Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در حاشیه شصت و دومین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین، با دکتر ژاک فرانسوا، رییس کمیسیون انرژی اتمی فرانسه دیدار کرد.

تأکید بر پیشینه روابط تاریخی دو کشور، حمایت از برجام، و حوزه های همکاری هسته ای، اهم موضوعات مورد بحث در این دیدار را تشکیل می داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این دیدار، صالحی به پیشینه تاریخی روابط ایران و فرانسه اشاره کرد و خواستار مشارکت فعالانه فرانسه در تبادل دانشجو با ایران و برگزاری کارگاه های آموزشی در حوزه علوم و فناوری هسته ای شد.

در حوزه هسته ای همکاری در حوزه های گداخت، علمی و آموزشی و مدیریت پسماند مورد تاکید قرار گرفت. کاربرد فناوری کوانتومی در ارتباطات، محاسبات رایانه ای، بیولوژی و حسگرها نیز به عنوان یکی دیگر از حوزه های مورد علاقه مشترک برای همکاری مطرح گردید.

در ادامه این دیدار، ژاک فرانسوا بر وجود فرصت های فراوان برای همکاری مشترک تأکید کرد.

رئیس کمیسیون انرژی اتمی فرانسه، برجام را توافق موفقی خواند و تعهد فرانسه و به ویژه رئیس جمهور این کشور به آن را مورد تاکید مجدد قرار داد و اعمال تحریم های آمریکا بر ضد ایران را مایه تأسف خواند.

در پایان این دیدار، طرفین بر گسترش و پیگیری همکاری های مورد علاقه مشترک از طریق تنظیم اسناد همکاری لازم، تاکید کردند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: روابط ایران و فرانسه برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۰۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن

به گزارش قدس آنلاین، یون سوک یئول رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین) در تماسی تلفنی با فومیو کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن بر گسترش روابط، همکاری‌های ۲ جانبه و سه جانبه با آمریکا در بحبوحه تشدید تنش‌ها در اطراف شبه جزیره کره و در منطقه اقیانوس «هند- آرام» تاکید کرد.

این گفت‌وگو بعد از آن انجام می‌شود که فومیو کیشیدا به تازگی با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرده است.

نخست‌وزیر ژاپن در این تماس تلفنی بر گسترش همکاری‌های ۲جانبه و پرداختن به موضوعات مختلف بین‌المللی از راه تقویت همکاری‌های سه‌جانبه با واشنگتن تاکید کرد.

سران ۲ کشور همچنین توافق کردند که همکاری نزدیک خود در رابطه با مسائل کره‌شمالی توسعه دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • سفر قریب الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • سفر قریب‌الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • گروسی به ایران می آید!
  • اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: مدیرکل آژانس اتمی به‌زودی به ایران سفر می‌کند
  • گروسی به ایران سفر خواهد کرد