Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۸ صیاد یمنی در حمله متجاوزان در دریای سرخ به شهادت رسیدند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از المنار، هجده صیاد یمنی در حمله متجاوزان در دریای سرخ به شهادت رسیدند.
در همین حال دیوید میلیبند رئیس کمیته بین المللی نجات کنفرانسی خبری برای بررسی اوضاع انسانی در یمن و به خصوص الحدیده در منطقه باجل از توابع الحدیده برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میلیبند در این کنفرانس به شواهد برخی فجایع انسانی در استان الحدیده اشاره و تاکید کرد خودش طی سفر به یمن در جریان این فجایع قرار گرفته است. میلیبند گفت: جهانیان باید از خواب بیدار شوند و فجایع انسانی در یمن را ببینند. جهانیان باید چشمان خود را باز کنند و ببینند امکان جلوگیری از فجایع انسانی در یمن وجود دارد.
میلیبند در پایان کنفرانس خبری خود در اقدامی غیرمنتظره از پاسخ دادن به سوالات خبرنگاران و نیز شنیدن سخنان اهالی الحدیده که در محل کنفرانس خبری حاضر بودند، خودداری کرد. همین امر باعث شد برخی از حضار پیام خود را از طریق شبکه المنار برای جهانیان ارسال کنند. بر همین اساس مدیر دفتر آموزش در منطقه باجل از توابع استان الحدیده به خبرنگار المنار گفت: مجامع بین المللی صداقت ندارند و از واقعیت‌های یمن چیزی نمی‌دانند. بیایید واقعیت را از زبان ما یمنی‌ها بشنوید. سازمان‌های بین المللی حقایق را تحریف می‌کنند و آن را وارونه جلوه می‌دهند.
همچنین میلیبند اعلام کرد در پایان سفر سه روزه خود به یمن که پیش از جلسه آینده شورای امنیت درباره یمن انجام می‌شود گزارشی از اوضاع واقعی غیرنظامیان در یمن را در اختیار کسانی که آن‌ها را طرف‌های بانفوذ در نیویورک خواند، قرار می‌دهد.

متجاوزان با وجود اطمینان از هویت صیادان یمنی آن‌ها را به شهادت رساندند
به گزارش العالم، متجاوزان با وجود اطمینان از این که سرنشینان قایق یمنی صیاد هستند مرتکب جنایتی شدند که به شهادت هجده نفر از آن‌ها منجر شد.
وزارت حقوق بشر از چگونگی ارتکاب جنایت متجاوزان علیه صیادان اهل استان الحدیده یمن خبر داد و اعلام کرد یکی از کشتی‌های جنگی متجاوزان قایق این صیادان را که تعداد آن‌ها نوزده نفر بود در آب‌های منطقه‌ای تفتیش کرد، ولی چیزی در قایق آن‌ها پیدا نکرد و پس از آن که به هویت آن‌ها پی برد و مجوز صیادی آن‌ها را مشاهده کرد به صورت ناگهانی به قایق آن‌ها تیراندازی کرد و آن را به آتش کشید و فقط یکی نفر از سرنشینان این قایق زنده ماند و ماجرای حمله به قایق را که به شهادت هجده نفر از سرنشینان انجامید روایت کرد.
متجاوزان در جنایتی دیگر یک صیاد مسن یمنی را رها کردند تا در برابر دیدگان فرزند و همکاران خود در دریا غرق شود و به آن‌ها اجازه ندادند وی را نجات دهند. ابراهیم شیر گزارشگر العالم در گزارشی همراه با پخش تصاویری از محل جنایت حمله به قایق صیادان یمنی گفت: سعودی‌ها و متحدان آن‌ها مرتکب جنایتی دیگر در یمن شدند و هجده صیاد یمنی از اهالی منطقه الخوخه در استان الحدیده یمن را با حمله به قایق آن‌ها در نزدیک سواحل این منطقه به شهادت رساندند. این جنایت در پی ازسرگیری حملات متجاوزان در ساحل غربی روی داد حال آن که سازمان ملل درباره خطر وقوع فاجعه انسانی در این منطقه به سبب خطراتی که جان هزاران غیرنظامی را تهدید می‌کند هشدار داده بودند. جنبش انصارالله یمن جامعه بین المللی را به همدستی با عربستان سعودی و متحدان آن در حمله به الحدیده متهم کرد و محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن اعلام کرد حمله به انبار‌های بین المللی غذا در الحدیده نشان دهنده اجرای طرح متجاوزان سعودی- آمریکایی- اماراتی و متحدان آن‌ها برای نابود کردن انبار‌های غذا و دیگر تاسیسات زیربنایی در مناطق پر جمعیت است. وی افزود تسامح و تساهل بین المللی با متجاوزان آن‌ها را برای ارتکاب چنین جنایاتی گستاخ کرده است.
از سوی دیگر ائتلاف تجاوز به یمن به سرکردگی عربستان سعودی مانع از فعالیت پل هوایی شد که بر اساس توافق امضا شده بین وزارت بهداشت یمن و سازمان جهانی بهداشت و هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل ایجاد شده بود. این اقدام پس از آن انجام می‌شود که سازمان‌های بین المللی بین المللی متعهد شدند بیمارانی را که به سبب محاصره شدید علیه یمن برای درمان با مشکل روبرو شده اند و بیشتر آن‌ها مبتلا به بیماری‌های مزمن هستند به خارج منتقل کنند. همه این اقدامات در برابر چشمان مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل به یمن صورت می‌گیرد که بدون ایراد هرگونه اظهاراتی، یمن را ترک کرد.
از سوی دیگر روزنامه آمریکایی واشنگتن پست از کنگره این کشور خواست از تصویب توافق ادامه حمایت‌های آمریکا از ائتلاف تجاوز به یمن خودداری کند. کنگره آمریکا این هفته درباره ادامه حمایت از این ائتلاف یا توقف حمایت از آن تصمیم گیری می‌کند. روزنامه واشنگتن پست این سوال را مطرح کرد که آیا ائتلاف و به تبع آن آمریکا می‌خواهند در مسیر صلح در یمن که سازمان ملل نیز از آن حمایت می‌کند گام بردارند یا خیر؟

