Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسوول برگزاری نمایشگاه جلوه های عشق در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در این نمایشگاه وقایع تاریخی از دوران حضرت ابراهیم (ع) و صدر اسلام تا حوادث روز عاشورا به شکل حجمی در ابعاد واقعی توسط جمعی از هنرمندان بسیجی بازسازی شده و به نمایش درآمده است.
بابک مولاداد افزود: این نمایشگاه از 20 غرفه تشکیل شده و بیانگر جلوه ها و صحنه های تاریخی از قربانگاه حضرت اسماعیل (ع)، واقعه غدیرخم، کوچه های بنی هاشم، رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت حضرت امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) و وقایع مربوط به روزهای تاسوعا و عاشورا و مبارزه یاران امام حسین (ع) با سپاهیان یزید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: بازسازی مسجد کوفه و ضربت خوردن حضرت علی (ع)، صحنه دفن شبانه حضرت زهرا (س)، نهر فرات و حوادث مربوط به ظهر عاشورا از مهمترین بخش های این نمایشگاه است.
مولاداد ادامه داد: این نمایشگاه با ایجاد فضایی معنوی در بستر محیطی از خشت و چوب یادآور دوره های مختلف تاریخی در صدر اسلام بوده که برای ساخت و اجرای آن از متون و روایات مختلف تاریخی استفاده شده و حوادث مهم و ماندگاری مانند قیام عاشورا به شکل هنرمندانه ای به تصویر کشیده شده است.
وی اضافه کرد: نمایشگاه تجسمی جلوه های عشق با همکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه و اعضای اردوهای جهادی و جمعی از هنرمندان بسیجی شهرستان تکاب برپا شده و تا پایان ماه محرم برای بازدید عموم مردم دایر خواهد بود.
به گزارش ایرنا، امروز همچنین به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نمایشگاه 'خیمه حسینی' با مشارکت جمعی از طلاب حوزه علمیه رسول اکرم (ص) شهرستان تکاب گشایش یافت.
در این نمایشگاه نیز تصاویر و دست سازه هایی از دوران درخشان امام حسین (ع) و قیام عاشورا به نمایش درآمده است.
همزمان با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) آیین های ویژه سوگواری از جمله مراسم سنتی علم بندی، همایش شیرخوارگان حسینی و سوگواره احلی من العسل در شهرستان تکاب برگزار شد.
همزمان با آغاز ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در شهرستان تکاب، کوچه ها و خیابان های شهر و روستاها سیاهپوش شده و مردم عزادار این شهرستان همنوا با سراسر کشور با رونق بخشیدن به دسته های سینه زنی و زنجیر زنی برای سوگواری در تاسوعا و عاشورای حسینی آماده می شوند.
7514/6185/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت امام حسین امام علی پیامبر اکرم عاشورا محرم رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۱۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،طی آئینی و با حضور حجت الاسلام مصطفی کوهی امام جمعه شهرستان، ابوالفضل فرجی مدیر آموزش و پرورش و بابک اشرافی معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان در این شهرستان تجلیل شد.   در این آئین حجت الاسلام کوهی امام جمعه شهرستان با اهدای شاخه گل و هدایایی از مقام شامخ معلمی و تلاش معلمان آموزشگاه دخترانه رضوان تکاب تجلیل نمود.   حجت الاسلام کوهی تلاش و ایثار معلمان را جهاد در سنگر تعلیم و تربیت عنوان نموده و گفت: ثمره زحمات و تلاش‌های شما معلمان دانش آموزان برتر و آینده ساز کشور است.   وی گفت: نتیجه زحمات شما با حضور تربیت یافتگان مکتب معلمی در جای جای میهن اسلامی و در عرصه‌های مختلف علمی و جهادی نمود عینی دارد.

دیگر خبرها

  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب
  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • مدرسه حکمت با همت خیران بازسازی و متحول شد
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • نمایشگاه صنایع دستی در شاهرود گشایش یافت
  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت
  • مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان