Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-01@08:57:09 GMT

در سوگ عموی آب‏ها

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۰۳۶۷

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛
ای علمدار دشت کربلا
آب‏ها کوزه به کوزه انتظارت را کشیدند
و چشمان کودکان کاروان کربلا چشم به راهِ آمدنت
دستان کوچک سکینه تو را می خواند
و مَشک هم تشنه سیراب شدن با دستان تو بود
بالا بلند!
عمود خیمه‏ ها بودی و امام به انتظار قامتِ افراشته‏ ات دیده به راه بود
اما
تیرها بی‏ تابِ تر بودند بی تاب بوسه زدن بر چشمانت
تشنه لب در آغوش برادر جان سپردی و دنیا حیرانِ مردانگی‏ ات شد
علمدار حسین علیه السلام!
عَلَم عاشورا بر شانه‏ های ستبر تو آرام گرفت
و در میدان رزم نوای آسمانی تو طنین انداز شد که
"وَ اللّه أن قطعتموا یمینی انی احامی ابداً عَن دینی"
اامروز در تاسوعای حسینی
، همراه با امام زمان عجل اله فرجه برای عموی راست قامتش اشک می ریزیم؛ و قلوبمان تا کربلا و صحن و سرای حضرت عباس علیه السلام پرواز می کند و زیارت نامه عشق می خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

نویسنده:مرضیه قاسمی

دیشب مردم اصفهان همچون همه عزاداران حضرت اباعبداله علیه السلام در سوگ ساقی دشت کربلا حضرت عباس علیه السلام اشک ماتم ریختند و بر سر و سینه زدند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خبرگزاری صدا و سیما مرکز اصفهان علمدار تاسوعا عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۰۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در جلسه ستاد اربعین حسینی استان که با حضور معاون خدمات شهری شهرداری کربلا برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهیدان عراق که در برابر داعش ایستادگی کردند بالأخص شهید ابومهدی المهندس، گفت: ستاد اربعین حسینی استان به صورت ماهانه با هدف ایجاد آمادگی در برگزاری شایسته اربعین حسینی برگزار می‌شود تا مقدمات این رویداد عظیم را به بهترین نحو فراهم کنیم.

 محمدرضا جان‌نثاری با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مردم استان اصفهان در اربعین حسینی میهمانان برادران عراقی خود هستند، افزود: از مهمان نوازی بی‌نظیر مردم و دولت عراق در ایام اربعین حسینی قدردانی می‌کنیم.


او گفت: این مهمان نوازی الگوی شایسته‌ای برای همه دنیا است تا محبت و برادری را از مردم عراق یاد بگیرند.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خاطرنشان کرد: آنان هر چه دارند برای خدمت به زائران در طبق اخلاص می‌گذارند ما نیز از این بابت صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنیم.

جان‌نثاری گفت: آمادگی داریم هر کمکی که مسؤولان عراقی تشخیص می‌دهند را برای برگزاری اربعین حسینی انجام دهیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ادامه داد: خود را ملزم می‌دانیم که همه اقداماتی که انجام می‌دهیم تحت نظر دولت عراق باشد.


او  بیان کرد: برنامه‌ریزی شود تا تمامی شهرداران استان با محوریت شهرداری اصفهان در ایام اربعین همکاری لازم را با خدمات شهری کربلا داشته باشند.

 معاون خدمات شهری کربلا نیز در این نشست  با گرامیداشت یاد شهیدان ایران اسلامی بالأخص شهید والامقام سردار سلیمانی گفت: ما و برادران ایرانی مان یک گروه مشترک با هدف خدمت‌رسانی به زائران حضرت سیدالشهدا (ع) هستیم و هیچگونه جدایی بین ما نیست.
علی یحیی عبد با تأکید بر اینکه در ایام اربعین حسینی منش و رویکرد شیعه حضرت امیرالمومنین (ع) را به جهانیان نشان می‌دهیم، ادامه داد: اربعین یک رویداد جهانی و برگزاری شایسته آن موفقیتی برای جهان اسلام است.


معاون خدمات شهری کربلا اظهار کرد: برای ما باعث افتخار است که خادم امام حسین (ع) هستیم و می‌دانیم که برای شما نیز خدمت به زائران سیدالشهداء (ع) افتخار است، زیرا همه ما هر چه که داریم از لطف و مهربانی امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) است.


او گفت: سال گذشته شاهد حضور ۲۲ میلیون زائر در عراق بودیم و طبق پیش‌بینی‌های ما در اربعین سال جاری حضور زائران ابا عبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین به ۳۰ میلیون نفر خواهد رسید.


یحیی عبد با اشاره به اینکه سالانه ۵ میلیون نفر به زائران اربعین حسینی اضافه می‌شود، عنوان کرد: مواکب اصفهانی در کربلا به خاطر حضور پرشور و خلاقیت‌هایی که در خدمت‌رسانی به زائران دارند زبانزد هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • حال و هوای مرقد مطهر حضرت عباس(ع) در کربلا
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث