Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-16@15:31:23 GMT

ترامپ از دستاورد‌های نشست پیونگ‌یانگ تمجید کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۰۲۰۳

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، «دونالد ترامپ» رییس‌‌جمهوری آمریکا از نتایج دومین روز مذاکرات سران دو کره در پیونگ‌یانگ، استقبال کرد.

سران دو کره روز گذشته برای میزبانی مشترک از بازی‌های المپیک ۲۰۳۲ توافق کرده و «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی برای از بین بردن سایت هسته‌ای اصلی این کشور ابراز تمایل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در توییتر نوشت: «کیم جونگ اون با بازرسی از سایت‌های هسته‌ای خود، نابود کردن سایت هسته‌ای اصلی و ادامه مذاکرات موافقت کرده است. در همین حال هیچ آزمایش موشکی و هسته‌ای انجام نخواهد شد، انتقال بقایای قهرمانان ادامه خواهد داشت و کره شمالی و جنوبی برای میزبانی مشترک از المپیک ۲۰۳۲ تلاش خواهند کرد.»

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کیم جونگ اون دونالد ترامپ پیونگ یانگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۰۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریابکوف: جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت

معاون وزیر خارجه روسیه درباره تلاش خطرناک غرب برای شکست دادن روسیه، شرط آغاز مذاکرات درباره ثبات راهبردی بین مسکو و واشنگتن، عدم استقرار سلاح در فضا و اینکه آمریکا مسئول تامین مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه است، صحبت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه  در مصاحبه اختصاصی با این خبرگزاری، اعلام کرد که نخبگان سیاسی غربی که همچنان در مورد لزوم شکست دادن روسیه اظهاراتی دارند، باید به خاطر داشته باشند که با یک قدرت هسته‌ای سروکار دارند.

ریابکوف با اشاره به اینکه روسیه بارها و بارها در بالاترین سطح گفته است که در جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای وجود ندارد و نباید چنین جنگی اصلاً آغاز شود، افزود: متاسفانه کشورهای غربی این واقعیت را درک نمی‌کنند، زیرا آنها همچنان به "اظهارات فوق تهاجمی و بسیار غیرمسئولانه" خود ادامه می‌دهند. تصور این است که این افراد دیوانه شده  و ترمزها آنها کاملاً از کار افتاده است.»

به عقیده او ، همه اینها حکایت از انحطاط کامل نخبگان سیاسی در غرب دارد. ریابکوف هشدار داد کسانی که می‌خواهند قدرت روسیه را آزمایش کنند باید بفهمند که با یک قدرت هسته‌ای سر و کار دارند.

شرط از سرگیری گفت‌وگوها بین روسیه و آمریکا در مورد ثبات راهبردی 

این دیپلمات بلندپایه معتقد است که برای از سرگیری مجدد گفتگوها بین فدراسیون روسیه و  ایالات متحده، مقامات واشنگتن باید سیاست خود را بطور جدی تغییر دهند. معاون وزیر امور خارجه گفت: روسیه برای از سرگیری مذاکرات مربوط به ثبات استراتژیک باید شاهد تغییرات اساسی در سیاست آمریکا باشد. مقامات مسکو تاکنون حتی حداقل تعدیل کوچکی را در سیاست ضد روسی دولت ایالات متحده مشاهده نکرده‌اند.

روسیه و آمریکا بر سر موضوع عدم استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا در تماس هستند

سرگئی ریابکوف همچنین اعلام کرد که هیئت‌های نمایندگی روسی و ایالات متحده در  عرصه‌های بین المللی مربوطه در مورد موضوع عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در تماس هستند. 

 معاون وزیر خارجه روسیه گفت: «هیئت‌های ما در تریبون‌های بین‌المللی مربوطه، و بالاتر از همه در نیویورک، جایی که طرف آمریکایی- موضوع اتهامات علیه روسیه را ترویج می‌کند، واقعاً در تماس بوده و درباره این موضوع بحث می‌کنند. نظرات جامعی در همه سطوح داده شده است.»

به گفته او، طرف روسی کاملاً بر این عقیده است که سلاح های تهاجمی نباید در فضا مستقر شوند. البته از فضا برای مقاصد نظامی استفاده می‌شود، اما نباید در آنجا سلاح و به خصوص تسلیحات تهاجمی وجود داشته باشد.

ریابکوف در عین حال افزود: در شرایطی که ایالات متحده و ائتلاف آتلانتیک شمالی به رهبری آمریکا به طور مستقیم هر چه بیشتر در اتفاقاتی که در اوکراین و مسائل پیرامون آن رخ می دهد درگیر شده و به یک طرف درگیری این مناقشه به معنای واقعی کلمه تبدیل می شوند، ما دلیلی نمی‌بینیم که  تماس‌های دوجانبه در خط نظامی از سر گرفته شود.

آمریکا مسئولیت تامین مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه را بر عهده دارد

این دیپلمات در عین حال یادآور شد که مقامات ایالات متحده مسئولیت تامین مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه و شهروندان آن را  بر عهده دارند. ریابکوف افزود: مقامات ایالات متحده مسئول تامین مالی و تحریک اقدامات تروریستی علیه روسیه، علیه شهروندان روسیه هستند و به عقیده ما این خط مشی بسیار خطرناکی است. روسیه از تمام امکانات خود برای جلوگیری از این امر استفاده خواهد کرد. آنها به هیچ مدرک، منطق و عقل سلیم توجه نمی‌کنند، آنها فقط روایت های خود را تبلیغ می‌کنند که ارتباطی به واقعیت ندارد، آنها فقط می خواهند روسیه ضعیف شود، آنها خواهان شکست استراتژیک روسیه هستند، البته به این هدف خود نخواهد رسید.

سرنوشت مذاکرات راهبردی بین روسیه و آمریکا/ دورنمای مبهم  بهبود روابط بین مسکو و واشنگتنامکان از سرگیری مذاکرات روسیه و آمریکا در زمینه ثبات راهبردیتحولات اوکراین| روسیه و آمریکا واقعاً در "مرحله جنگ داغ" قرار دارند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» اسرائیل هک شد
  • بازدید مقام آمریکایی از مرز بین دو کره و یک پیام برای چین و روسیه
  • دیدنی های امروز؛ از دادگاه ترامپ تا جنگ غزه
  • ۱۳ مدرسه در سایت نهضت ملی مسکن خراسان شمالی احداث می‌شود
  • اعترافات ایران اینترنشنال درباره دستاورد‌های گسترده حمله موشکی سپاه به اسرائیل
  • ریابکوف: جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت
  • واشنگتن و متحدانش به‌دنبال راه‌های جدید اجرای تحریم‌های کره شمالی
  • تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار با چین
  • تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار و بلندمدت با چین
  • تمجید گردان‌‎های حزب الله از عملیات «وعده صادق» ایران