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شهادت 18 صياد يمنی جنایت جدید سعودی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۰۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت یک دلداگی به همسر؛ مرد ایرانی ۲۵ سال در دریا سرگردان بود! +تصویر

کاجامه‌ خوس... او ۲۵ سال تمام است ک در اتاقکی در گوشه‌ی قایق فرسوده خود، یکه و تنها در دریا زندگی می‌کند. او ۲۵ سال پیش لیلا (همسر زیبایش) را در دریا از دست داد و با مرگ همسرش زادگاه خود خشکبیجار را ترک گفت... دو اسلحه‌ی روسی به مبلغ هفت قران از دو ملوان روسی که آن روزگار در کشتی‌های تجارتی کار می‌کردند خرید و با قایق ماهی‌گیری خود، زندگی در دریا و مرداب‌های دوردست و خالی از سکنه را آغاز کرد...

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالله یک جوان عادی گیلک بود که در سال ۱۳۲۸ لیلا همسر عزیزش را در از دست داد. از آن پس اما او دیگر عادی نبود و هرگز هم آن آدم سابق نشد. به قایقی کوچک نشست، سر به دریا گذاشت، و در اتاقک محقر روی قایقش به زندگی ادامه داد. با ادامه پیدا کردن این وضعیت کم‌کم در میان محلی‌ها به «کاجامه خوس» معروف شد یعنی فردی که در کجامه [اتاقک کوچکی که در قایقش ساخته بود] می‌خوابد و شد قهرمان بسیاری از شعرهای گیلکی عاشقانه. در اردیبهشت ۱۳۵۳ گروهی از صیادان محلی کاجامه خوس را پس از مدت‌ها بی‌خبری در قایق فرسوده‌اش دیدند. این ماجرا این‌قدر عجیب بود که بلافاصله گزارشش در روزنامه‌ی اطلاعات (۲ اردیبهشت ۵۳) به این شرح منتشر شد:

«کاجامه‌ خوس» پیر افسانه‌ای گیلان که زندگی حیرت‌انگیز او در اشعار محلی گیلک و فولکلور این قسمت از کشور ما اثر فراوان داشته زنده است!

دیروز [چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۵۳] جمعی از صیادان محلی، پس از سال‌ها بی‌خبری از این مرد افسانه‌ای، بار دیگر او را در قایق کهنه و فرسوده‌اش که از ۲۵ سال پیش تنها خانه‌ی اوست، یافتند.

