Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@13:14:36 GMT

توفان با سرعت 101 کیلومتر سیستان را در نوردید

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۰۹۱۷

توفان با سرعت 101 کیلومتر سیستان را در نوردید

زاهدان - ایرنا- رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بیشینه سرعت وزش باد صبح امروز/چهارشنبه/ در ایستگاه هواشناسی زابل 101 کیلومتر برساعت ثبت شد.

محمود دیانتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توفان و گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان امروز سبب شد دید افقی در زابل به 900 متر و در زهک به 300 متر کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک تا یکشنبه هفته آینده در شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان پیش بینی می شود.
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: طی این مدت در شهرهای زابل، زهک، هیرمند و هامون وزش باد شدید همراه با گرد و خاک با سرعت 60 تا 70 کیلومتر پیش بینی می شود که ممکن است گاهی این سرعت به 80 کیلومتر بر ساعت نیز افزایش یابد.
وی با بیان اینکه در این مدت در نقاط مستعد گرد و خاک کاهش دید رخ می دهد، افزود: در سایر شهرهای سیستان و بلوچستان نیز در این 2 روز غبار محلی همراه با وزش باد در بعد ازظهرها پیش بینی می شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.
9908**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هواشناسي توفان و گرد و خاك زابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۰۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استانداردسازی راه‌ها در بلوچستان با سرعت پیگیری شود

وزیر کشور، گفت: توجه به راه‌های استان به ویژه منطقه بلوچستان برای توسعه سواحل مکران بسیار مهم است، زیرا راه زیربنای توسعه است و باید برای ارتقای راه‌ها و استانداردسازی آنها با سرعت بیشتری حرکت کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کنارک، احمد وحیدی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سیستان و بلوچستان در فرمانداری شهرستان کنارک، اظهار داشت: مسائل و مشکلات سیل‌زدگان از لحظات اولیه توسط مسئولان به ویژه استاندار و فرمانداران در حال پیگیری است و مشکلات براساس اولویت پیگیری و برطرف خواهد شد، دولت با تمام قوا در کنار مردم است و از هیچ کوششی برای حل مشکلات مردم دریغ نخواهد کرد.

وزیر کشور افزود: در بحث برق، اقدامات لازم در حال انجام است، به‌ زودی تمام مشکلات مردم سیلزده حل می شود البته در ابتدا باید آب مصرفی مردم به صورت سالم و بهداشتی تامین شود تا شاهد مشکلات دیگری در این مناطق نباشیم.

وی گفت: اقدامات اساسی برای تامین زیرساخت ها و رفع مشکلات مردم انجام شود تا مردم به راحتی و آسوده خاطر زندگی کنند و ترس و هراسی در هنگام بارندگی نداشته باشند.

وزیر کشور با بیان اینکه بیش از 50 درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می کنند، لذا باید سرعت بیشتر در اجرای طرح‌های حوزه راه، برق، آب، تلفن، اینترنت و آبخیزداری باشد، تصریح کرد: مشکلات آبگرفتگی خانه‌ها در شهر کنارک نیز باید پیگیری شود و طرح‌های نیمه تمام فاضلاب شهری و هدایت آب‌های سطحی به نتیجه برسد تا همیشه در زمان بارندگی مردم با مشکل مواجه نشوند.

وحیدی با اشاره به اینکه که آب پشت سدها برای اشتغال و تولید کاربرد دارد، ادامه داد: گرگروها (فرسایش خندقی خاک) برخی روستاها را با مشکل جدی تخریب مواجه کرده که امیدواریم با انجام طرح های آبخیزداری و مهار آب‌ها بتوانیم گرگروها را ساماندهی کنیم.

وی در پایان از تلاش همه دست‌اندرکاران و قشرهای مختلف مردم و مسئولان برای رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استانداردسازی راه‌ها در بلوچستان با سرعت پیگیری شود
  • استانداردسازی راه‌ها در سیستان و بلوچستان با جدیت و سرعت پیگیری شود
  • آیا واقعاً می‌توانیم مانند فیلم‌ها روی قطار در حال حرکت بدویم؟
  • زلزله بامدادی این استان را به لرزه درآورد/ جزئیات
  • ۱۳۵ حادثه دیده سیل جنوب سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدند
  • «رضوان»؛ ناشناخته‌ترین موشک بالستیک ایرانی که روانه پایگاه‌های اسرائیل شد/ نسل‌های ارتقاء یافته خانواده شهاب همچنان می‌درخشند +عکس
  • مدارس برخی شهرهای سیستان و بلوچستان تعطیل شد
  • مدارس برخی شهرهای جنوب سیستان و بلوچستان غیرحضوری شد
  • بیشینه سرعت باد به بیش از ۵۰ کیلومتر در کیش، ۲۸ فروردین
  • تعطیلی مدارس شهرهای بلوچستان