Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار ویژه شهرستان ری با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر با استفاده از قوه قهریه امکان پذیر نیست، گفت: قطعا امر به معروف و نهی از منکر با زور و اجبار جواب نمی‌دهد.

هدایت الله جمالی پور در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح روند اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: این فریضه الهی امری معرفتی و هدایتگر است؛ اجبار و زور موجب ایستادگی در برابر این فریضه می‌شود و این اصل با برخورد هیچگونه منافاتی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نتوانسته ایم از این فریضه الهی به درستی استفاده کنیم و ظرفیت‌های آن برای مردم مجهول مانده است.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان رکنی است که باید در زندگی تک تک افراد جامعه به خوبی اعمال شود و در این صورت است که آسیب های جامعه نیز کاهش می یابد

جمالی پور یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر بایستی به یک اصل اجتماعی و قانونی همگانی تبدیل شود، در اینصورت است که جامعه در راستای دایره اخلاق حرکت می کند.
وی اضافه کرد: به واسطه رعایت این فریضه الهی است که بسیاری از کارکردهای منفی جامعه از بین می رود و ولنگاری های اجتماعی جای خود را به توسعه می دهد.

وی با بیان اینکه این فریضه موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، افزود: احتکار، گرانفروشی و بزه، ناشی از بی توجهی به امر به معروف و نهی از منکر است و لازم است در توجه به این امر دقت نظر شود

انتخاب پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام امر به معروف و نهي از منكر فرماندار ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۲۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان: طرح نور باید تمام و کمال اجرا شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، علی اصغر حسینی در نشست علمی تخصصی «نقش عفاف و حجاب در تحکیم بنیان خانواده» که در معاونت فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی استان کردستان برگزار شد، اظهار داشت: گاهی اوقات در حوزه حجاب و عفاف در کنار مبانی فرهنگی و تبیینی برخورد تحکمی هم لازم است.

وی افزود: مردم استان کردستان خواهان اجرای طرح نور در خصوص حجاب و عفاف هستند، البته شاید برخی از جوانان از روی هیجان با این مسئله کنار نیایند اما در نهایت این طرح یک قانون است و باید تمام و کمال اجرا شود.

حسینی ابراز داشت: مقام معظم رهبری در یک ماه اخیر، چندین مورد به مسئله حجاب و عفاف اشاره داشتند و این اهمیت موضوع را می رساند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، گفت: متاسفانه خیلی از دستگاه های فرهنگی استان کردستان به وظایف خود در حوزه حجاب و عفاف در حد شعار عمل کردند و اقدام عملی نداشته اند.

وی ابراز داشت: متاسفانه ذهن و روان برخی از مردم کردستان متاثر از شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی است و این در حالی است که همین شبکه ها و فضای مجازی کانون اصلی تربیت افراد شده اند و جای مدرسه و خانواده را گرفته اند.

حسینی عنوان کرد: استان کردستان جامعه دینداری است و خیلی از خانواده های کردستانی با برخورد قهری با بی حجاب ها موافق و راضی هستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، ادامه داد: در اجرای طرح نور اگر برخورد تحکمی ماموران نیروی انتظامی همراه با نرمی گفتار باشد اثرگذارتر است.

وی، عنوان کرد: کسانی هم که در برابر اجرای طرح نور مقاومت می کنند لازم است که شناسایی شوند و با دعوت از آنها به حضور در کارگاه های آموزشی تخصصی توجیه شوند.

حسینی تاکید کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان اساتید خوبی در اختیار دارد و می تواند در توجیه و تبیین حجاب و عفاف به افراد فریب خورده با برگزاری کارگاه های آموزشی موثر واقع شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895885

دیگر خبرها

  • بیش از ۹۰ درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور استقبال کردند
  • ون‌ها و زن‌ها؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی
  • نهادهای متولی فرهنگ از جامعه جامانده‌اند/ تذکر لسانی خودجوش مردمی موثرتر از نوع حاکمیتی است
  • نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با رویکرد طرح نور
  • ادامه توزیع لیتری یارانه سوخت امکان‌پذیر نیست
  • دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان: طرح نور باید تمام و کمال اجرا شود
  • تغییر منابع و مصارف در جداول بودجه ۱۴۰۳ امکان‌پذیر نیست
  • امنیت آمران به معروف و نهی از منکر مهم است
  • معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکرمازندران
  • دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر: حجاب با هویت ایرانیان گره خورده است