Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت: اگر می‌خواهند آینده کشور براساس شایسته‌سالاری واقعی نسل جوان اداره شود سامانه‌ای را طراحی کنند که در آن جوانان با ارائه رزومه خود با یکدیگر رقابت کنند و در آن اولویت‌ها براساس قوم و خویش و ژن نباشد.

محمدعلی ابطحی  در خصوص موضوع قانون منع به کارگیری بازنشستگان که اخیرا موجب حواشی بسیاری شده، اظهار داشت: این قانون یکی از بهترین اتفاقات در تاریخ اخیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این دلیل اینکه یک برای عمر سیاسی برای مدیران تعیین می‌شود تا بتوانیم پایان عمر سیاسی مدیران را نتیجه‌مند و مشخص کنیم.

وی افزود: ورود نسل جوانتر به عرصه مدیریت کشور از ثمرات قانون منع به کارگیری بازنشستگان است قبل از آن مدیران در زمان‌های ۳۰ ساله ، ۳۵ ساله الی ۴۰ ساله در مدیریت‌های واحد حضور داشتند و برای نسل جوان هم جایی در بافت مدیریت کشور نمی‌بینند.

ابطحی خاطرنشان کرد: این قانون می‌تواند برای مدیریت جوانان در کشور ظرفیت‌های لازم را ایجاد کند و اصلاح‌طلبان و افرادی که خود را به این جریان منتسب می‌دانند باید برای اجرای این قانون داوطلب شوند. در واقع اصلاح‌طلبان باید داوطلبانه میز را در اختیار نسل‌های بعدی قرار دهند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: من کسانی را که بر سر ماندن میزهای مدیریت چانه‌زنی می‌کنند اصلاح‌طلب نمی‌دانم.

وی تاکید کرد: مدیریت نسل اول انقلاب در ابتدای انقلاب در دهه ۵۰ عمر خود قرار داشتند و مدیریت میانی در دهه بیستم، درواقع با افزایش سن این افراد، سن مدیریت در کشور بالا رفت و سن جوانی را هم با خود بالا کشیدند. ضمن اینکه ما در ابتدا انقلاب مدیران تراز اولی مثل هاشمی رفسنجانی، احمد خمینی و ... داشتیم که ۵۰ سال عمر داشتند در حال حاضر به مدیران ۴۰ ساله هم نمی‌توان گفت مدیران جوان.

ابطحی با بیان اینکه مشکل مدیریت دائم العمر برخی مسئولان آفتی بود که قبل از این قانون دامن انقلاب را گرفته بود و نسل جوان هم جایی در آن نداشت، گفت: نسل جوان ناامید از مدیریت یا از ایران رفتند یا ابتکارات خود را در کافی شاپ‌ها سرمایه‌گذاری کردند  این قانون جای استقبال زیادی دارد .

وی با اشاره به مشکلات پس از تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان اظهار داشت: یکی از این مشکلات، پدیده جایگزینی و گزینش مدیران نسل بعد است که احتمالا با توجه به وضعیتی که در گزینش ورود مسئولان و دستگاه‌های دولتی در حال شکل‌گیری است، یک خطر بزرگ است که نیروهای دلسوز و فهیم را از جایگیری در مدیریت‌ها باز می‌دارد.

ابطحی افزود: اگر جلوی این روند گرفته نشود نیروهای متملق همچنان روی کار می‌آیند علیرغم همه مشکلات معتقدم نسل جوان امروز با وجود دنیای ارتباطات بسیار متفاوت است حتی افراطی‌ترین نیروی مقابل هم با وجود دنیای ارتباطات و ارتباطات گسترده با دنیای بیرون هم از این رفتارهای نسل جوان مستثنی نیستند.

وی اضافه کرد: من پیشنهادی ارائه کردم که اگر می‌خواهند آینده کشور براساس شایسته‌سالاری واقعی نسل جوان اداره شود، سامانه‌ای را طراحی کنند که در آن جوانان با ارائه رزومه خود با یکدیگر رقابت کنند و در آن اولویت‌ها براساس قوم و خویش و ژن نباشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: ترتیب اولویت در سامانه، مدیریت در هر رشته‌ای است ضمن اینکه نباید فراموش کرد کسانی که روزمه‌های بسیار خوبی دارند به دلیل تفاوت‌های اصلی و نسلی اتفاق افتاده سبک زندگی متفاوتی دارند و این با سبک مدیریت نسل‌های قبل متفاوت است.

ابطحی یادآور شد: من در کنار قانون منع به کارگیری بازنشستگان لازم می‌دانم یک نگاه متفاوت و کارآمدتری به مدیریت کشور شود تا نسل جوان بتوانند خود را آماده حضور در مدیریت کشور کنند و نشاط را به بدنه کشور تزریق کنند.

