Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی فضائلی گفت : تبیین و دفاع از برنامه موشکی، راهبردهای دفاعی و سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی باید در صحبت‌های رئیس جمهور مشهود باشد.

مهدی فضائلی کارشناس ارشد رسانه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اهمیت سفر روحانی به نیویورک در شرایط کنونی گفت: سفر روحانی به نیویورک در حالی صورت می‌گیرد که روابط ایران و آمریکا شرایط خاصی دارد و پیام های رئیس جمهور ایران در صحن سازمان ملل و همچنین دیدارهای جانبی بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با مهم شمردن این سفر اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین پیام‌هایی که در صحبت‌ها و مواضع روحانی  باید برجسته باشد مایوس کردن آمریکایی‌ها از هرگونه امتیاز‌گیری از ایران با تحمیل فشارها باشد.

فضائلی با تاکید بر لزوم ناامید ساختن آمریکایی‌ها اظهار کرد: آمریکا اگر فشارهای خود را برای امتیازگیری موثر ببیند قطعا درصدد گسترش آن بر خواهند آمد، در نتیجه  روحانی باید خیلی صریح و قطعی آنها را از گرفتن هرگونه امتیاز  از جمهوری اسلامی در همه زمینه‌ها  مایوس کند.

این کارشناس رسانه خاطرنشان کرد: تبیین و دفاع از برنامه موشکی، راهبردهای دفاعی و سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی باید در صحبت‌های رئیس جمهور مشهود باشد.

وی در ادامه با اشاره به بدعهدی های مکرر آمریکایی‌ها افزود: رئیس‌جمهور باید به تبیین و نمایان ساختن بی اعتبار بودن ادعاهای آمریکا در مسائلی  نظیر حقوق بشر و آزادی بیان و دموکراسی و حتی برجام  را در برنامه های خود گنجانده و آن را برای چندمین بار بازگو و یادآوری کند.

فضائلی در ادامه به افول قدرت آمریکا اشاره کرد و تصریح کرد: در این شرایط  تبیین و نمایان کردن افول و نزول قدرت آمریکا و ظهور و بروز قدرت‌های شرقی در برابر آن از اهمیتی بسیاری برخوردار است.

مهدی فضائلی  با اشاره به برخی تلاش‌ها برای مذاکره مجدد با آمریکا و موضع صریح مقام معظم رهبری در ممنوعیت هرگونه مذاکره در هر سطحی اظهار کرد : یک جریانی در کشور واقعیت‌های دنیا را باور نمی‌کنند  و ادعای روشنفکری و واقع بینی نیز دارند در حالی که  در حقیقت آنان علاوه بر کنار گذاشتن  آرمانگرایی  واقع‌بینی  نیز ندارند.

وی با اشاره به عدم پایبندی آمریکا به تعهداتش در برجام تصریح کرد: در شرایطی که عدم پایبندی آمریکا در قضیه برجام مانند روز روشن است، برخی جریان‌های سیاسی پیشنهاد ذلیلانه مذاکره مجدد را طرح می کنند در حالی که این جریان در خوشبینانه‌ترین حالت ساده لوح بوده و در غیر این صورت عامدانه به کشور خیانت می‌کنند.

گفتنی است هفته آینده روحانی برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر می کند.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روحانی رئیس جمهور سفر نیویورک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۲۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور آرژانتین: اسرائیل در غزه هیچ افراطی مرتکب نمی‌شود

خاویر میلی رئیس‌جمهوری آرژانتین در گفتگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا که مصاحبه کامل آن، یکشنبه آینده منتشر می‌شود، اطمینان داد که «اسرائیل حتی یک مورد افراط هم در نوار غزه انجام نمی‌دهد».

در بخشی از این مصاحبه که در تارنمای سی‌ان‌ان به زبان اسپانیایی منتشر شده است، وی از «حق اسرائیل برای دفاع از خود» حمایت کرد، چرا که به عقیده این رهبر راست افراطی، «اسرائیل مورد حمله قرار گرفت و این نوع اقدامات، پاسخ‌های مثال‌زدنی را می‌طلبد».

میلِی همچنین مدعی شد که رژیم صهیونیستی «در چارچوب قوانین بازی» عمل می‌کند.

موضع خاویر میلی که در اوایل فوریه (اواخر بهمن) به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد، در حالی همچنان حفظ شده است که شورای امنیت سازمان ملل متحد، دوشنبه گذشته، قطعنامه‌ای مبنی بر آتش‌بس فوری در نوار غزه را تصویب کرد.

میلی در این سفر که به فاصله تنها ۲ ماه از تصدی ریاست جمهوری آرژانتین انجام داد، با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد و «حمایت قاطع» خود از جنگ اسرائیل علیه فلسطینی‌ها را اعلام کرد.

وی که خود را از نظر سیاسی به عنوان متحدی برای اسرائیل معرفی کرده، از آمادگی آرژانتین برای انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی خبر داده است.

میلی بار‌ها تاکید کرده است که متحدان اصلی بین‌المللی دولت آرژانتین، آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند. این در حالی است که محکومیت رژیم اشغالگر صهیونیستی در سراسر جهان به دلیل قتل عام بیش از ۳۲ هزار و ۴۰۰ فلسطینی در غزه در طول شش ماه گذشته و قرار دادن بخش قابل توجهی از جمعیت این منطقه در شرایط قحطی شدید در حال افزایش است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حسن روحانی: تمام وزرای دولت را با رهبری چک کردم
  • رئیس‌جمهور آرژانتین: اسرائیل در غزه هیچ افراطی مرتکب نمی‌شود
  • برخی وزرا مانند وزیر کشور و اطلاعات و امور خارجه با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند؛ در دولت دوازدهم به دلایلی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با ایشان هماهنگ شد
  • بایدن باز هم به پوتین توهین کرد
  • راهیان نور ابزار تبیین دوران دفاع مقدس است
  • توهین دوباره بایدن به پوتین
  • حمله تل آویو به سخنان رئیس جمهور کلمبیا
  • عقب‌نشینی کیهان از ادعای «خواب روحانی» در شب حمله به عین‌الاسد
  • زلنسکی مقام ارشد امنیتی اوکراین را برکنار کرد
  • ترکیه باید گام های عملی برای دفاع از مردم غزه بردارد