Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، «بشار الجعفری» نماینده سوریه در سازمان ملل روز سه‌شنبه با تمجید از مواضع ایران و روسیه در نشست سه جانبه تهران، گفت دمشق از توافق به دست آمده در گفت‌وگوهای دوجانبه روسیه و ترکیه که درباره وضعیت «ادلب» استقبال می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، جعفری که در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد صحبت می‌کرد، گفت: «سوریه قدردان تلاش‌هایی است که روسای جمهور روسیه و ایران در نشست اخیرشان در تهران داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «دولت سوریه از توافقی که روز گذشته در "سوچی" درباره ادلب به دست آمد، استقبال می‌کند. تأکید می‌کنیم که این توافق حاصل رایزنی‌های فشرده میان جمهوری عربی سوریه و فدراسیون روسیه و با هماهنگی کامل میان دو دولت است.»

روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه دو هفته پیش برای صحبت درباره وضعیت «ادلب» که تنها منطقه مهم باقی مانده در اختیار تروریست‌هاست، در تهران گردهم آمدند. این هفته پس از گفت‌وگوی مجدد روسای جمهور ترکیه و روسیه در شهر سوچی، اعلام شد که طرفین برای ایجاد مناطق عدم درگیری در ادلب و در عین حال مبارزه با گروه‌های تروریستی به توافق دست یافته‌اند.

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد در این مورد گفت: «دولت سوریه از هر ابتکاری که هدف آن احیای ثبات در اراضی آسیب‌دیده از فعالیت‌های تروریستی باشد، استقبال می‌کند.»

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۲۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد

رزمایش مشترک نیروهای دریایی سوریه و روسیه در پایگاه طرطوس، امروز (سه شنبه)آغاز شد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز در این باره اعلام کرد: نیروی دریایی سوریه با همکاری یگان روسیه، رزمایش مشترک نیروهای دریایی را در پایگاه (طرطوس) آغاز کردند.

این منبع افزود: تمرینات مشترک سوریه و روسیه شامل عملیات دریایی، عملیات تیراندازی و شلیک هوایی برای پاسخ به حملات متخاصم است.

هدف این رزمایش گسترش تعامل میان نیروهای مسلح دو کشور و افزایش موفقیت اقدامات ضدتروریستی مشترک آنهاست.

روسیه و سوریه چند ماه پیش نیز یک رزمایش مشترک با حضور نیروها و پدافند هوایی با هدف بالابردن آمادگی خود برای مقابله با حملات هوایی دشمن، انجام دادند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آغاز بزرگترین رزمایش دریایی ترکیه آغاز بزرگترین رزمایش دریایی آمریکا و ژاپن

دیگر خبرها

  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان
  • دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو
  • استقبال سفیر ایران از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه