Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان با صدور پیامی فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را تسلیت گفت.

به گزارش دریافتی روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، در پیام سید دانیال محبی آمده است: حماسه سرخ عاشورا، حماسه انسان های پاک و راست قامتی است که عاشقانه به وصل الهی لبیک گفتند و سر در برابر ظلم فرود نیاوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آن اسوه های عشق و آزادگی که نام و یادشان و خاطره ایستادگی و مقاومتشان در تاریخ ثبت و جاودانه گردید و سرلوحه زنده دلان و نیک سیرتان عالم قرار گرفت.
براستی که عاشورا، فریادهای شور گستر پیامبران الهی را، دوباره در گوش های سنگین فرود آورد و برای همه اعصار و زمانها بر فراز قلّه رسالت احیای امر به معروف و نهی از منکر جای گرفت.
عاشورا برای ما تنها یک حادثه نیست؛ بلکه نوعی فرهنگ و تاریخ آغازی دیگر است؛ حادثه عاشورا هرچند در زمانی بسیار کوتاه تحقق یافت و بیش از نیم روز دوام نیافت، اما عمق حادثه چنان روایت تلخی را به تصویر می کشد که توجه همه عالم را به خود معطوف می سازد و چنان شور و حرکتی می آفریند که همه قیام‌های حق طلبانه و آزادی خواهانه از سرچشمه اش آب می خورد و بر محور آن می چرخد.
و اکنون بحمدالله جمهوری اسلامی ایران به پرچمداری مقام عظمای ولایت فقیه، یگانه منادی حکومت صالحان و استقرار عدالت و امنیت جهانی زیر سایه حاکمیت الهی است و الگوی نظام اسلامی در این مسیر بی تردید نهضت حق جو با آزادی خواه عاشوراست و این وظیفه ماست که فرهنگ عاشورا و پیام کربلا را خوب بشناسیم و سرمشق زندگی خود قرار دهیم.
اینجانب در آستانه فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، شهادت مظلومانه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایشان که یادآور رشادت‌ها و مظلومیت های خاندان پاک رسالت است را محضر مبارک حضرت ولی عصر(ع)، مقام معظم رهبری و یکایک عزاداران حسینی(ع) در استان سیستان و بلوچستان تسلیت عرض می نمایم، امید است با عنایت آن امام همام، ادامه‌ دهنده واقعی نهضت حسینی باشیم.
3213**6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي معارف تاسوعا و عاشوراي حسيني پيام تسليت استاندار سيستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۲۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یادوخاطره شهدای عرصه هویت ملی سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، رحمتی مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان هدف از برگزاری این مراسم را تجلیل از مقام شهیدان به ویژه شهدای دفاع از مرز‌های هویتی و تابعیتی عنوان کرد وگفت: از وظایف اصلی اداره ثبت و احوال، حفظ وحراست از اسناد هویتی است که تا پای جان از آن دفاع می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم بیگانگان به هویت و تابعیت ایرانی دست پیدا کنند.
میرحسینی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و انتقال آن به نسل‌های آینده گفت: تجلیل از شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها و هم چنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مایه بقای انقلاب اسلامی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران سیستان و بلوچستان، مدیرکل، معاونان وکارکنان ثبت احوال استان به همراه فرماندار و معاون استاندار روز گذشته با حضور در گلزارشهدای شهرستان زاهدان و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا خصوصا شهدای عرصه هویت ملی استان ادای احترام و با آرمان‌های والای امام راحل، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تجدید میثاق کردند .

 

شهید ارجمندی ۱۸ بهمن ماه سال ۸۳ به ضرب گلوله اشرار مسلح هنگام خروج از محل کار مجروح شد و در یکم اردیبهشت سال ۸۴ به شهادت رسید.
شهید محمدرضا صیادی هم چهارم  اردیبهشت سال ۹۳ توسط اشرار مسلح در شهرستان سرباز و درمحل کارش به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • رئیس‌کل جدید دادگستری سیستان و بلوچستان معرفی شد
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی بارندگی به بناهای تاریخی سیستان‌وبلوچستان
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • معاون استاندار:استعداد‌های برتر ادبی وهنری سیستان وبلوچستان حمایت شوند
  • معاون استاندار: استعداد‌های برتر ادبی وهنری سیستان وبلوچستان حمایت شوند
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • سدسازی در جنوب سیستان وبلوچستان در اولویت کاری منطقه
  • حضور ۹۲ هزار و ۳۴۶ نوآموز در سال تحصیلی جدیددرسیستان وبلوچستان
  • برق تمامی روستا‌های سیلزده جنوب سیستان وبلوچستان وصل شد
  • گرامیداشت یادوخاطره شهدای عرصه هویت ملی سیستان وبلوچستان