Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیروت– ایرنا- «اسماعیل رضوان» عضو ارشد «جنبش مقاومت اسلامی فلسطین» (حماس) تاکید کر: دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی در تلاش برای خشکاندن منابع مالی جنبش های مقاومت هستند تا این جنبش ها نتوانند به حرکت مبارزاتی خود ادامه دهند و تسلیم خواسته های واشنگتن و تل آویو شوند.

به گزارش ایرنا، رضوان در گفت و گو با ایرنا، به بررسی چالش های پیش روی جنبش حماس در سی امین سال فعالیت خود پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با دسته بندی چالش های موجود به داخلی و خارجی گفت: ما با چندین چالش در عرصه داخلی فلسطین مواجه هستیم. این چالش ها به سبب ادامه تقسیم بندی ها در فلسطین و عدم اعتقاد «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان در مشارکت سیاسی بوجود آمده است.
عضو ارشد حماس ادامه داد: گروهی محدود و جدا شده از ملت فلسطین که به مشارکت سیاسی اعتقادی ندارند، در اوضاع داخلی کنونی و در شرایط محاصره ظالمانه غزه، چالشی بزرگ و خطرناک بر سر راه حفظ مساله فلسطین، به شمار می روند.
رضوان، اشغالگران صهیونیستی را چالش بزرگ دیگر جنبش حماس برشمرد و اظهار داشت: صهیونیست ها، هنوز اصرار دارند به دشمنی و رویارویی با ملت فلسطین از طریق افزایش روند تروریستی خود ادامه دهند و از افسارگسیختگی جامعه جهانی سوء استفاده می کنند.
وی اضافه کرد: جنایت اخیر اشغالگران صهیونیستی در غزه و کرانه باختری که به شهادت 6 فلسطینی در 24 ساعت منجر شد، جنایت ضدبشری است و به سلسله جرم هایی اضافه شد که این رژیم همواره در حق فلسطینی ها مرتکب می شود.
اسماعیل رضوان همچنین با اشاره به چالشی که حماس در عرصه خارجی با آن مواجه است، یادآور شد: در سطح منطقه و جهان عرب، کشورهایی هستند که همچنان از مساله فلسطین غافلند و مشغول عادی سازی روابط شان با رژیم صهیونیستی هستند.
عضو ارشد حماس با بیان اینکه «راهپیمایی های بازگشت و گزینه مقاومت، قویترین ابزارهای ما برای رویارویی با همه چالش هایی است که جنبش حماس و آرمان فلسطین با آن روبروست» بر ادامه راهپیمایی ها تا شکستن و برداشته شدن محاصره غزه و گشایش راه آزادی و رهایی از اشغالگری تاکید کرد.
رضوان با اشاره به گفت و گوهای آشتی ملی که در قاهره جریان داشته، خاطرنشان کرد: جنبش فتح، هیچ گاه به تعهدات خود در توافق سال 2011 قاهره پایبند نماند و پاسخش به گزینه های مصر منفی بوده است.
عضو ارشد حماس افزود: برادران در فتح باید شکست دوره خود و مرحله پیمان «اسلو» را اعلام کنند و به گزینه وحدت و پایبندی به توافق قاهره و خروجی نشست بعدش در بیروت روی آورند. همچنین جنبش فتح باید به شرط و شروط گذاشتن و دست آویز قرار دادن سلاح مقاومت برای مذاکره، پایان و تن به مشارکت سیاسی دهد.
خاورم**387**2054*1049

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي حماس آمريكا اسماعيل رضوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۲۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قاهره درباره یورش زمینی رژیم صهیونیستی به رفح

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، سامح الشکری وزیر خارجه مصر در کنفرانس خبری مشترک با همتای ایرلندی خود، درباره هرگونه اقدام نظامی رژیم صهیونیستی در رفح وافع در جنوب نوار غزه هشدار داد.

الشکری با بیان اینکه در صورت یورش (رژیم صهیونیستی) به رفح بایستی توانایی برای اتخاذ اقدامات بازدارنده وجود داشته باشد، گفت: ممکن نیست وجدان جهانی تداوم این حجم از کشتار در غزه که تاکنون به کشته شدن ۳۴ هزار نفر از جمله ۲۰ هزار زن و کودک رسیده است را تحمل کند.

وزیر خارجه مصر همچنین بر ضرورت توقف این جنگ و ایجاد چارچوبی برای پایان دادن به این مناقشه از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطین تأکید کرد.

به گزارش ایرنا، مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) در پاسخ به چندین دهه جنایات رژیم صهیونیستی عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه علیه مواضع رژیم اسرائیل انجام دادند و این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، بطور وحشیانه اقدام به بمباران این منطقه تحت محاصره کرد و پس از مدتی، حملات زمینی خود را آغاز کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی از همان آغاز هدف اصلی خود از جنگ علیه نوار غزه را بازگرداندن اسیران صهیونیست در نزد مقاومت و نابودی جنبش حماس اعلام کرد اما در نهایت، بعد از ۴۸ روز مجبور شد که به آتش بس موقت تن داده و از راه مذاکره با جنبش حماس تعدادی از اسرای خود را در مقابل اسرای فلسطینی آزاد کند.

رژیم صهیونیستی سپس با آغاز مجدد جنگ علیه غزه اعلام کرد که هدف از این اقدام فشار بر جنبش حماس برای آزادی سایر اسیران صهیونیست و نابودی کردن این جنبش است اما جنبش حماس نیز در مقابل اعلام کرد که تا زمانی که یک آتش بس دائمی و پایدار برقرار نشود، اسیران صهیونیست آزاد نخواهند شد و آزادی آنها نیز از طریق تبادل با اسیران فلسطینی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • منبع حماس: ۳۰ افسر شاباک اسیر حماس هستند
  • حماس: ۳۰ افسر اسرائیلی را در اختیار داریم
  • هشدار قاهره درباره یورش زمینی رژیم صهیونیستی به رفح
  • پیشنهاد کشور‌های عربی به حماس؛ در ازای دریافت امتیازات سیاسی خلع سلاح شوید
  • ارسال پیام بازدارندگی در وعده صادق/ طوفان الاقصی ارکان رژیم صهیونیستی را به چالش کشید
  • حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد
  • شهیدی که مغز متفکر مقاومت فلسطین بود
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو
  • انتقال دفاتر جنبش حماس از قطر به طور رسمی تکذیب شد