Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@10:06:25 GMT

سرعت مجاز در معابر مختلف چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۲۶۵۱

سرعت مجاز در معابر مختلف چقدر است؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ علی شریفی در این باره گفت: سرعت مجاز معمولا به وسیله تابلو یا علائم دیگر در راه‌ها مشخص می‌شود، در غیر این صورت سرعت مجاز برای شهرها و مناطق مسکونی در آزادراه‌ها حداقل 70 و حداکثر 120 کیلومتر در ساعت و در بزرگراه‌ها حداکثر 100 کیلومتر در ساعت است.

وی با بیان اینکه سرعت مجاز در خیابان‌های شریانی اصلی حداکثر 60 کیلومتر در ساعت است، گفت: این سرعت در خیابان‌های شریانی فرعی حداکثر 50 کیلومتر در ساعت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، سرعت مجاز در معابر محلی و میدان‌ها نیز حداکثر 30 کیلومتر در ساعت است.

وی درباره سقف سرعت در راه‌های برون‌شهری و مناطق غیرمسکونی نیز گفت: سرعت در آزادراه‌ها حداقل 70 و حداکثر 120 کیلومتر در ساعت، در بزرگراه‌ها حداکثر 115 کیلومتر در ساعت و در جاده‌ها هنگام روز حداکثر 100 کیلومتر در ساعت و هنگام شب حداکثر 90 کیلومتر در ساعت است.

شریفی افزود: در بزرگراه‌های داخل شهر تهران نیز سقف سرعت بر روی تابلوهای راهنما و کف مسیر درج شده است که لازم است رانندگان آن را رعایت کنند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها خواندنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۲۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه مسابقه تیم‌های مس رفسنجان و پیکان تهران

سرهنگ سیدرضا سادات حسینی گفت: دیدار تیم‌های مس رفسنجان و پیکان تهران ساعت ۱۷ و ۴۵ دقیقه پنج شنبه ۶ اردیبهشت ماه در ورزشگاه شهدای صنعت مس برگزار می‌شود.

وی افزود: به منظور برقراری تدابیر انتظامی و ترافیکی در محدوده و معابر پیرامونی ورزشگاه از ساعت ۱۶ در معابر منتهی به ورزشگاه واقع در ابتدای محور رفسنجان به سرچشمه محدودیت‌های تردد خواهیم داشت که این ممنوعیت توقف و تردد از زمان اجرای طرح در صورت لزوم در معابر پیرامونی منتهی به ورزشگاه نیز اجرا خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • این اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی با سرعت ۶ کیلومتربرساعت است
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • واژگونی خودرو بر اثر سرعت غیر مجاز در بزرگراه تهران
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکار‌های مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می‌آیند
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • بازهم سرعت غیر مجاز حادثه آفرید/ فوت جوان ۱۷ ساله قمی در بلوار غدیر
  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی اوروس SE
  • خستگی و سرعت غیر مجاز دو عامل تصادفات پایتخت
  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی: اوروس SE
  • اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه مسابقه تیم‌های مس رفسنجان و پیکان تهران