وی افزود: ما یک بار تجربه انتقام نسل جوان را در دوره دولت نهم و دهم داشتیم که عده‌ای را به نام نسل جوان وارد مدیریت کشور کردند که کل جامعه را نسبت به این موضوع بد بین کردند.

ابطحی خاطرنشان کرد: انتخابات در آن زمان براساس دوست‌سالاری یا عقیده‌سالاری بود اما اگر رزومه‌سالاری و شایسته سالاری در کشور نهادینه شود می‌تواند آثار خوبی بر جای بگذارد .

وی گفت: به دلیل نبود نیرویی با تحرک و عدم نوآوری، انگیزه لازم برای اداره کشور وجود ندارد این قانون فرصت خوبی برای حاکمیت است که براساس نشاط فضای مدیریت جامعه را بسازد و این تبدیل به فضایی برای انتقام پیران لجوج که دوست ندارند میزهای خود را ترک کنند نشود .

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۰۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ارائه ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری در رویداد ایران اکسپو ٢٠٢۴ گفت: سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه گردشگری از ابتدای دولت سیزدهم ۱۸ برابر رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان میراث فرهنگی، علی اصغر شالبافیان امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ با حضور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد، از سالن فرش دست‌باف، صنایع‌دستی و گردشگری بازدید کرد و با اشاره به استقبال بیش از ۸۰ کشور و ٢ هزار تاجر و بازرگان خارجی از اکسپو ۲۰۲۴ ایران اظهار کرد: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با دو مأموریت در این نمایشگاه حضور دارد.

وی معرفی ظرفیت‌ها و محصولات گردشگری کشور را به‌عنوان مأموریت اصلی مطرح کرد و ادامه داد: متناسب با این مأموریت محتواهای مکتوب و ویدئویی متعدد و متنوعی تهیه شده است که علاوه بر پاویون وزارتخانه در نقاط مختلف نمایشگاه به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی تصریح کرد: در ورودی سالن‌های نمایشگاه استندهایی همراه با کیو آر کد به ٨ زبان جانمایی شده است که برای بازدیدکنندگان امکان دسترسی کامل و متنوعی را به جاذبه‌ها و واقعیت‌های جامعه ایران فراهم می‌کند.

شالبافیان با بیان اینکه در تولید محتوای امسال تنها معرفی جاذبه‌های گردشگری مدنظر نبوده است، نشان دادن ویژگی‌های جامعه ایران و برقراری امنیت در پهنه کشور را در محتواهای عرضه شده حائز اهمیت عنوان کرد.

وی حضور فعالان گردشگری و صنایع‌دستی را به‌منظور تعامل با تجار سایر کشورها دومین مأموریت وزارتخانه عنوان کرد و افزود: دو سالن برای عرضه و ارائه محصولات صنایع‌دستی در اختیار فعالان این حوزه قرار گرفته است و در حوزه گردشگری نیز برخی دفاتر خدمات مسافرتی برای تسهیل سفر تجار و ارائه بسته‌های سفر آتی در نمایشگاه حضور دارند.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی برگزاری این نمایشگاه را با توجه به وقایع اخیر کشور حائز اهمیت دانست و از آن به‌عنوان مهم‌ترین ویژگی اکسپو امسال نام برد و ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه نشانگر امنیت موجود در کشور است که این واقعیت تصویری می‌تواند توسط تجار و بازرگانان به دنیا مخابره شود و اندک تردیدهای به وجود آمده به دلیل شرایط اخیر را خنثی کند.

شالبافیان در توضیح ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری در این نمایشگاه گفت: یکی از محورهای فعالیت بازرگانان و تجار می‌تواند سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های گردشگری باشد که به این منظور ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری که فعالیت‌های اداری و مجوزهای آنها اخذ شده آماده شده است.

معاون گردشگری ادامه داد: همچنین از ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری آماده شده ۱۶۰ پروژه دارای حجم سرمایه‌گذاری بالای چهار میلیون دلار هستند.

وی با بیان اینکه رویدادهای مانند اکسپو می‌تواند به جذب سرمایه‌گذاری خارجی کمک کند، افزود: از ابتدای دولت سیزدهم حجم سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه گردشگری رشد ۱۸ برابری داشته و تا پایان سال ۱۴۰۲ به رقم ۲۵۶ میلیون دلار رسیده است.

کد خبر 748573

دیگر خبرها

  • سیاست‌های مشوق جمعیتی دولت در فرهنگ جوانی جمعیت اثرگذار است
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟
  • مومنی: ببینید عزیزان با نرخ تورم در ایران چه گلی کاشته‌اند!
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • با یک لیگ پیر نمی‌شود در تیم ملی جوانگرایی کرد
  • نوگرایی و جوانگرایی شرط پویایی یک جامعه است