Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، تاکید روسیه بر محفوظ دانستن حق پاسخگویی به سرنگونی هواپیمای خود در آسمان دریای مدیترانه، صهیونیست ها را به شدت نگران کرده و باب پیش بینی ها و پیش گویی ها را درباره واکنش احتمالی روسیه به این حادثه باز کرده است. 
 روسیه اعلام کرد حق پاسخگویی به سرنگونی هواپیمای خود را در سواحل سوریه محفوظ می داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هواپیما حامل چهارده نظامی روس بود.
 وزارت دفاع روسیه نیروی هوایی اسرائیل را مسئول سرنگونی این هواپیما دانست و سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرد عصر دوشنبه همزمان با اعلام خبر دولت سوریه مبنی بر تجاوز جدید جنگنده های متجاوز به خاک این کشور، ارتباط پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه با هواپیمای روسیه در آسمان دریای مدیترانه قطع شد. در این حمله صنایع فنی در لاذقیه در ساحل سوریه هدف قرار گرفت. 
ایگور کوناشنکوف سخنگوی ارتش روسیه اعلام کرد: جنگنده های اسرائیلی از هواپیمای روسیه برای در امان ماندن از پدافند هوایی سوریه استفاده کردند. نظامیان روس کشته شدند و ما حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می دانیم. 
در ادامه گزارش آمده است: نگرانی اسرائیل از واکنش روسیه کاملا آشکار است و برخی محافل اسرائیلی از مقامات این رژیم می خواهند از ورود به تنش های هوایی با روسیه خودداری کنند. 
روزنامه هاآرتص از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست همه تلاش خود را برای مهار کردن بحران و استفاده از شیوه های دیپلماتیک برای جلوگیری از تشدید تنش ها به کار گیرد. منابع سیاسی اسرائیلی نیز به روزنامه معاریو گفتند در روزهای آینده تماس هایی در همین خصوص انجام خواهد شد. 
در ادامه گزارش آمده است: منابع احتمال دادند این ماجرا سه پیامد داشته باشد؛ یا این که روسیه از نیروهای سوریه می خواهد هواپیماهای اسرائیلی را در آسمان سوریه هدف قرار ندهند یا این که این حادثه را اشتباهی به شمار می آورند که در مرزهای سوریه روی داده است یا این که روسیه اقداماتی برای محدود کردن تحرکات اسرائیل در آسمان سوریه انجام خواهد داد و اسرائیل نیز از همین واکنش روسیه بیم دارد؛ اما با توجه به فضای حاکم بر رسانه های اسرائیلی، محافل مختلف در فلسطین اشغالی اتفاق نظر دارند که مرحله آینده برای اسرائیل بسیار حساس  خواهد بود و این رژیم باید در سوریه بسیار محتاط تر باشد و برای جلوگیری از ارتکاب اشتباه جدیدی از این نوع که ممکن است پیامدهای وخیمی داشته باشد، هماهنگی های خود را با روسیه افزایش دهد. 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: نگراني رژیم صهیونیستی هواپیما سرنگون روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۰۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت

مسکو اعلام کرد ولودیمیر زلنسکی را در فهرست افراد تحت تعقیب خود قرار داده است.

به گزارش مشرق، وزارت کشور روسیه اعلام کرد «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب مسکو قرار گرفته است.

در بیانیه این وزارتخانه به اتهام دقیق زلنسکی اشاره نشده، اما در آن آمده است: «ولودیمیر اولکساندروویچ زلنسکی، متولد ۲۵ ژانویه ۱۹۷۸ تحت یکی از ماده‌های قانون کیفری (روسیه) تحت تعقیب است.»

این در حالی است که مسکو هفته گذشته نیز سه مقام اوکراینی را به فهرست افراد تحت تعقیب خود اضافه کرده بود.

روسیه در روز جمعه اعلام کرد «اولکساندر لیتویننکو» دبیر شورای دفاع و امنیت ملی، «اولکساندر اشلاپاک» وزیر سابق دارایی و «استپان کوبیف» رئیس سابق بانک مرکزی اوکراین را در فهرست افراد تحت تعقیب خود قرار داده است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • سومین کارخانه سیمان «ویدر»، نگرانی ادامه‌دار اهالی و پاسخ یک مسئول
  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا
  • وزیر اسرائیلی: به حمله ایران پاسخ داده‌ایم
  • وزیر اسرائیلی: به حمله ایران پاسخ دادیم
  • پاسخ به شبهه قرآنی تحلیلگر اسرائیلی در توجیه غصب سرزمین فلسطین
  • اولین اظهار نظر مقامات اسرائیلی در خصوص حمله پهپادی این رژیم به اصفهان
  • مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • ادعای تل‌آویو درباره پاسخ به ترکیه برای قطع روابط تجاری
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر