Web Analytics Made Easy - Statcounter

  رویداد۲۴ محمدعلی ابطحی، در خصوص موضوع قانون منع به کارگیری بازنشستگان که اخیرا موجب حواشی بسیاری شده، اظهار داشت: این قانون یکی از بهترین اتفاقات در تاریخ اخیر است. به این دلیل اینکه یک برای عمر سیاسی برای مدیران تعیین می‌شود تا بتوانیم پایان عمر سیاسی مدیران را نتیجه‌مند و مشخص کنیم.

وی افزود: ورود نسل جوانتر به عرصه مدیریت کشور از ثمرات قانون منع به کارگیری بازنشستگان است قبل از آن مدیران در زمان‌های ۳۰ ساله ، ۳۵ ساله الی ۴۰ ساله در مدیریت‌های واحد حضور داشتند و برای نسل جوان هم جایی در بافت مدیریت کشور نمی‌بینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابطحی خاطرنشان کرد: این قانون می‌تواند برای مدیریت جوانان در کشور ظرفیت‌های لازم را ایجاد کند و اصلاح‌طلبان و افرادی که خود را به این جریان منتسب می‌دانند باید برای اجرای این قانون داوطلب شوند. در واقع اصلاح‌طلبان باید داوطلبانه میز را در اختیار نسل‌های بعدی قرار دهند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: من کسانی را که بر سر ماندن میزهای مدیریت چانه‌زنی می‌کنند اصلاح‌طلب نمی‌دانم.

وی تاکید کرد: مدیریت نسل اول انقلاب در ابتدای انقلاب در دهه ۵۰ عمر خود قرار داشتند و مدیریت میانی در دهه بیستم، درواقع با افزایش سن این افراد، سن مدیریت در کشور بالا رفت و سن جوانی را هم با خود بالا کشیدند. ضمن اینکه ما در ابتدا انقلاب مدیران تراز اولی مثل هاشمی رفسنجانی، احمد خمینی و ... داشتیم که ۵۰ سال عمر داشتند در حال حاضر به مدیران ۴۰ ساله هم نمی‌توان گفت مدیران جوان.

ابطحی با بیان اینکه مشکل مدیریت دائم العمر برخی مسئولان آفتی بود که قبل از این قانون دامن انقلاب را گرفته بود و نسل جوان هم جایی در آن نداشت، گفت: نسل جوان ناامید از مدیریت یا از ایران رفتند یا ابتکارات خود را در کافی شاپ‌ها سرمایه‌گذاری کردند  این قانون جای استقبال زیادی دارد .

وی با اشاره به مشکلات پس از تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان اظهار داشت: یکی از این مشکلات، پدیده جایگزینی و گزینش مدیران نسل بعد است که احتمالا با توجه به وضعیتی که در گزینش ورود مسئولان و دستگاه‌های دولتی در حال شکل‌گیری است، یک خطر بزرگ است که نیروهای دلسوز و فهیم را از جایگیری در مدیریت‌ها باز می‌دارد.

ابطحی افزود: اگر جلوی این روند گرفته نشود نیروهای متملق همچنان روی کار می‌آیند علیرغم همه مشکلات معتقدم نسل جوان امروز با وجود دنیای ارتباطات بسیار متفاوت است حتی افراطی‌ترین نیروی مقابل هم با وجود دنیای ارتباطات و ارتباطات گسترده با دنیای بیرون هم از این رفتارهای نسل جوان مستثنی نیستند.

وی اضافه کرد: من پیشنهادی ارائه کردم که اگر می‌خواهند آینده کشور براساس شایسته‌سالاری واقعی نسل جوان اداره شود، سامانه‌ای را طراحی کنند که در آن جوانان با ارائه رزومه خود با یکدیگر رقابت کنند و در آن اولویت‌ها براساس قوم و خویش و ژن نباشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: ترتیب اولویت در سامانه، مدیریت در هر رشته‌ای است ضمن اینکه نباید فراموش کرد کسانی که روزمه‌های بسیار خوبی دارند به دلیل تفاوت‌های اصلی و نسلی اتفاق افتاده سبک زندگی متفاوتی دارند و این با سبک مدیریت نسل‌های قبل متفاوت است.

ابطحی یادآور شد: من در کنار قانون منع به کارگیری بازنشستگان لازم می‌دانم یک نگاه متفاوت و کارآمدتری به مدیریت کشور شود تا نسل جوان بتوانند خود را آماده حضور در مدیریت کشور کنند و نشاط را به بدنه کشور تزریق کنند.

وی افزود: ما یک بار تجربه انتقام نسل جوان را در دوره دولت نهم و دهم داشتیم که عده‌ای را به نام نسل جوان وارد مدیریت کشور کردند که کل جامعه را نسبت به این موضوع بد بین کردند.

ابطحی خاطرنشان کرد: انتخابات در آن زمان براساس دوست‌سالاری یا عقیده‌سالاری بود اما اگر رزومه‌سالاری و شایسته سالاری در کشور نهادینه شود می‌تواند آثار خوبی بر جای بگذارد .

وی گفت: به دلیل نبود نیرویی با تحرک و عدم نوآوری، انگیزه لازم برای اداره کشور وجود ندارد این قانون فرصت خوبی برای حاکمیت است که براساس نشاط فضای مدیریت جامعه را بسازد و این تبدیل به فضایی برای انتقام پیران لجوج که دوست ندارند میزهای خود را ترک کنند نشود .

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 محمدعلی ابطحی اصلاح طلبان اصولگرایان انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۰۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی با قانون مدنی؛ مقدمه

قانون مدنی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین قوانین کشور و مشتمل بر ۱۳۳۵ ماده است.

به گزارش ایسنا،  قانون مدنی ایران متشکل از یک مقدمه و سه جلد است:

مقدمه در انتشار و آثار و اجرای قوانین به طور عموم و امضا و نحوه لازم الاجرا شدن و انتشار آن صحبت می کند، جلد اول- در اموال (مصوب ۱۳۰۷)؛ جلد دوم در اشخاص (مصوب ۱۳۱۳ و ۱۳۱۴) و جلد سوم ادله اثبات دعوا. 

در این گزارش، مقدمه (در انتشار و آثار و اجرا قوانین بطور عموم) فصل اول (در اموال غیرمنقول) از باب اول (در بیان انواع اموال) کتاب اول (در بیان اموال و مالکیت به طور کلی) جلد اول (در اموال) قانون مدنی از ماده ۱ تا ۱۸ را مرور می کنیم.

قانون مدنی

مصوب ۱۳۱۴/۰۸/۰۸ با اصلاحات و الحاقات بعدی

مقدمه
در انتشار و آثار و اجراء قوانین بطور عموم

ماده ۱ - مصوبات مجلس شورای اسلامی و نتیجه همه پرسی پس از طی مراحل قانونی به رئیس جمهور ابلاغ می شود. رئیس جمهور باید ظرف مدت پنج روز آن را امضاء و به مجریان ابلاغ نماید و دستور انتشار آن را صادر کند و روزنامه رسمی موظف است ظرف مدت ۷۲ ساعت پس از ابلاغ منتشر نماید.

تبصره - در صورت استنکاف رئیس جمهور از امضاء یا ابلاغ در مدت مذکور در این ماده به دستور رئیس مجلس شورای اسلامی روزنامه رسمی موظف است ظرف مدت ۷۲ ساعت مصوبه را چاپ و منتشر نماید.

ماده ۲ - قوانین پانزده روز پس از انتشار در سراسر کشور لازم الاجرا است مگر آنکه در خود قانون ترتیب خاصی برای موقع اجرا مقرر شده باشد.

ماده ۳ - انتشار قوانین باید در روزنامه رسمی بعمل آید.

ماده ۴ - اثر قانون نسبت بآتیه است و قانون نسبت بماقبل خود اثر ندارد مگر اینکه در خود قانون، مقررات خاصی نسبت باین موضوع اتخاذ شده باشد.

