Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-29@07:06:53 GMT

از توافق درباره «ادلب»، استقبال می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۰۶۲۱

از توافق درباره «ادلب»، استقبال می‌کنیم

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه با تمجید از تلاش‌های ایران و روسیه برای بازگرداندن ثبات به سوریه، گفت توافق صورت گرفته در شهر «سوچی» درباره «ادلب» حاصل رایزنی‌های فشرده با دمشق بوده است.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «بشار الجعفری» نماینده سوریه در سازمان ملل روز سه‌شنبه با تمجید از مواضع ایران و روسیه در نشست سه جانبه تهران، گفت دمشق از توافق به دست آمده در گفت‌وگوهای دوجانبه روسیه و ترکیه که درباره وضعیت «ادلب» استقبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «تاس»، جعفری که در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد صحبت می‌کرد، گفت: «سوریه قدردان تلاش‌هایی است که روسای جمهور روسیه و ایران در نشست اخیرشان در تهران داشتند.»

وی افزود: «دولت سوریه از توافقی که روز گذشته در "سوچی" درباره ادلب به دست آمد، استقبال می‌کند. تأکید می‌کنیم که این توافق حاصل رایزنی‌های فشرده میان جمهوری عربی سوریه و فدراسیون روسیه و با هماهنگی کامل میان دو دولت است.»

روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه دو هفته پیش برای صحبت درباره وضعیت «ادلب» که تنها منطقه مهم باقی مانده در اختیار تروریست‌هاست، در تهران گردهم آمدند. این هفته پس از گفت‌وگوی مجدد روسای جمهور ترکیه و روسیه در شهر سوچی، اعلام شد که طرفین برای ایجاد مناطق عدم درگیری در ادلب و در عین حال مبارزه با گروه‌های تروریستی به توافق دست یافته‌اند.

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد در این مورد گفت: «دولت سوریه از هر ابتکاری که هدف آن احیای ثبات در اراضی آسیب‌دیده از فعالیت‌های تروریستی باشد، استقبال می‌کند.»

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ایران ترکیه روسیه قدس آنلاین نماینده سوریه در سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۰۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق ایران و ترکمنستان برای سفر رئیسی به عشق آباد

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدارها و رایزنی‌های خود در ترکمنستان در خصوص نتایج این دیدارها در جمع خبرنگاران حاضر شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدارها و رایزنی‌های خود در ترکمنستان در خصوص نتایج این دیدارها در جمع خبرنگاران گفت: امروز فرصتی بود تا با رهبران عالی رتبه کشور دوست و برادر ترکمنستان مروری داشته باشیم نسبت به چگونگی پیشرفت و اجرای آخرین توافقاتی که بین سران دو کشور در جریان دیدار اخیر مقامات عالی رتبه ترکمنستان از تهران صورت پذیرفت.

وی افزود: اتفاق نظر داشتیم در حوزه هایی مانند انرژی، ترانزیت، حمل و نقل، علم و فناوری همکاری ها را توسعه دهیم. همچنین در حوزه تجارت حجم تبادل تجاری ما به نحو رضایت بخشی در حال افزایش است. توافقاتی که امروز انجام دادیم امیدواریم در هفته های آینده شاهد یک جهش در حجم تبادل تجاری باشیم.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: موضوعات مختلفی مورد بحث قرار گرفت. مسئله آب و حق آبه ایران و ترکمنستان از سد دوستی که تحت تاثیر برنامه های بالادستی افغانستان قرار دارد، از جمله مسائل مورد توجه ما بود. کمیته ای در این رابطه تلاش های جدی انجام خواهد تا اقدامات خارج از حوزه ایران و ترکمنستان و منابع بالادستی حوزه آب تاثیری در حق ابه ایران و ترکمنستان برجای نگذارد. 

وی با اشاره به حوزه برق و گاز و وجود همکاری هایی در گذشته در این خصوص گفت: همکاری ها را بیش از گذشته تقویت خواهیم کرد.

امیرعبداللهیان افزود: تعدادی زندانی در دو کشور وجود دارد. در دیدار با رهبر ملی ترکمنستان توافق شد تا بتوانیم گام هایی را برای استرداد مجرمین و تبادل زندانیان برداریم. 

وی همچنین اظهار داشت: امیدواریم در آینده و در زمانی که توافق کردیم شاهد سفر آقای رییسی به عشق آباد باشیم و تا آن زمان ما و همکارانمان در وزارت خارجه تلاش خواهیم کرد برای موفقیت این سفر گام‌های موثری برداریم. 

وزیر خارجه در آخر گفت: یکی از اهداف این سفر فراهم کردن مقدمات سفر رییس جمهور به ترکمنستان با مروری بر آنچه که در گذشته توافق شده بود. ارزیابی ما پیشرفت خوب و امیدبخش در روابط دو کشور همسایه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توافق ایران و ترکمنستان برای سفر رئیسی به عشق آباد
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • رایزنی سفرای ایران و روسیه درباره همکاری‌های دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی
  • نیویورک تایمز: تمرکز داعش بر یارگیری از تاجیک ها
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • هلاکت شماری از افراد تحریر الشام در کمین ارتش سوریه در جنوب ادلب
  • نیویورک تایمز: داعش بر یارگیری از تاجیک ها متمرکز شده است/ داعش برخلاف ادعاها نابود نشده است
  • استقبال از اسباب بازی‌های ایرانی در بازار‌های روسیه
  • استقبال طالبان از قطعنامه آتش‌بس در غزه
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