Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@08:21:13 GMT

تولید ماهیان زینتی در چهارمحال و بختیاری افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۱۷۶۰

تولید ماهیان زینتی در چهارمحال و بختیاری افزایش یافت

ذبیح الله غریب روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا، فعالیت یک کارگاه تولید ماهیان زینتی گرم آبی (اسکار) از سال گذشته در این استان دلیل اصلی افزایش تولید محصول بوده است.
وی برگزاری کارگاه های آموزشی بهبود تولید برای بهره برداران و شروع صادرات محصول به کشورهای حوزه خلیج فارس از دیگر دلایل افزایش تولید و ایجاد انگیزه در بین بهره برداران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


غریب، پرورش بیش از 300 هزار قطعه ماهی زینتی در 7 مزرعه پرورش ماهی در این استان را یادآور شد و گفت: با تجهیز و راه اندازی مزرعه پرورش ماهی زینتی گرم آبی در روستای خوی بخش لاران شهرستان شهرکرد، میزان تولید و تنوع ماهی زینتی استان افزایش یافته است.
وی ماهیان زینتی تولیدی استان را شامل؛ گونه های گلدفیش، سان فیش، آرونا، آنجل و اسکار دانست و اظهار داشت: تولید ماهیان زینتی استان در دولت تدبیر و امید رونق گرفته است.
غریب افزود: این افزایش تولید در راستای عملیاتی شدن طرح های اقتصاد مقاومتی برای تقویت مشاغل خانگی، پرورش و نگهداری ماهیان زینتی است.
وی نبود بازاریاب خارجی مناسب برای ماهیان زینتی استان را عمده مشکلات بهره برداران عنوان کرد و گفت: در صورت معرفی محصول تولیدی استان به کشورهای منطقه، امکان صادرات بخش بیشتری از ماهیان زینتی مرغوب و بازارپسند استان ممکن می شود.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه کارون و زاینده رود، سالانه با تولید بیش از 24 هزار تن ماهی قزل آلا، رتبه نخست تولید ماهیان سردابی کشور را دارد.
به گزارش ایرنا ، هم اکنون حدود 100 نفر در شهرستانهای بروجن ، فارسان و شهرکرد در زمینه تولید و پرورش ماهیان زینتی فعالیت می کنند.
6199/6021
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت اقتصاد مقاومتی پرورش ماهی چهارمحال و بختیاری کشورهای حوزه خلیج فارس کشورهای منطقه رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۱۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو پژو در چهارمحال و بختیاری + فیلم

بهنام خسروی معاون امور صنایع صمت چهارمحال و بختیاری گفت: شرکت دانش بنیان در شهرکرد با تولید انبوه توانسته نیاز کشور به محور چرخ خودرو یا همان اکسل را به روش دانش بنیان تأمین کند.

وی افزود: این شرکت با درجه دانش بنیان یک، سالانه ۴۰۰ هزار اکسل گروه خودرو‌های پژو را برای شرکت ایران خودرو تولید می‌کند.

خسروی با اشاره به اینکه دستگاه هیدرو فورمیک هم در همین شرکت ساخته شده است، گفت: در این روش قطعه‌های فلزی با فشار سیال تغییر حالت می‌دهند.
وی اظهار کرد: برای این طرح نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

بیشتر بخوانید

ساخت ضدیخ جایگزین نمک جاده در چهارمحال و بختیاری

خسروی گفت: پس از تحریم ها، شرکت پژو فرانسه از تحویل مستقیم این قطعه خودداری کرد که صنعتگران شهرکرد با کمک دانشگاه صنعتی اصفهان، طی سه سال تحقیق و توسعه موفق به کسب دانش هیدرو فورمیک شدند.

استفاده از مواد اولیه داخلی، ایجاد ارزش افزوده، قیمت به صرفه و کیفیت همتراز اروپا از مزیت‌های اکسل ایرانی است که سالانه مانع خروج حدود ۳۰ میلیون دلار ارز از کشور می‌شود. در دنیا این دانش نوین در صنایع هوا فضا و موشکی هم کاربرد بسیاری دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • توزیع ۳.۸ میلیون شیر رایگان در مدارس چهارمحال و بختیاری
  • تعیین تکلیف اردوگاه دانش‌آموزی شهید چمران پس از ۱۸ سال
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو پژو در چهارمحال و بختیاری + فیلم
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • زنگ سپاس معلم در چهارمحال و بختیاری نواخته شد
  • هزینه ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است