حسین (ع) آموزگار بزرگ شهادت، عاشورا درس آزادگی
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۱۱۸۴
خراسان شمالی-ناگهان جرقه ای در ظلمت، انفجاری در سکوت و سیمای تابناک شهیدی که زنده برخاک گام بر می دارد از اعماق سیاهی ها، از انبوه تباهی ها، چهره روشن نیرومند یک امید در شب ظلمانی یاس- باز از خانه خاموش فاطمه، این خانه کوچکی که از همه تاریخ بزرگتر است مردی بیرون آمد.
به گزارش قدس آنلاین، اکنون وزیدن آغاز می کند مردی از خانه فاطمه بیرون آمده است تنها و بی کس با دستهای خالی یک تنه بر روزگار وحشت و ظلمت و آهن یورش برده است .
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در این جهان هیچکس نیست که همچون او بداند « چگونه باید مرد» دانشی که سپاه نیرومند و سراپا سلاح دشمن او که بر جهان حکومت میداند از آن محروم است و این است که قهرمان تنها به پیروزی خویش بر انبوه سپاه خصم اینچنین مطمئن است.این چنین مصمم و بی تردید است به استقبال آمده است.
اندک اندک آفتاب از میان آسمان به سوی باختران سرازیر گشت خون زمین کربلا را گرفت ساعتی از ظهر عاشورا گذشت فاجعه عظما شهادت کبری واقع شد.
سرحسین در دست دشمن- الله اکبر- هوا تیره وتار شد. زمین لرزان گشت و خورشید گرفت و سپس خورشید حقیقت طلوع کرد .
بدین سان خون حسین و یاران او بر زمین ریخت و از آن خون درخت آزادی و آزادگی رویید.
بدین سان نهضتی عظیم در تاریخ به وجود آمد و شکل گرفت و به تاریخ شکل داد. بدین سان این نهضت سر چشمه صدها نهضت دیگر شد که در تاریخ اسلام پدید آمد مانند نهضت توابین- نهضت مختار ثقفی- نهضت زید- نهضت شهدای فخ و تا هم اکنون نیز هر نهضتی که در برابر ستم و تباهی و روش های بیدادگرایانه- در دنیای اسلام و شیعه پا می گیرد و سایه آن نهضت و عاشورا و قیام امام حسین است.
درباره کاری که امام حسین(ع) در تاریخ کرده است بسیار سخن گفته اند اما امکان ندارد کاری را امام حسین(ع) کرده است بفهمیم مگر که بفهمیم شهادت چیست، داستان شهادت و آنچه را که شهادت تداعی میکند بقدری احساسی و بقدری هیجان آمیز و عاشقانه است که روح را به آتش می کشد و مطق را فلج می کند و قدرت ناطقه را ضعیف و اندیشیدن را دشوار .
چه اینکه شهادت آمیزه ای است از یک عشق گذاران و از یک حکمت عمیق و پیچیده و این دو را با هم نمی توان بیان کرد و در نتیجه حق سخن را ادا نمود.
برای فهمیدن شهادت باید اول مکتبی را که شهادت در آن مکتب معنی می دهد و شهادت در آن طرز تفکر قابل توضیح است و در این عقیده خاص شهادت ارزش می یابد روشن بشود و آن عبارت است از مکتبی که حسین(ع) یکی از مظاهر این مکتب است.
شهادت در فرهنگ ما، مرگ دلخواهی است که مجاهد فی سبیل الله با منطق و شعور وبیداری و بینایی خویش- خود انتخاب می کند و شهید بزرگترین بار معنی را در بردارد.
شهید در لغت به معنی حاضر، ناظر و به معنای گواه و گواهی دهنده است و بالاخره به معنی نمونه، الگو و سرمشق ، امید به آن که همه ما شاگردان مخلص و درس آموزان این مکتب سرخ حسینی باشیم.
انتهای پیام/
منبع: قدس آنلاین
کلیدواژه: امام حسین علیه السلام قدس آنلاین محرم نهضت عاشورا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۱۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
فریادهای خاموش: روایتهای ناگفته از حمله به نورشمس | گزارش تصویری
گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: «سنا یاسین هیچگاه تصور نمیکرد شاهد روزی باشد که پیکر بیجان فلسطینی ها مقابل در خانهاش افتاده باشد و کسی اجازه نداشته باشد که به آنها نزدیک شود.» این یکی از روایتهایی است که از روزنامه اینترنتی فلسطین کرونیکل از جنایتهای اخیر صهیونیستها در اردوگاه نور شمس در شرق طولکرم در کرانه باختری اشغالی منتشر کرده است. در حمله 3روزه صهیونیستها به این اردوگاه علاوه بر تخریب گسترده منطقه، حداقل 14 فلسطینی به شهادت رسیده و و ده ها نفر مجروح شدند.
حمله پنجشنبه گذشته با ورود شمار زیادی از خودروهای زرهی و صدها سرباز صهیونیستی به اردوگاه آغاز شد. صهیونیستها به محض ورود به اردوگاه تمام ورودیها و خروجیها را مسدود کردند. یاسین به روزنامه فلسطین کرونیکل میگوید که بولدوزرهای اسرائیلی بلافاصله شروع به تخریب خیابانها کردند، آب و برق را قطع کردند و شبکه فاضلاب را ریشهکن کردند. بلدوزرها همچنین دهها مغازه و بالکن خانههای رو به خیابان را نیز تخریب کردند.
