Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نیرو‌های ارتش و رزمندگان انصارالله عملیات جدید و گسترده‌ای را علیه نیرو‌های مزدور سعودی در بخش‌های مرکزی استان تعز آغاز کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، جدیدترین خبرها از تحولات میدانی جنوب یمن حاکیست، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله عملیات جدید و گسترده‎ای را علیه نیروهای مزدور سعودی در بخش‎های مرکزی استان تعز آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی با پشتیبانی یگان موشکی و پس از درگیری‎های سنگین چند ساعته موفق شدند رشته کوه های «مفالیس» را در بخش «حیفان» به کنترل دربیاورند.

در جریان درگیری‎ها برای پاکسازی این رشته کوه‎ها، 40 تن از نیروهای شورشی به هلاکت رسیدند و ده‎ها تن دیگر زخمی شدند؛ ارتفاعات آزاد شده بر مناطق حومه اشراف کامل دارد و تحرکات نیروهای مزدور را در بخش‎هایی از مرکز استان تعز فلج می‎کند.

از جبهه عملیاتی «حمیر» در بخش مرکزی استان تعز خبر می‎رسد، نیروهای یمنی حملات گسترده‎ای و غافلگیرانه‎ای را علیه نیروهای مزدور انجام دادند و چند منطقه و پایگاه را در محدوده بخش «تبیشعه» به کنترل درآوردند.

به گزارش میران، شماری از نیروهای مزدور در جریان درگیری‎ها در این محور کشته و زخمی شدند؛ نیروهای یمنی علاوه بر وارد کردن خسارت های سنگین به نیروهای مزدور موفق شدند مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی را به غنیمت بگیرند.

در بخش « الوازعیه» در غرب استان تعز خبرها حاکیست، ده‎ها تن از نیروهای مزدور با پشتیبانی جنگنده‎های سعودی، حملات سنگینی را علیه مواضع نیروهای یمنی در منطقه انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی پس از چند ساعت درگیری سنگین موفق شدند حملات نیروهای مزدور را در این محور به طور کامل دفع کنند و در ادامه هم حملات معکوسی را در این منطقه آغاز کردند.

نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله با وجود حملات سنگین هوایی جنگنده‎های سعودی توانستند چند پایگاه نظامی را در سه راهی « الوازعیه» به کنترل دربیاورند؛ استان تعز دروازه ورودی به جنوب استان الحدیده به شمار می‎آید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: الحدیده خبرهای یمن انصارالله مزدوران سعودی الوازعیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۱۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن

منابع خبری از وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن خبر دادند.

به گزارش ایسنا، سازمان تجارت دریایی انگلیس(آمبری) امروز اعلام کرد گزارشها مبنی بر وقوع حادثه امنیتی در فاصله ۱۵ مایلی دریایی جنوب غرب عدن واقع در یمن دریافت کردیم.

شب گذشته نیز «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای یمنی در دفاع از فلسطین یک کشتی آمریکایی با نام ( MAERSK YORKTOWN )  را در اقیانوس هند هدف قرار دادند.

وی افزود: «نیروهای مسلح یمن همچنین یک ناو آمریکایی را در خلیج عدن و یک کشتی اسراییلی با نام (MSC VERACRUZ )  را در اقیانوس هند مورد حمله قرار دادند.»

ارتش یمن حملات پهپادی و موشکی به کشتی‌های تجاری مرتبط با رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس را در دریای سرخ در همبستگی با فلسطینی‌ها در غزه انجام می‌دهد. این حملات که تقریبا به صورت روزانه انجام می‌شود، شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی را مجبور کرده تا به جای عبور از تنگه باب المندب مسیر طولانی‌تری را که هزینه بیشتری نیز دارد، انتخاب کنند.

در واکنش به حملات ارتش یمن، آمریکا و انگلیس حملاتی را علیه مقرهای ارتش یمن انجام داده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت
  • سرلشکر موسوی: ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • دست مریزاد فرمانده ارتش به سپاه
  • جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • جمهوری اسلامی پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهد داد
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق
  • واشنگتن و لندن ناتوان از مقابله با حملات ارتش یمن