Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهلی نو-ایرنا- سفیر هند در بنگلادش خواستار بازگشت امن، پایدار و سریع مسلمانان روهینگیا به خانه های خود در استان راخین در میانمار شد.

به گزارش ایرنا در روز چهارشنبه به نقل از شبکه خبری 'ان دی تی وی'، هارش واردهان شرینگلا، سفیر هند در اولین دیدار خود از ارودگاه مهاجران کوتوپلونگ که در آن بیشتر مسلمانان روهینگیا حضور دارند، اعلام کرد که هند اکنون متمرکز بر بازگشت امن، پایدار و سریع روهینگیا به کشور خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنگلادش هم اکنون به بیش از یک میلیون مسلمان روهینگیایی که از خشونت ها و 'قتل عام' در میانمار فرار کرده اند، پناه داده است.
سفیر هند همچنین کمک های بشردوستانه این کشور برای مسلمانان روهینگیا را به مفضل حسین چودری وزیر مدیریت بلایای طبیعی و کمک های امدادی بنگلادش تحویل داد.
در سومین کمک های بشر دوستانه دولت هند به بنگلادش، بیش از یک میلیون لیتر نفت سفید و همچنین 20 هزار دستگاه اجاق گاز به بنگلادش تحویل داده شد.
وزیر مدیریت بلایای طبیعی و کمک های امدادی بنگلادش از این کمک های انسان دوستانه هند تشکر و اعلام کرد: سوخت اعطا شده از سوی هند به 20 هزار خانواده به مدت 5 ماه کمک می کند.
چودری مساله سوخت را یک مشکل بزرگ و پیچیده خواند.
به گفته مقامات بنگلادشی از ماه اوت سال 2017 نزدیک به 700 هزار مسلمان روهینگیا وارد بنگلادش شده اند درحالی که پیش از این حدود 400 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا در مناطق مختلف بنگلادش زندگی می کردند.
هم اکنون بیش از 900 هزار مسلمان روهیگنیا در ارودگاه های مهاجران در منطقه 'کاگس بازار' بنگلادش حضور دارند. نزدیک به 688 هزار نفر از این تعداد پس از آغاز دور جدید خشونت ها در میانمار در اواخر ماه اوت سال گذشته به بنگلادش آمده اند.
بنگلادش و میانمار در تاریخ 25 ماه نوامبر یک توافق نامه برای بازگشت پناهجویان روهینگیا به خانه های خود در راخین امضا کردند.
بر اساس این توافق روند بازگشت مسلمانان روهینگیا به تدریج انجام خواهد شد درحالی که دو کشور باید امنیت، سلامت و کرامت آنها را تامین کنند.
اما دولت بنگلادش اعلام کرده است طرح بازگشت پناهجویان روهینگیا به میانمار که قرار بود از ماه ژانویه آغاز شود به تاخیر افتاده است.
مسلمانان روهینگیا خواهان بازگرداندن دارایی های روهینگیا و مجازات عاملان قتل عام خانواده های خود از سوی دولت میانمار هستند.
دور جدید خشونت ها در میانمار پس از حمله شبه نظامیان میانماری موسوم به ارتش رستگاری ارکنان روهینگیا (ARSA) به چندین ایستگاه پلیس در ایالت راخین آغاز شد. ارتش و گروه های بودایی با حمله به مسلمانان روهینگیا اقدام به کشتار، تجاوز و آتش زدن روستاهای روهینگیایی کردند.
به گفته سازمان پزشکان بدون مرز، در جریان این حملات بیش از 6 هزار 500 مسلمان روهینگیایی کشته شده اند.
سازمان عفو بین الملل اخیرا در گزارشی ادعا کرد شبه نظامیان روهینگیا در طول درگیری های سال گذشته در منطقه راخین روستاییان هندو را قتل عام کرده اند.
این درحالی است که دیوان بین‌المللی کیفری در هفته جاری مسئولیت پیگیری پرونده کشتار مسلمانان روهینگیا در میانمار را برعهده گرفت. رئیس کمیسیون پرونده کشتار روهینگیا از این تبهکاری به عنوان 'جنایت علیه بشریت' و همچنین 'نسل‌کشی عامدانه' سخن گفته است.
دولت میانمار با درخواست دیوان بین‌المللی کیفری لاهه برای بررسی حقوقی پرونده کشتار و اذیت و آزار اقلیت روهینگیا در آن کشور مخالفت کرده بود.
این نهاد حقوقی بین‌المللی از آنجا که بسیاری از مسلمانان روهینگیا به بنگلادش پناه برده‌اند و داکا این نهاد را به ‌رسمیت می‌شناسد، کار بررسی این پرونده را برعهده گرفته است.
آساق**267**1424**1144

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي هند بنگلادش روهينگيا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۱۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایلند و ویتنام به یک چهارم نهایی صعود کردند/ حذف چین و میانمار

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا که به میزبانی تایلند برگزار می‌شود در گروه A به پایان رسید و تیم‌های ملی تایلند و ویتنام راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند و میانمار و چین از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.

این دیدارها امروز یک شنبه به صورت همزمان از ساعت ۱۴:۳۰ آغاز شد و تایلند موفق شد با نتیجه ۲ بر یک از سد ویتنام عبور کند و با ۹ امتیاز به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

در دیگر مسابقه هم تیم‌های میانمار و چین به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با برتری ۳ بر یک میانمار خاتمه یافت.

به این ترتیب در جدول این گروه تایلند با ۹ امتیاز صدرنشین شد و ویتنام با ۴ امتیاز و تفاضل گل صفر در رده دوم قرار گرفت. میانمار با ۴ امتیاز و تفاضل گل منفی ۳ سوم شد و نتوانست جواز حضور در دور حذفی را کسب کند. چین هم بدون امتیاز به کار خود در این بازی‌ها پایان داد.

در دیگر دیدارهای امروز که از گروه B برگزار خواهد شد از ساعت ۱۷:۳۰ تیم ملی فوتسال عراق به مصاف استرالیا خواهد رفت و ازبکستان هم با عربستان دیدار خواهد کرد.

کد خبر 6084603

دیگر خبرها

  • مسلمانان روهینگیا همچنان با پاکسازی قومی مواجه هستند
  • مکرون: فرانسه خواستار استقرار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است
  • گرمای شدید در بنگلادش ۴ قربانی گرفت
  • گرما در بنگلادش قربانی گرفت
  • مهاجم سابق و یک لژیونر خواستار پرسپولیسی شدن
  • مهاجم سابق و یک لژیونر خواستار پرسپولیسی شدن | اوسمار یکی را نمی خواهد
  • فوتسال جام ملت‌های آسیا؛ صعود تایلند و ویتنام به دور حذفی
  • تایلند و ویتنام به یک چهارم نهایی جام ملت های فوتسال رسیدند
  • تایلند و ویتنام به یک چهارم نهایی صعود کردند/ حذف چین و میانمار
  • تایلند و ویتنام به یک چهارم‌نهایی جام ملت‌های فوتسال رسیدند