او میگوید: «به دیدن مادر بیمارم رفته بودم و وقتی حمله شروع شد به خانهام برگشتم. صدای بلدوزرها و وسایل نقلیه نظامی را شنیدم، بنابراین به سرعت وارد خانه ام شدم زیرا می دانستم که این صدا مقدمهای برای یک فاجعه است. سربازان اسرائیلی به هر کسی که حرکت میکرد شلیک میکردند و بسیاری را زخمی کردند. از آنجا که امدادگران و آمبولانسها اجازه ورود به اردوگاه را نداشتند شرایط مجروحان به سرعت رو به وخامت میرفت.»
خون در خیابانیاسین در تمام این مدت سعی کرده تا 4فرزندش را که بهدلیل قطع برق و صدای ممتد شلیک هراسان شده بودند آرام کند. او میگوید: «سعی میکردم به آنها کمک کنم بخوابند اما صدای تیراندازی بسیار بلند بود. صدای فریاد شنیدم و از پنجره 2مرد جوان زخمی را دیدم که روی زمین افتاده بودند. اول فکر کردم آمبولانسها میآیند و آنها را نجات میدهند، اما سربازان اسرائیلی اجازه نمیدادند کسی به آنها نزدیک شود. آنها ساعتها زخمی روی زمین افتاده بودند و در نهایت از دنیا رفتند.»
یاسین میگوید که جسد شهدا بیشتر از 60 ساعت روی زمین بود و بوی اجساد محله را پر کرده بود. او به فرزندانش اجازه نداده از پنجره نگاه کنند تا از این صحنه شوکه نشوند.
از دست رفتن 5 فرزند در 6 ماهسلیم غنام، 29 ساله، هم درست در ورودی خانهاش در اردوگاه نور شمس توسط سربازان صهیونیست به سرش شلیک شد. هیچکس اجازه نداشته تا به او نزدیک شود، اما خانوادهاش در نهایت موفق شدند جسد بی جانش را به داخل خانه بکشانند. سلیم 48 ساعت آنجا بود و در تمام این مدت خانوادهاش با چشمانی گریان نظارهگر او بودهاند. پس از اینکه ارتش اشغالگر از اردوگاه عقبنشینی کرد، خانواده غنام دریافتند که برادر ۲۶ ساله سلیم، محمود، نیز در محله ای نزدیک خانه به شهادت رسیده است. سلیم و محمود برادران عامر و احمد غنام بودند که در اکتبر سال گذشته توسط ارتش اسراییل به شهادت رسیده بودند.
این در حالی است که برادر دیگرشان، عبداللطیف نیز به تازگی بر اثر ابتلا به سرطان فوت کرده بود. مادر خانواده تنها در 6ماه پنج پسرش را از دست داد.
حمله بیرحمانهبر اساس بسیاری از شهادتها، حمله صهیونیستها به اردوگاه نور شمس یکی از بیرحمانهترین حملاتی بود که فلسطینیها ساکن در این منطقه تجربه کردند. ساکنان به روزنامه فلسطینی کرونیکل گفتهاند که این سطح از ظلم و ستم حتی در طول انتفاضه دوم نیز وجود نداشت.
ارتش رژیم صهیونیستی بهطور تصادفی به سمت ساکنان شلیک میکرد و در کوچههای اردوگاه دست به اعدامهای صحرایی میزد. دکتر زهران احمد میگوید که از لحظه اول حمله، ارتش اسرائیلی ورودیهای اردوگاه را بسته و از رسیدن پزشکان به مجروحان جلوگیری کرده است. سربازها همچنین مانع از انتقال کسی به خارج از اردوگاه شدند. حمله و محاصره اردوگاه از عصر پنجشنبه تا صبح یکشنبه ادامه داشت.
تصاویری وحشتناک نسل کشیوقتی سربازان صهیونیست شروع به عقب نشینی از برخی از محلهها کردند تیمهای امدادی موفق شدند وارد نورشمس شوند اما صحنهای که با آن روبرو شد غم انگیز بود. یکی از اجساد، که توسط دکتر زهران پیدا شد، به دلیل انفجار بمب کاملا سوخته بود.
زهران میگوید که یک فلسطینی جوان دیگر توسط سربازان به شهادت رسیده و سپس از طبقه دوم به بیرون پرتاب شده بود. یا پسر ۱۶ سالهای به پایش شلیک شده بود و به یکی از خانهها خزیده بود اما سربازان به دنبال رد خون رفته و او را در داخل خانه با شلیک گلولهای به سرش اعدام کردند.
این پزشک فلسطینی میگوید: «یکی از جوانانی که پیدا کردیم سرش قطع شده بود بعد از اینکه مستقیماً توسط یک بمب هدف قرار گرفته بود.» زهران توضیح میدهد که اغلب شهدا به سرهایشان شلیک شده بود که نشان میداد صهیونیستها عامدانه و به قصد کشت آنان را هدف قرار دادهاند.
کد خبر 846895 برچسبها نسلکشی رژيم صهيونيستى فلسطین