Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-16@17:36:08 GMT

تصاویر | عزاداری تماشایی بوشهری‌ها در اهواز

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۱۱۹۶

تصاویر | عزاداری تماشایی بوشهری‌ها در اهواز

چند رسانه‌ای > عکس - مردم شهرهای مختلف با آداب و رسوم خاص خودشان به عزاداری برای امام حسین(ع) و یاران ایشان می پردازند. در تصاویر زیر عزاداری و سینه زنی سنتی هیئت بوشهری های اهواز را می‌بینید.

عکس‌ها: میزان
67282

کلید واژه‌ها : امام حسین (ع) - عزاداری - محرم - استان خوزستان -.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: امام حسین ع عزاداری محرم استان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۱۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی از یک عکس ماندگار

دبیر جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی استان اصفهان در یادداشتی روایتی از یک عکس ماندگار با حضور شهیدان‌حجازی، خرازی و زاهدی نوشت‌.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرتضی آرسته دبیر جمعیت پیشگامان انقلاب استان اصفهان در یادداشتی به مناسبت سالگرد شهید حجازی نوشت:

《روز جمعه بیست‌وپنجم فروردین ماه سومین سالگرد شهید سرلشکر سید محمد حجازی و هفتمین روز شهادت سر لشکر زاهدی در گلستان شهدا بود و خداوند روحشان را با ائمه اطهار محشور کند و یاد خاطره‌ای از سال ۶۲ در جبهه افتادم.

به اتفاق جمعی از مسئولان آمورش و پرورش به جبهه رفتیم و در ابتدا وارد مقر نیروها در اهواز شدیم که مسئول آن سردار بنی‌لوحی بود و سالن پر از بسیجی آماده نبرد در خط مقدم بودند و همه یکجا برادر بزرگوار حاج اکبر پاکزاد را سردست تشویق می‌کردند چون همه آن‌ها را ایشان آموزش نظامی در اصفهان داده بود و اکثراً هم به درجه شهادت رسیدند که روحشان با ائمه اطهار محشور باد.

در آن محل همه بزرگواران سرداران احمد حجازی، محمد حجازی، سردار خرازی و سردار زاهدی از لشکر امام حسین (ع) و دیگر بزرگان به استقبال معلمین خود آمدند و همراه ما مرد خوش بیان جبهه حاجی وجعلنا بود که همه او را دوست داشتند.

برادرانی که از آموزش و پرورش آمده بودند مرحوم دکتر حسینی، مرحوم جدیدی، مرحوم ارجاوند، آقایان طباطبایی، زهتاب، طغیانی و حاج آقا کوچک‌زاد و اینجانب بودیم که به اتفاق به خط‌های مختلف من‌جمله تنگه چذابه رفتیم‌.

در تنگه، لشکر امام رضا (ع) از خراسان مستقر بود و ما سنگر به سنگر با آن‌ها دیدار کردیم و حاج‌آقا کوچک‌زاده همه را به فیض می‌رساند؛ به سردار خرازی و سردار زاهدی و برادر عرب گفتیم برویم اول خط چون آتش سنگین بود گفتند نمی‌شود، فردا آموزش و پرورش تعطیل می‌شود و حاجی وجعلنا صدای تیرها و رگبارهای سنگین را به شوخی می‌گرفت و می‌گفت این‌ها تخمه بو می‌دهند.

یادشان به خیر؛ فردای آن روز در این تنگه اکثراً شهید شدند و در این تنگه لشکر امام حسین (ع) مستقر و حاجی وجعلنا عابدی مفقودالاثر شد؛ خدا روح همه آن‌ها را با امام حسین (ع) محشور کند و ما مدیون خون آن‌ها نشویم و بر همه ما واجب است به وصیت آن‌ها را عمل کرده و گوش به فرمان امام و مقام معظم رهبری باشیم و هرگز تحت تأثیر شبکه‌های معاند داخلی و خارجی قرار نگیریم و مواظب فرزندان و خانواده باشیم و یادمان باشد راه شهدا را باید ادامه دهیم. 》

کد خبر 744218

دیگر خبرها

  • اجتماع مردمی وعده صادق با مداحی حسین طاهری برگزار می شود
  • اوقات شرعی اهواز، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • ساخت مستند فرمانده لوتی‌ها
  • اوقات شرعی اهواز، ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • نورافشانی میدان امام حسین اصفهان در جشن موفقیت عملیات وعده صادق
  • فیلم/ اعلام انزجار زائران کربلا در حرم امام حسین(ع)
  • مسلم بن عقیل پیشگاه حماسه عاشورا
  • بوشهری‌ها ۴۲ میلیارد تومان زکات و کفاره پرداخت کردند
  • روایتی از یک عکس ماندگار
  • چرا مردم کوفه بیعت خود را شکستند؟