Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

سید حسین هاشمی‌تختی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طرح دریافت مالیات از خانه‌های خالی چند روز گذشته در بین نمایندگان مجلس مطرح و به امضا رسید، گفت: متأسفانه هم اکنون تعداد زیادی از واحد مسکونی در تهران و کلانشهرها از سوی بساز بفروش‌ها احتکار شده و ما سعی داریم با اجرایی کردن این طرح بخشی از مشکلات حوزه مسکن را برطرف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
بیشتر بخوانید: قانون مالیات ستانی از خانه‌های خالی به کجا رسید؟
 
وی ادامه داد: در حال حاضر بخش زیادی از مردم بدون خانه هستند و از سوی دیگر تعداد زیادی از واحدهای مسکونی ساخته شده خالی مانده که ما می‌توانیم با دریافت مالیات از سازندگان، بخشی از این املاک را وارد بازار کنیم.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این طرح هنوز به تصویب نرسیده و در مرحله مقدماتی است و ما تلاش داریم در صحن علنی مجلس آن را به تصویب برسانیم.
 
هاشمی با بیان اینکه در یک سال گذشته میزان تقاضا در بازار مسکن افزایش و در مقابل میزان تولید مسکن کاهش یافته است و همین موضوع زمینه ساز افزایش قیمت مسکن شده است، تصریح کرد: مجلس سعی دارد با همکاری وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها، خانه‌های خالی در شهرها را شناسایی کند و با عرضه کردن آنها بازار را به سمت رونق هدایت کند.
 
وی با تأکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی با اخذ مالیات از خانه‌های خالی مخالف است، گفت: زمانی که این طرح در مجلس مطرح می‌شود، وزارت راه و شهرسازی می‌تواند برای دفاع یا مخالفت از این طرح نظرات خود را مطرح کند اما به طور قطع باید برای وضعیت کنونی بازار مسکن چاره‌اندیشی کرد.

 عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای طرح دریافت مالیات از خانه‌های خالی سقف و زمان تعیین شده است، گفت: برخی از مالکان تنها یک یا دو خانه خالی دارند که این واحدها را برای فرزندان خود نگه داشته‌اند که در این طرح به این واحدهای مسکونی کاری نداریم بلکه با احتکار کنندگانی که 100 یا 200 واحد خالی را نگه داشته تا با قیمت بیشتری به فروش برسانند برخورد خواهد شد.
 
هاشمی در پایان گفت: این طرح با همکاری کارشناسان خبره طراحی شده تا در زمان معینی به اجرا برسد.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مشکلات قانون شورای اسلامی صحن علنی مجلس قیمت مسکن وزارت راه و شهرسازی راه و شهرسازی مجلس شورای شهرداری مالیات مجلس شورای اسلامی مشکلات وزارت راه و شهرسازی پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۱۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر تاکتیک خریداران در بازار مسکن تهران

فرارو- قیمت مسکن در تهران ظرف سال گذشته به شکل تقریبی از متری ۶۶ میلیون به متری ۸۳ میلیون افزایش پیدا کرد. رشد تقریبا ۱۷ میلیونی قیمت هر متر خانه در تهران، به معنی افزایش ۲۵ درصدی است و باعث می‌شود ارزش یک خانه ۱۰۰ متری در پایتخت به‌طور متوسط نزدیک هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون باشد.

به گزارش فرارو؛ آخرین گزارش‌های رسمی از تحولات بازار مسکن تهران مشخص می‌کند خانه‌های ۶۰ تا ۷۰ متر که معمولا با یک اتاق خواب ساخته می‌شوند، بیشترین سهم را از معاملات تهران دارند و برخلاف سال‌های قبل، دست‌گذاشتن روی آپارتمان نوساز اولویت بی‌چون و چرای خریداران نیست.

قیمت مسکن در تهران چقدر است؟

قیمت مسکن در تهران براساس آخرین داده‌های رسمی که روز ۲۸ اسفند پارسال روی خروجی مرکز آمار ایران قرار گرفت، به متری ۸۳ میلیون و ۳۱۲ هزار تومان رسید. این عدد را به‌عنوان متوسط قیمت هر متر آپارتمان مسکونی در ذهنتان داشته باشید وگرنه در مناطق بالای شهر قیمت خانه تا دو برابر این رقم‌ها بالا می‌رود و چیز‌های دیگری مثل امکانات واحد، موقعیت واحد و هزار آیتم کوچک و بزرگ دیگر در تعیین قیمت خانه تاثیر دارد.

قیمت آپارتمان ۱۰۰ متری در تهران به این ترتیب همزمان با آخرین روز‌های سال ۱۴۰۲ به شکل متوسط چیزی نزدیک هشت میلیارد و ۳۱۲ میلیون تومان تخمین زده شد، اما این عدد برای یک خانه مشابه در منطقه یک به ۱۷ میلیارد و ۴۷ میلیون تومان رسید. چون در منطقه یک که محله‌های معروفی مثل نیاوران، زعفرانیه و ... دیده می‌شود، متوسط قیمت آپارتمان‌های مسکونی تا متری ۱۷۰ میلیون و ۴۷۱ هزار تومان بالا رفته است.

قیمت مسکن در ارزان‌ترین نقطه تهران نیز به طور متوسط متری ۴۵ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان محاسبه شده است. این عدد برآیندی از معاملات صورت‌گرفته در بازار مسکن منطقه ۱۸ تهران است و به بهمن امسال تعلق دارد. یعنی خرید خانه ۱۰۰ متری در این بخش از تهران که جنوب شهر واقع شده، حول‌وحوش چهار میلیارد و ۵۳۱ میلیون هزینه داشته است.

تغییر قیمت خانه‌های تهران در یک سال

قیمت خانه‌های تهران در سال ۱۴۰۲ براساس آمار‌هایی که در دسترس وجود دارد، به طور متوسط نزدیک متری ۱۷ میلیون افزایش پیدا کرده است. بااینکه در ماه‌های ابتدایی پارسال، اخبار مربوط به معاملات رسمی بازار مسکن تهران سانسور می‌شد، نهایتا در نیمه دوم سال متوجه شدیم میانگین قیمت خانه‌های معامله‌شده در فروردین ۱۴۰۲، متری ۶۶ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان بوده است.

متوسط قیمت خانه‌های تهران بعد تقریبا یک سال به متری ۸۳ میلیون و ۳۱۲ هزار تومان تبدیل شد و دقیقا متری ۱۶ میلیون و ۸۷۲ هزار تومان ارتقا پیدا کرد. افزایشی که معادل رشد ۲۵ درصدی قیمت خانه‎‌های تهران است. اگر ابتدای سال گذشته در پایتخت روی یک خانه ۵۰ متری و نقلی دست می‌گذاشتید، متوسط قیمت‌ها دوروبر عددی نزدیک سه میلیارد و ۳۲۲ میلیون تومان بود.

قیمت مسکن در مناطق یک تا شش تهران که اصطلاحا بالای شهر واقع شده‌اند، بیش از میانگین کل شهر است 

حالا همزمان با ماه‌های پایانی سال خرید خانه‌ای با این متراژ قریب چهار میلیارد و ۱۶۵ میلیون بودجه می‌خواهد و این عدد طبیعتا در مناطق یک تا شش بیشتر است. مناطقی که متوسط قیمت خانه‌های خریدوفروش شده در آنجا بیشتر از میانگین کل شهر به دست آمده.