ماده ۵ - کلیه سکنه ایران اعم از اتباع داخله و خارجه مطیع قوانین ایران خواهند بود مگر در مواردیکه قانون استثناء کرده باشد.

ماده ۶ - قوانین مربوط باحوال شخصیه از قبیل نکاح و طلاق و اهلیت اشخاص وارث در مورد کلیه اتباع ایران ولو اینکه مقیم در خارجه باشند مجری خواهد بود.

ماده ۷ - اتباع خارجه مقیم در خاک ایران از حیث مسائل مربوطه باحوال شخصیه و اهلیت خود و همچنین از حیث حقوق ارثیه در حدود معاهدات مطیع قوانین و مقررات دولت متبوع خود خواهند بود.

ماده ۸ - اموال غیرمنقول که اتباع خارجه در ایران بر طبق عهود تملک کرده یا میکنند از هر جهت تابع قوانین ایران خواهد بود.

ماده ۹ - مقررات عهودی که بر طبق قانون اساسی بین دولت ایران و سایر دول منعقد شده باشد در حکم قانون است.

ماده ۱۰ - قراردادهای خصوصی نسبت بکسانی که آنرا منعقد نموده‌ اند در صورتیکه مخالف صریح قانون نباشد نافذ است.

جلد اول - در اموال

کتاب اول - در بیان اموال و مالکیت بطور کلی

باب اول - در بیان انواع اموال

ماده ۱۱ - اموال بر دو قسم است منقول و غیرمنقول.

فصل اول - در اموال غیرمنقول

ماده ۱۲ - مال غیرمنقول آنست که از محلی بمحل دیگر نتوان نقل نمود اعم از اینکه استقرار آن ذاتی باشد یا بواسطه عمل انسان بنحویکه‌ نقل آن مستلزم خرابی یا نقص خود مال یا محل آن شود.

ماده ۱۳ - اراضی و ابنیه و آسیا و هر چه که در بنا منصوب و عرفاً جزء بنا محسوب میشود غیرمنقول است و همچنین است لوله‌ ها که برای جریان‌ آب یا مقاصد دیگر در زمین یا بنا کشیده شده باشد.

ماده ۱۴ - آینه و پرده نقاشی و مجسمه و امثال آنها در صورتیکه در بنا یا زمین بکار رفته باشد بطوریکه نقل آن موجب نقص یا خرابی خود آن‌ یا محل آن بشود غیرمنقول است.

ماده ۱۵ - ثمره و حاصل مادام که چیده یا درو نشده است غیرمنقول است اگر قسمتی از آن چیده یا درو شده باشد تنها آن قسمت منقول است.

ماده ۱۶ - مطلق اشجار و شاخه‌های آن و نهال و قلمه مادام که بریده یا کنده نشده است غیر منقول است.

ماده ۱۷ - حیوانات و اشیائی که مالک آن را برای عمل زراعت اختصاص داده باشد از قبیل گاو و گاومیش و ماشین و اسباب و ادوات زراعت و تخم‌ و غیره و بطور کلی هر مال منقول که برای استفاده از عمل زراعت لازم و مالک آنرا باین امر تخصیص داده باشد از جهت صلاحیت محاکم وتوقیف اموال جزو ملک محسوب و در حکم مال غیرمنقول است و همچنین است تلمبه و گاو و یا حیوان دیگری که برای آبیاری زراعت یا خانه و باغ‌ اختصاص داده شده است.

ماده ۱۸ - حق انتفاع از اشیاء غیرمنقوله مثل حق عمری و سکنی و همچنین حق ارتفاق نسبت به ملک غیر از قبیل حق‌العبور و حق‌المجری و دعاوی راجعه باموال غیرمنقوله از قبیل تقاضای خلع ید و امثال آن تابع اموال غیرمنقول است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!
  • آشنایی با قانون مدنی؛ مقدمه
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟
  • مومنی: ببینید عزیزان با نرخ تورم در ایران چه گلی کاشته‌اند!
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • با یک لیگ پیر نمی‌شود در تیم ملی جوانگرایی کرد
  • نوگرایی و جوانگرایی شرط پویایی یک جامعه است