خبر زنده بودن «کاجامه ‌خوس» به‌سرعت در گیلان دهان به دهان گشت و یک بار دیگر جمعی از شعرا و محققین فولکلور گیلان به سراغ او رفتند تا مردی را که یک ربع قرن، به امید دیدار «لیلا» همسر از دست‌رفته‌اش، در دریا سرگردان است، از نزدیک ببینید.

پیر کاجامه‌ خوس در سراسر جهان تنها کسی است که چنین زندگی حیرت‌آوری دارد: او ۲۵ سال تمام است ک در اتاقکی در گوشه‌ی قایق فرسوده خود، یکه و تنها در دریا زندگی می‌کند. در تمام این مدت یک بار پایش را به میان مردم نگذاشته، نه نام خود را به یاد می‌آورد و نه از گذشت روزگار خبری دارد.

آن‌ها که از گذشته «کاجامه‌ خوس» خبر دارند می‌گویند:

سرنوشت او این است که یکه و تنها در دریا بمیرد و قصه‌ای به قصه‌های شورانگیز دل‌دادگی زمان ما افزوده شود.

او ۲۵ سال پیش لیلا (همسر زیبایش) را در دریا از دست داد و با مرگ همسرش زادگاه خود خشکبیجار را ترک گفت... دو اسلحه‌ی روسی به مبلغ هفت قران از دو ملوان روسی که آن روزگار در کشتی‌های تجارتی کار می‌کردند خرید و با قایق ماهی‌گیری خود، زندگی در دریا و مرداب‌های دوردست و خالی از سکنه را آغاز کرد...

حالا پس از سال‌ها او در ساحل مرداب نیلی‌رنگ بندر پهلوی جایی که جز صدای مرغان وحشی و نجوای باد در دل برگ‌های درختان صدایی نیست، اقامت گزیده است...

خبرنگاران ما در رشت و بندر پهلوی که دیروز [چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۵۳] ساعتی را با «کاجامه خوس» گذرانده‌اند، می‌نویسند: با گذشت هر بهار یک خط به بدنه‌ی قایق خود و یک خط به درخت قطوری که با آن الفتی دیرینه دارد، می‌کشد تا به حال ۲۵ خط به نشانه‌ی ۲۵ سال سرگردانی در دریا به تنه‌ی درخت و قایق او کشیده شده است... خوراک او ماهی و مرغان دریایی است... شب‌های جمعه، چند فانوس در اتاقک داخل قایق خود برمی‌افروزد و چشم به راه لیلا می‌ماند. تا سپیده‌دم در خیال، با همسر از دست‌رفته‌اش گفت‌وگوها دارد...

مردم می‌گویند: نام اصلی کاجامه خوس عبدالله است... و ده‌ها شعر محلی و ترانه‌های فولکلوریک و بومی که با زندگی گیلانی‌ها عجین شده، یادآور خاطرات اوست.

ترجمه‌ی یکی از این اشعار چنین است:

عبدو، بیا که دیگر کلبه‌ی تو سوخت...

و تنها پاروهای نیم‌سوخته‌ات به جا مانده...

بیا عبدو، ای پیر دریا که قایق خانه‌ی توست

بیا که فانوس است هم خاموش است

مبادا... که اسیر توفان شده باشی

باد می‌وزد...

موج‌ها را می‌لرزاند...

و عبدو سرگردان در دریاست...

دیگر خبرها

  • یمنی‌ ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند
  • یمنی‌ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند
  • کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه توقف جنایات اسرائیل است
  • روایت یک دلداگی به همسر؛ مرد ایرانی ۲۵ سال در دریا سرگردان بود! +تصویر
  • نماهنگ جدید ابوذر روحی منتشر شد + دانلود نماهنگ حماسی «نحن المقاومون»
  • کشف ۱۴۰ گور دسته‌جمعی در غزه و افشای جنایات جدید صهیونیست‌ها
  • مجنون گیلانی که ده‌ها سال آواره‌ی دریا بود/ عشق لیلا با «کاجامه‌ خوس» چه کرد؟
  • درخواست برای تحقیقات بین‌المللی درباره گورهای جمعی در غزه
  • شهادت دستکم ۱۶ اسیر فلسطینی در زندان های صهیونیست ها
  • پنج کاربرد برتر و جذاب قایق بادی