بیشتر بدانید| قیمت مسکن در تهران تقریبا متری ۱۲ میلیون بین آمار‌های رسمی و ارقام دلخواه و پیشنهادی فروشنده‌ها تفاوت دارد. با اینکه قیمت پیشنهادی فروشنده‌ها براساس پلتفرم‌های مخصوص حوزه مسکن، در تهران حول‌حوش ۹۵ میلیون برآورد می‌شود، اما این عدد برمبنای معاملاتی که روی کاغذ آمده و در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور به ثبت رسیده، دقیقا ۸۳ میلیون و ۳۱۲ هزار تومان است

تغییر سبک خریداران در بازار مسکن پایتخت

گزارش تحولات بازار مسکن تهران که معمولا به شکل ماهانه از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود، از آذر ۱۴۰۲ آپدیت نشده و جزئیات مهمی از زیروبم معاملات آپارتمان‌های مسکونی دراختیار خریداران و فروشنده‌ها قرار نمی‌گیرد. با این حال همان آمار‌های مربوط به آذرماه مشخص می‌کند، واحد‌های ۶۰ تا ۷۰ متر با ۱۵.۱ درصد سهم، بیشترین فراوانی را در معاملات تهران داشتند و واحد‌های ۵۰ تا ۶۰ متر و واحد‌های ۴۰ تا ۵۰ متر از این حیث در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

خرید خانه نوساز یا خانه‌هایی با نهایت پنج سال عمربنا، اولویت فقط ۲۸ درصد خریداران بوده است و قریب ۲۱ درصد معاملات، بابت خانه‌هایی با عمربنای بالای ۲۰ سال امضا شده است. بدنیست بدانید در فروردین ۹۶ یعنی هفت سال قبل، ۴۵ درصد خانه‌های خریدوفروش شده در تهران زیر پنج سال عمر داشتند و کمتر از ۱۰ درصد معاملات به خانه‌هایی با عمربنای بالای ۲۰ سال تعلق می‌گرفت.

مختصات جدید بازار مسکن تهران

متوسط قیمت هر متر آپارتمان مسکونی در تهران

83 میلیون و 312 هزار تومان

ارزش تقریبی آپارتمان 100 متری در تهران

هشت میلیارد و 331 میلیون تومان

میزان افزایش قیمت مسکن در یک سال

متری 16 میلیون و 872 هزار تومان (25 درصد)

ارزان‌ترین منطقه بازار مسکن تهران

45 میلیون و 310 هزار تومان (منطقه 18)

گران‌ترین منطقه بازار مسکن تهران

170 میلیون و 310 هزار تومان (منطقه یک)

دیگر خبرها

  • مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم
  • چطور قسطی لوازم خانه بخریم؟ | همه چیز در مورد وام خرید کالا
  • راه حل تازه عضو حزب موتلفه برای رسیدن به جهش تولید/ از دلال‌ها بیشتر مالیات بگیرید
  • اقبال شاکری: قانون نهضت ملی مسکن مختص به یک دولت و مجلس خاص نیست !/ هیچ اقدام بلندمدت در مورد مسکن اجاره‌ای انجام نشده + فیلم
  • اقبال شاکری : قانون نهضت ملی مسکن، مختص به یک دولت یا مجلس خاص نیست ! / هیچ اقدامی در مورد مسکن اجاره‌ای بلندمدت انجام نشده است + فیلم
  • شناسایی ۵ هزار هنرمند واجد شرایط دریافت طرح‌های حمایتی مسکن
  • شرایط دریافت ۷۰۰ میلیون تومان وام ازدواج اعلام شد/ شرط مهم برای پرداخت وام سه میلیاردی به خانواده‌های فاقد مسکن/ وام فرزندآوری چند میلیون تومان شد؟
  • واکنش مخبر به انتقادها از «وعده ناممکن دولت» / تولید ۴ میلیون مسکن، مصوبه مجلس بود / کاهش تورم زمان بر است
  • تغییر تاکتیک خریداران در بازار مسکن تهران
  • دریافت ۴۵ هزار و ۳۲۵ متقاضی در دولت سیزدهم تسهیلات مسکن روستایی