا هوای برخی مناطق از جمله نواحی غربی را غبارآلود می کند.
معاون هواشناسی کرمانشاه گفت: شدت وزش باد در برخی شهرهای استان در روز گذشته (سه شنبه) به 60 کیلومتر بر ساعت رسید و برای چهارشنبه و پنجشنبه نیز انتظار می رود شاهد وزش باد در برخی ساعات بعدازظهر با همین میزان سرعت باشیم.
وی همچنین با اشاره به کاهش 3 تا 5 درجه ای دمای هوا در همه مناطق استان، گفت: برای روزهای تاسوعا و عاشورا انتظار می رود دمای روزانه شهر کرمانشاه به ترتیب به 33 و 34 درجه بالای صفر برسد و دمای شبانه نیز به ترتیب 15 و 14 درجه خواهد بود.
زوراوند خنک ترین دماهای روزانه در روز تاسوعا را نیز متعلق به گواور، هرسین، دالاهو و سنقر و کلیایی با 31درجه بالای صفر عنوان کرد و گفت: همین شهرها در روز عاشورا با افزایش یک درجه ای دمای هوا باز هم خنک ترین نقاط استان خواهند بود.
معاون هواشناسی کرمانشاه در پایان گفت: شهرهای سومار و قصرشیرین نیز در روز تاسوعا به ترتیب با دمای 41 و 40 درجه بالای صفر و روز عاشورا با 42 و 41 درجه بالای صفر گرمترین نقاط استان هستند.
7458/3033

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هواشناسي بارش باران روزهاي تاسوعا و عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۰۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار پراکنده باران در تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: از ظهر امروز (۵ اردیبهشت) در پاره‌ای نقاط به ویژه بخش‌های شمالی و شرقی گاهی وقوع رگبار پراکنده باران با احتمال رخداد تندر و آذرخش پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش مشرق، بر پایه بررسی نقشه های پیش یابی و واکاوی الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد ملایم تا متوسط پیش‌بینی می‌شود.

امروز (۵ اردیبهشت) با گذر زبانه سامانه بارشی از ظهر تا شب، گاهی افزایش ابر، افزایش باد و در پاره‌ای نقاط به ویژه بخش‌های شمالی و شرقی گاهی وقوع رگبار پراکنده باران با احتمال تندر و آذرخش مورد انتظار است.

در روزهای پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) نیز در این بخش‌ها افزایش موقتی ابر و رخداد بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

از فردا تا یکشنبه روند تدریجی افزایش دما در سطح استان مورد انتظار خواهد بود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فرودگاه امام (ره) با بیشینه دمای ۱۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۶ اردیبهشت‌ماه) صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، در بعد ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه‌های سنجش آلودگی فیروزکوه ۷.۲ میلیمتر، ژئوفیزیک ۲.۸ میلیمتر، آبعلی ۲.۵ میلیمتر، فرودگاه مهرآباد ۲.۴ میلیمتر، چیتگر ۲.۲ میلیمتر، فیروزکوه ۱.۸ میلیمتر، شهریار ۱.۴ میلیمتر، فرودگاه امام (ره) ۱ میلیمتر، دماوند ۰.۸ میلیمتر، شمیرانات ۰.۷ میلیمتر، شرق تهران ۰.۳ میلیمتر و ورامین با ۰.۲ میلیمتر بارش دریافت کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی جدید در راه اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
  • گذر امواج ناپایدار با تندباد و بارش پراکنده از اصفهان/تداوم روند افزایشی دمای هوا در استان
  • ترنم باران، همچنان در کرمان گوش نواز است
  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد
  • افزایش تدریجی دمای هوا در همدان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • کاهش دمای هوا در استان
  • رگبار پراکنده باران در تهران
  • بارش باران با چاشنی رعدوبرق در کرمان