Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@18:12:45 GMT

بیش از ۵ میلیون کودک یمنی در خطر گرسنگی

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۲۱۴۴

بیش از ۵ میلیون کودک یمنی در خطر گرسنگی

یک سازمان خیریه مربوط به کودکان هشدار داد بیش از پنج میلیون کودک یمنی به سبب جنگ و افزایش قیمت مواد غذایی و سوخت در یمن در معرض خطر قحطی و گرسنگی هستند.

به گزارش ایسنا، این سازمان خیریه غیر دولتی انگلیسی در گزارشی جدید اعلام کرده اختلال در تامین منابع که به دلیل تحت فشار قرار گرفتن بندر حدیده در دریای سرخ به وجود آمده، می‌تواند باعث ایجاد قحطی و گرسنگی در مقیاسی بی سابقه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر بیش از یک میلیون کودک در یمن در معرض خطر قحطی قرار دارند که افزایش قیمت مواد غذایی و حمل و نقل مجموع این کودکان را به ۵.۲ میلیون نفر می‌رساند. همچنین هرگونه بسته شدن بندر حدیده جان صدها هزار کودک یمنی را در خطر جدی قرار داده و میلیون‌ها کودک دیگر را با قحطی و گرسنگی مواجه می‌کند.

جنگ کنونی یمن خطر کشته شدن تمامی یک نسل از کودکان یمنی را با تهدیدات متعددی از بمب‌ها، قحطی و گرسنگی تا بیماری‌های قابل پیشگیری مانند "وبا" روبه رو کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل متحد هشدار داده که هرگونه درگیری عمده در حدیده می تواند توزیع مواد غذایی را به هشت میلیون یمنی که برای بقا به این کمک‌ها وابسته‌اند، متوقف کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام بندر الحدیده یمن جنگ قحطی گرسنگی کودکان یمن يمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۲۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواد غذایی ضد التهاب

آفتاب‌‌نیوز :

مواد غذایی ضد التهاب ممکن است به عنوان یک درمان مکمل برای بسیاری از بیماری‌های التهابی مانند بیماری‌های آرتریت روماتوئید، پسوریازیس، آسم، بیماری التهابی روده، لوپوس، تیروئیدیت هاشیموتو و سندرم متابولیک عمل کند. سندرم متابولیک به مجموعه‌ای از بیماری‌ها نظیر دیابت نوع دو، چاقی، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی عروقی اتلاق می‌شود.

دانشمندان معتقدند التهاب در همه این بیماری‌ها نقش دارد. بنابراین، پیروی از یک رژیم غذایی ضد التهاب ممکن است به بهبود سلامت فرد مبتلا به سندرم متابولیک کمک کند.

مصرف یک رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان همچنین می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها بینجامد. مواد غذایی ضد التهاب باید ترکیبی از مواد مغذی، آنتی اکسیدان‌ها و چربی‌های مفید باشد. مواد غذایی که ممکن است به مدیریت التهاب کمک کنند شامل ماهی‌های چرب مانند ماهی تن و سالمون، میوه‌هایی مانند بلوبری، شاه توت، توت فرنگی و گیلاس، سبزیجات خام و یا نیم پز نظیر کلم پیچ، اسفناج و کلم بروکلی، آجیل و دانه ها، زیتون و روغن زیتون، فیبر، حبوبات مانند عدس و لوبیا، ادویه جات مانند زنجبیل و زردچوبه، پروبیوتیک‌ها و پری بیوتیک ها، چای و برخی از گیاهان هستند. به علاوه شایان ذکر است که انواع مواد غذایی سالم باید در رژیم غذایی گنجانده شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ
  • سازمان جهانی غذا: کودکان غزه دچار سوتغذیه شده‌اند
  • تا کمتر از دو ماه دیگر، غزه تمام مراحل قحطی را پشت سر می‌گذارد
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • هشدار برنامه جهانی غذا درباره بحران گرسنگی در غزه
  • ایران به جایگاه خود در کدکس کشاورزی باز می گردد
  • وزیر خارجه ایرلند: ۱۰۰ درصد مردم غزه در معرض گرسنگی و قحطی هستند
  • ۱۷ هزار کودک بدون والدین در نوار غزه | شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی
  • ۱۷ هزار کودک بدون والدین در نوار غزه/ شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی
  • شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی در غزه