Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@05:01:51 GMT

«زینب(س)» زنی فراتر از دوگانه‌های پوچ

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۲۳۷۹

«زینب(س)» زنی فراتر از دوگانه‌های پوچ

مجله مهر - پریچهر جنتی: بار سنگین پیشوای قبلی را به دوش و سر پیشوای بعدی را به دامن داشت. او زنی بود که داستان تمام‌شده‌ی کربلا را، از نو شروع کرد و به گوش دنیا رساند. خونی که در ظاهر از شمشیر، شکست خورده بود با درایت و شهامت زینب (س) پیروز شد.

آن زن بود که پرچم عاشورا را از میان خون و آه بلند کرد. زینب(س) دلی بود سوخته و دهانی پر از فریاد حق ایستاد؛ مثل زن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان انبوه نیزه‌داران، هلهله‌کنندگان و طعنه‌زن‌ها ایستاد و تمام مکر را به زانو درآورد و همه پروپاگاندای کفر را در خطبه‌ای هیچ کرد. هیچ... ایستاد با حنجره ای زنانه و واژگانی از جنس مردانگی، از جنس علی(ع)... تنها، یکه و مصیبت‌دیده در خانه دشمن، ایستاد و هژمونی پوشالی‌شان را به باد داد.

زن بود... آنقدر مادر که خار پای حسین(ع) را به چشم می‌کشید. حسین که جای خود... او دست نوازشی بود برای کودکان کاروان و آغوش تسلابخشی برای مادران و دختران هراسان.

زن بود... آنقدر پدر که بعد از حسین(ع)، دل‌های فروریخته کاروانیان به نفَس‌های مطمئن او گرم می‌ماند و تن‌های لرزان اُسرا به ستون او تکیه می‌کرد. پیشوای اکنونِ جهان، سر بر شانه او می‌گذاشت و پیشوای پیشین، جهان را به او سپرده بود.

زن بود... آنقدر مدیر که هجوم چند هزار حرامی او را برنیاشفت، کاروانش را پراکنده نکرد، صلابتش را نکاست و مقصد و مقصود را از یادش نبرد.... کودکان را از زیر دست و پای غارتگران بیرون می‌کشید، مادران را سامان می‌داد، زمین‌افتادگان را بلند می‌کرد؛ ناگاه به دل خیمه آتش می‌زد و خورشید چهارم بر دوشش برمی‌گشت. گاه به دل دشمن می‌زد و گوشواره و سینه‌ریز و عبایی که از زنان ستانده بود جلوی حرامیان می انداخت تا آرامش بخرد.

زن بود... آنقدر ناجی که بارها و بارها در کربلا، در کوفه، در شام... جان پیشوای انسانیت را نجات داد و نگذاشت زمین خالی از امام شود. نگذاشت آسمان بلرزد و زمین هرآنچه دارد فرو دهد.

زن بود... که در مجلس تزویر و تحقیر، مقابل یزید ایستاد و مردانه لب به سخن باز کرد «گمان کرده ای ما را به اسارت گرفتی و حقیر شدیم؟ به خدا که سرافرازترینیم و از امتحان آزادگی سربلند بیرون آمدیم.» محرم و صفر اگر اسلام را زنده نگه داشت، این زینب(س) بود که محرم و صفر را زنده کرد.

زن بود... اما نه آنکه فقط نشانه‌ای از زن بودن باشد؛ دنیای فهم و فضیلت بود و دنیا بر سرانگشتان مبارکش چرخید و مستکبر زمانه‌اش را در کاخ خود ذلیل کرد.

زن بود...  که هیچ مردی با او برابر نبود.

زن بود... که پاک مردان تاریخ به هرچه رسیدند از عظمت زنانه اوست. زن، زینب بود و زینب، زن.

کد خبر 4406462

منبع: مهر

کلیدواژه: حضرت زینب س ماه محرم و صفر کربلا دکه روزنامه صفحه اول روزنامه ها کیوسک مطبوعاتی صفحه اول روزنامه های ورزشی صفحه اول روزنامه های اقتصادی ماه محرم اینفوگرافیک مداحی عاشورا اردوی جهادی مدرسه عراق مداحان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۲۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه «مهمانی» از شبکه پیشران فراتر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «مهمانی» یک مجموعه زنده عروسکی گفتگو محور و سرگرم کننده است که با شروع فصل بهار و به بهانه عید و رسم دیرینه ایرانیان که دید و بازدید و مهمانی رفتن است در قالب طنز، مسائل ریز و درشتی را بیان می‌کند.
این مجموعه پس از موفقیت دو فصل از مجموعه «مهمونی» که به عنوان محصولات نمایش خانگی به بازار عرضه شده بود، این بار با عنوان مهمانی، در قاب تلویزیون قرار گرفته و از ابتدای نوروز امسال از قاب شبکه نسیم راهی خانه‌ها شد.

از آنجا که تصویربرداری این مجموعه با بالاترین کیفیت صورت گرفته بود، اکنون با کیفیت ۴K-HDR در شبکه فراتر نیز در مرحله آماده سازی قرار گرفته و از هفته اول اردیبهشت آماده پخش از آنتن این شبکه است.
«مهمانی» که پخش اصلی آن در ساعت ۲۱:۳۰ چهارشنبه‌ها و پنجشنبه‌ها از شبکه فراتر است ، در طول هفته نیز در ساعاتی متفاوت تکرار می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • بورس تغییر جهت داد
  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • بیرانوند از صعود به فینال مسابقات تراپ قطر باز ماند
  • برنامه «مهمانی» از شبکه پیشران فراتر
  • طرح دخترانه «سدنا» در مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب برگزار می‌شود
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت؛ شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • قیمت پژو ۴۰۵ در بازار امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیام تبریک معاون وزیر ورزش به دختران المپیکی