Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بصیرت دینی بارزترین و شاخص ترین ویژگی حضرت عباس(س) است. ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ استانها خراسان رضوی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به‌نقل از آستان‌نیوز، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در ویژه برنامه تاسوعای حرم مطهر رضوی که با حضور خادمان بارگاه رضوی، زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه در مورد شخصیت حضرت عباس(س) کتاب‏‌های متعددی تالیف شده است، اظهار داشت: امام صادق(ع) در روایتی چند ویژگی را برای حضرت عباس(ع) بیان کرده‌‏اند که اگر ما بخواهیم از سیره ایشان پیروی کنیم باید این ویژگی‌‏ها را در خودمان ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امام صادق(ع) اولین ویژگی حضرت عباس(ع) را بصیرت معرفی کرده ‏است، وظیفه شناسی، خداشناسی، نعمت‌‏شناسی و امام‌‏شناسی از اقسام بصیرت به‌‏شمار می‌‏رود، البته امیرالمومنان(ع) در نهج البلاغه بصیرت را به دشمن شناسی نیز تعریف می‏‌کنند، به این معنا که در فضای فتنه و غبارآلود جامعه راه حق را شناخت و در آن مسیر حرکت کرد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در نهج البلاغه در مورد بصیرت و شاخصه‏‌های آن سخنان زیادی از امام علی(ع) وجود دارد، گفت: حضرت عباس(ع) در اوج غربت سیدالشهدا(ع) و جنگ، امام خویش را تنها نگذاشت و تا آخرین قطره خون از حریم اهل بیت(ع) دفاع کرد.

وی با تاکید بر اینکه در معرکه‌‏ها باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم، تصریح کرد: بعضی‏‌ها در برابر جریان حق ولایت فقیه، سیمای بی‏‌طرفی می‏‌گیرند تا ضد انقلاب از عملشان خوشحال شده و مدح آن ها را بگویند.

آیت الله خاتمی اعلام کرد: امام صادق(ع) «ایمان محکم داشتن» را از دیگر ویژگی‏‌های حضرت عباس(ع) نام برده است، ایمان محکم در مقابل ایمان موسومی و سست قرار دارد، کسانی که ایمان موسومی دارند فقط در سختی‏‌ها و مشکلات یاد خدا می‌‏افتند.

وی با اشاره به اینکه ملاک دینداری افراد تبعیت از قرآن، سنت پیامبر(ص) و اهل‏‌بیت(ع) است، عنوان کرد: مقام معظم رهبری در زمان فتنه 88 از ریزش‎ها و رویش‎های انقلاب صحبت کردند، دقیقا در صدر اسلام نیز برخی ریزش پیدا کردند، کسانی بودن که سال‎ها در رکاب رسول‎الله(ص) جنگ کردند، اما بعد از رحلت ایشان از ولایت‎مداری امام علی(ع) دست برداشتند.

آیت‎الله خاتمی با اشاره به اینکه آنچه به حضرت عباس(ع) عظمت داد، قدم برداشتن در راه امام زمانش بود، ابراز کرد: ایشان آن‏قدر به ولایت سیدالشهدا(ع) ایمان داشت که وقتی امان‏‌نامه را برای‏شان آوردند حتی پاسخ نامه‎رسان را هم نداد و سیدالشهدا(ع) از ایشان خواست تا جواب نامه‎رسان را بدهد.

وی تاکید کرد: امام صادق(ع) درباره دیگر ویژگی‏‌های حضرت عباس(ع) می‎فرمایند که «عمویم عباس(ع) به خوبی از بوته آزمایش بیرون آمد و شهید از دنیا رفت».

امام جمعه موقت تهران خدمت در انقلاب اسلامی را یکی از بزرگترین امتحانات الهی برشمرد و افزود: همه مسئولان در این نظام باید به خوبی به مردم خدمت کنند تا مدال موفقیت از امتحانات الهی را کسب کنند.

انتهای پیام/ ز

R41347/P41362/S6,1188/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۱۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود

نماز عبادی - سیاسی این هفته تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی و در دانشگاه تهران اقامه می‌شود.

به گزارش مشرق، نماز عبادی - سیاسی این هفته تهران هفتم اردیبهشت ماه به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی و در دانشگاه تهران اقامه می‌شود.

طبق روال ساعت ۱۰:۳۰ صبح درب‌های دانشگاه به روی نمازگزاران گشوده می‌شود و برنامه‌ها از ساعت ۱۱ آغاز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تسلیت اخوان انصاری در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • سه ویژگی نخست تواصی در مسیر «اخوت»
  • امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید
  • از محاکمه کرباسچی تا قطعی شدن کاندیداتوری محمد خاتمی