Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری در شمال افغانستان اعلام کردند که بر اثر درگیری‌ها بین نیروهای امنیتی افغان و گروه طالبان دست‌کم ۳۰ نظامی افغان کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند. ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابع خبری از افزایش درگیری‌ها بین نیروهای امنیتی افغان و گروه طالبان در ولایت‌های قندز، بلخ، زابل و پکتیکا خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش بر اثر حملات طالبان به مواضع نیروهای امنیتی در شمال، شرق و جنوب افغانستان دست‌کم 30 نظامی افغان کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند.

ولایت قندز

«اسدالله سادات» عضو شورای ولایتی قندز اعلام کرد که یک پاسگاه نیروهای ارتش در منطقه «آق‌تپه» شهرستان «قلعه‌زال» این ولایت نیز هدف حملات گروهی طالبان قرار گرفته است.

وی افزود: بر اثر این حملات پاسگاه نیروهای ارتش سقوط کرده و 5 نظامی افغان کشته و 4 تن دیگر نیز زخمی شدند.

عضو شورای ولایتی قندز تصریح کرد که «صفی‌الله محزون» معاون عملیاتی فرماندهی پلیس قندز نیز در کمین طالبان کشته شده است.

ولایت زابل

منابع خبری اعلام کردند که مواضع نیروهای امنیتی افغان در شهرستان «ارغنداب» ولایت زابل هدف حملات گروهی طالبان قرار گرفته است.

طالبان اعلام کردند که بر اثر حملات این گروه به پاسگاهای امنیتی در منطقه «سرخ‌سنگ» این شهرستان 10 نظامی افغان کشته و 4 تن دیگر زخمی شدند.

مقامات امنیتی افغان در ولایت زابل تا کنون وقوع درگیری در این شهرستان را تائید نکرده است.

ولایت فراه

منابع خبری اعلام کردند که ژنرال «عبدالرحمان سرجنگ» فرمانده سابق پلیس هملند و فرمانده کنونی شهرستان «پرچمن» ولایت فراه به اسارت طالبان درآمده است.

«قاری یوسف احمدی» سخنگوی طالبان اعلام کرد که این فرمانده پلیس هنگام مسافرت بر اساس اطلاعات قبلی از سوی طالبان بازداشت شده است.

تا کنون مقامات امنیتی افغان اسارت فرمانده پلیس شهرستان پرچمن از سوی طالبان را تائید نکرده است.

 ولایت بلخ

مقامات امنیتی افغان در ولایت بلخ اعلام کردند که 9 نظامی افغان در کمین گروه طالبان در شهرستان «چاربولک» ولایت قندز کشته شدند.

«فیض محمد نور» رئیس بیمارستان مرکزی ولایت بلخ گفت کشته‌های نیروهای امنیتی افغان به بیمارستان مرکزی این ولایت منتقل شدند.

طالبان نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که یک عامل نفوذی این گروه نیز 10 نیروی محلی پلیس را در پاسگاه امنیتی شهرستان چاربولک کشته است.

بلخ یکی از ولایت‌های امن افغانستان محسوب می‌شود اما در چند ماه اخیر شهرستان‌های چمتال و چاربولک این ولایت چندین بار هدف حملات گروهی طالبان قرار گرفته است.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۱۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون اقتصادی ریاست الوزراء طالبان به ارزگان

دفتر مطبوعاتی معاونیت اقتصادی ریاست الوزراء طالبان در خبرنامه‌ی نوشته است: ملا عبدالغنی برادر آخند به ارزگان سفر کرده و با مسئولان و باشندگان آن ولایت دیدار و از همکاری با متضررین از سیلاب‌های اخیر اطمینان داد.

معاون اقتصادی ریاست‌الوزرای طالبان در مورد انجام امور به شکل مناسب به مسئولان آن ولایت توصیه‌های لازم داد و از آنان خواست تا با صداقت و امانت داری به شهروندان آسیب دیده خدمت کنند.

معاون اقتصادی ریاست الوزرا هم‌چنان افزود که شهروندان در هر نقطه‌ای از کشور که دچار مشکل شوند، مسئولان مؤظف اند تا از وضعیت آنان باخبر و به مشکلات آنان رسیدگی کنند.

پیش از این، ملا جانان سایق، سخنگوی وزارت داخلی طالبان در امور رسیدگی به حوادث گفته بود که در اثر سیلاب‌های اخیر در ساحات مختلف کشور بیشتر از ۳۰ تن کشته و بیشتر از ۲۰ تن دیگر زخمی شده است و هم‌چنان بیشتر از ۶۰۰ خانه به گونه کلی و قسمی تخریب شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افزایش نگرانی‌ از نیازهای ۲۵۰ هزار کودک اخراجی از پاکستان
  • معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است
  • سوانح جاده‌ای خراسان رضوی یک کشته و ۱۲ مصدوم برجا گذاشت
  • تصادف در محور ایذه یک کشته و ۴ مصدوم برجا گذاشت
  • سفر معاون اقتصادی ریاست الوزراء طالبان به ارزگان
  • افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر
  • تصادف در جاده گچساران_ بهبهان چهار کشته و مصدوم برجا گذاشت
  • سد کجکی افغانستان لبریز شد
  • افغانستانی های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهیم شوند
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند