Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سرپرست هیات انگلیسی و نماینده انگلیس در گروه کاری بازطراحی و مدرن سازی رآکتور اراک، در حاشیه شصت و دومین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین، با  علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لزوم احیاء و توسعه روابط میان دو کشور در حوزه‌های مختلف از جمله تجاری و اقتصادی، نقش انگلیس به عنوان جانشین آمریکا در پروژه مدرن سازی راکتور تحقیقاتی آب سنگین خنداب (اراک)، تبادل دانشجو و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه دانش و فناوری هسته ای، از اهم موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.

در ابتدای این دیدار، صالحی به لزوم احیای روابط دو کشور در تمام حوزه‌ها و به ویژه حوزه‌های علمی، دانشگاهی و اقتصادی تأکید نمود و از دولت انگلیس خواست تا از فرصتی که برجام فراهم کرده است، برای گسترش و تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران استفاده نماید. انتظار ایران از انگلیس برای ایفای یک نقش موثر و فنی در پروژه نوسازی راکتور تحقیقاتی آب سنگین اراک و لزوم تشویق شرکت‌های کوچک و متوسط انگلیسی برای وارد شدن به بازار ایران، به علاوه فراهم شدن امکان تبادل دانشجو و استاد، از دیگر نکات مطروحه در این دیدار بود.

در ادامه این دیدار، رابین گرایمز با اشاره به اینکه انگلیس همچنان به برجام پایبند است، موافقت این کشور برای جانشینی آمریکا در پروژه نوسازی اراک را نشانه تداوم تعهد این کشور به برجام دانست. ابراز خرسندی نسبت به گزارش‌های مثبت مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در تأیید پایبندی ایران به برجام و تلاش برای گسترش همکاری دو جانبه در سایر حوزه ها، از دیگر نکات مطرح شده از سوی مقام انگلیسی بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی انرژی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۰۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان

رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی‌محمد قادری در  جریان دویست و بیست و هفتمین جلسه  شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: در تارنمای 1402 سازمان بهزیستی چشم‌اندازی برای بازیگران موثر از جمله شهرداری تهران در نظر گرفته شده بود تا خدمات بهزیستی در یک هم‌افزایی با این بازیگران به شکل بهتری ارائه شود. 7.9 میلیون نفر امروز افرادی هستند که از آحاد ملت از خدمات سازمان بهزیستی استفاده می‌کنند لذا این سازمان، یک سازمان استراتژیک محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خدمات سازمان بهزیستی از حوزه ژنتیک تا سالمندی افراد را شامل می‌شود، افزود: در جلسه پیش با اعضای شورا درخواست حضور موثرتر و هم‌افزایی میان بهزیستی با مدیریت شهری ارائه شد تا به سمت یک نهاد هم‌افزا به پیش برویم. در حال حاضر سازمان‌های هدایتی در کشور که دو سازمان هستند براساس دهک‌بندی افراد را تحت پوشش قرار می‌دهند اما با توجه به یک عقب‌افتادگی تاریخی که در گذشته پیش آمده بود، در حوزه ارائه خدمات نیز مشکلاتی وجود داشت اما در حال حاضر در بخش خدمات مستمری هیچ عقب‌ماندگی‌ای نداریم و از مرز یک میلیون و 523 هزار خانواده گذشته‌ایم. در مورد دیانت از خانواده‌هایی که چند قلو دارند نیز عقب‌ماندگی نداریم.

معاون وزیر رفاه گفت: در مورد افرادی که دارای معلولیت هستند باید بحث و گفت‌وگو کنیم تا خدمات مناسب‌تری با هماهنگی مدیریت شهری شامل دسترس‌پذیری و مناسب‌سازی که مقوله مفصلی نیز هست، داشته باشیم. لذا امروز درخواست داریم مناسب‌سازی شهر تهران جدی‌تر پیگیری شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: در مورد کودکان کار و آسیب‌های اجتماعی اقداماتی آغاز شده و شهردار تهران که اختیارات در این حوزه را دارند، جلساتی را برگزار کردند. امیدواریم گزارشی در این حوزه آماده شود تا ما هم در جریان قرار بگیریم تا مردم هم بتوانند ثمره اقدامات را نظاره‌گر باشند. اگر ظرفیت شهرداری بیشتر از گذشته افزایش پیدا کند می‌توانیم افراد معلول بیشتری را در حوزه خدمات حمل‌ونقل تحت پوشش قرار دهیم.

قادری با تاکید بر لزوم تشکیل کمیسیون یا جلسه مشترکی با شورای شهر تهران درخصوص بررسی موضوعات مختلف گفت: اگر یک کمیسیون یا جلسه مشترکی میان بهزیستی یا اعضای شورا برگزار شود با حضور کارشناسان کمیسیون‌های مختلف می‌توان موضوعات را در ابعاد مختلف بررسی و به نتایج خوبی دست پیدا کرد که در نیمه دوم سال جاری آثار آن را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: موضوع اوقات فراغت مساله دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد. کانون استعدادیابی و نخبگان نیاز به یک هم‌افزایی میان بهزیستی و دستگاه‌های مختلف از جمله مدیریت شهری دارد. امروز بیش از چهار هزار نخبه دانشگاهی، علمی و فرهنگی داریم که می‌توان به تیم فوتسال معلولین که مقام اول دنیا را کسب کرده در این حوزه اشاره کرد.

قادری تاکید کرد: امروزه در کشورمان به فضایی امن و مناسب برای تفریح و سرگرمی خانواده‌های دارای معلول نیازمندیم. ایجاد پردیس‌های توانمندسازی که با فراهم آوردن امکان حضور و فعالیت افراد معلول در کنار خانواده‌هایشان، به ارتقای مهارت‌های فکری و حرکتی آنها کمک می‌کند، گامی مهم در این راستا خواهد بود.

معاون وزیر رفاه با اشاره به موضوع مناسب‌سازی معابر گفت: این مسئله مورد تقاضا سازمان بهزیستی است و متاسفانه سوالی که مطرح می شود اینست که چرا مدیریت شهری به معلولان توجه نمی کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور به حوزه حمل و نقل دانش‌آموزان استثنایی و معلول اشاره کرد و گفت: این مسئله نیز مورد درخواست ماست و امیدواریم شهرداری تهران در این بخش اقدامات بیشتری انجام دهد.

قادری با اشاره به اینکه 148 هزار خانوار پشت نوبت برای حق پرستاری هستند، گفت: امیدواریم در این بخش نیز همانند سایر بخش ها پشت نوبتی ها به صفر برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم نامه فی مابین سازمان انرژی اتمی، دانشگاه بیرجند و سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی
  • حوزه پزشکی در دوران گذار از مدرن به پزشکی شخصی‌سازی است
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه یکی از نتایج امتناع غرب از احیای برجام است
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج امتناع غرب برای جلوگیری از احیای برجام است
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج تصمیم آمریکا و اروپا برای جلوگیری از احیای برجام است
  • رونمایی از خلاصه کتاب برجام آینه عبرت در قم
  • رونمایی از خلاصه کتاب «برجام آینه عبرت»
  • تاکید بر بهره برداری از ظرفیت بریکس برای خنثی سازی تحریم‌ها
  • انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت توربین‌های بادی نیروگاه خواف