Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@04:33:50 GMT

حمله راننده یک خودرو به عزاداران حسینی در لندن

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۲۹۸۸

‍‍‍‍‍‍

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما از لندن ، در پی حمله راننده یک خودرو در زیر گرفتن عزاداران حسینی در مسجد المجلس الحسینی در منطقه کریکلوود (Cricklewood) در شمال غرب لندن، پنج نفر زخمی و سه نفر به علت شدت جراحات به بیمارستان منتقل شدند.
بنا بر اعلام شاهدان دیشب و پس از پایان مراسم عزاداران حسینی در المجلس الحسینی، عزاداران نزدیک محل برگزاری مراسم با سه پسر و یک دختر در حال مصرف مواد مخدر و نوشیدن مشروب الکلی روبرو شدند؛ تذکر عزاداران درباره رفتارهای ضد اجتماعی آنان به نتیجه نرسید و درگیری کوچکی روی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی به گفته شاهدان، چهار جوانی که به رفتارهای ضد اجتماعی مشغول بودند، سوار بر خودرو شدند و در حال دادن شعارهای ضد اسلامی در حال فرار با عزاداران برخورد کردند و سپس متواری شدند.
پلیس انگلیس تروریستی بودن حادثه را رد کرده است.
به نوشته روزنامه مترو، یکی از افراد مصدوم که مردی 50 ساله است، همچنان به علت شدت جراحت بستری است.
به نوشته روزنامه دیلی میل، پلیس از افراد مطلع خواست اطلاعات خود را با پلیس در میان بگذارند.
در اطلاعیه پلیس لندن آمده است: فعلا مظنونی بازداشت نشده اما پلیس در پی چهار متهم است که همگی حدود 20 ساله اند.
مسوولان المجلس الحسینی گفته اند این حمله ناشی از اسلام هراسی است.
در شبکه های اجتماعی، تصاویری که شاهدان از این حادثه تهیه کرده اند، منتشر شده است.


منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: حمله عزاداران لندن ماشين زيرگرفتن مجروح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۲۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۵۷ میلیون جریمه برای تخلفات رانندگی درسال ۱۴۰۲/ پراید، ساینا و پژو؛ پرتصادف‌ترین خودرو‌ها

آفتاب‌‌نیوز :

سردار سید تیمور حسینی در نشست خبری که صبح امروز در شهرک آزمایش برگزار شد، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ گفت: این اولین نشست خبری بنده در مقام رئیس پلیس راهور فراجااست و لذا وظیفه خود می‌دانم که از تمام روسا و عزیزان در پلیس راهور اعم از امیر حیدری، سردار غفاری، سردار انصاری، سردار رویانیان، سردار مهری، سردار مومنی و دوست عزیزم سردار هادیانفر که خدمات زیادی را در حوزه ترافیکی ارائه دادند، تشکر کنم.

وی حوزه ترافیک را حوزه‌ای ویژه و منحصربفرد برشمرد و گفت: ترافیک بر زندگی تک تک افراد جامعه اثرگذار است و هیچکس نیست که متاثر از ترافیک نباشد. همچنین لازم است تشکر کنم ار تمام نهادها، ارگان‌ها و نهاد‌هایی که به ما کمک کردند.

حسینی با بیان اینکه تعداد افراد دارای گواهینامه در کشور ۳.۲ درصد افزایش داشته است، گفت: تردد‌های جاده‌ای ما نیز ۵.۱ درصد و تردد‌های شهری۶.۲ افزایش داشته است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ شمار جانباختگان حوادث رانندگی ۱۷ هزار و ۱۷۷ نفر است که ۴.۹ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است. عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدیم و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه دلیل وقوع ۶۰ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند.

حسینی درباره تفکیک جانباختگان نیز گفت:۲۲.۹ درصد فوتی‌ها راننده، ۲۲.۷ درصد موتورسوار، ۲۴ درصد سرنشین و ۱۹.۶ درصد هم عابران پیاده بودند.

به گفته رئیس پلیس راهور فراجا ۲۶ درصد از تصادفات نیز به واژگونی منجر شده و ۶۰ درصد از تصادفات هم در حریم ۳۰ کیلومتری شهر‌ها رخ داده است.

وی با بیان اینکه ۵۱ درصد جانباختگان به دلیل شدت جراحات در صحنه تصادف جانباخته‌اند، گفت:شش درصد در حین انتقال و ۴۳ درصد هم در مراکز درمانی فوت شدند. این آمار نشان می‌دهد که ما باید باید دو موضوع را در اولویت قراردهیم، اول کنترل و مدیریت سرعت و دوم تجهیز مراکز درمانی و بیمارستان‌ها که حتما باید موزد توجه قرار بگیرد.

حسینی همچنین از صدور ۱۵۷ میلیون جریمه برای انواع تخلفات در سال جاری خبر داد و گفت: میزان جریمه‌ها افزایش ۲۸ درصدی داشته است، اما اگر بخواهیم آن را در مقایسه باتردد‌ها حساب کنیم، تنها دو درصد از تردد‌ها مشمول جریمه شده است.

به گفته وی، ۳۳.۵ درصد از کل تخلفات اعمال شده، معادل حدود ۵۰ میلیون جریمه مربوط به سرعت غیرمجاز بوده است. اگر ما بتوانیم نسبت به مدیریت سرعت اقدام کنیم، آمار جانباختگان ما کاهش پیدا می‌کند.

حسینی بیشترین رقم جریمه را نیز متعلق به وسیله نقلیه‌ای با ۶۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان جریمه دانست و گفت: این خودرو توقیف شده است.

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین درباره خودرو‌های دارای بیشترین تصادف در کشور نیز گفت: پراید، ساینا و پژو بیشترین فراوانی را در تصادفات دارند که البته نباید از تعداد این وسایل نقلیه غافل شد.

وی افزود: خودرو‌های پراید، ساینا و سمند نیز بیشترین اعمال قانون را در میان خودرو‌های کشور به خود اختصاص داده‌اند.

حسینی در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات مطرح شده از سوی یکی از فرماندهان استانی پلیس راهور درباره مصرف تخمه شور نیز گفت: هیچ چیز جای خواب را نمی‌گیرد، لذا موارد گفته شده نمی‌تواند یک موضوع علمی باشد و در همین راستا نیز تاکید داریم که رانندگان حتمن خواب کافی داشته باشند و به ازای هر دو ساعت رانندگی دستکم، ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

رئیس پلیس راهور فراجا درباره نظارت پلیس بر موضوع آلودگی هوا نیز گفت: حدود ۹۰ درصد موتورسیکلت‌ها و ۴۰ درصد خودرو‌ها سواری در سن فرسودگی قرار دارند و موضوع سن فرسودگی خودرو‌ها برعهده پلیس نیست. ما نسبت به کنترل معابنه فنی خودرو‌ها اقدام خواهیم کرد و بیشترین مسئولیت ما هم در همین حوزه است. 

وی ادامه داد: بخشی از ناوگان عمومی ما هم دچار فرسودگی است، فقط نباید از مردم انتظار داشته باشیم و برای حل موضوع آلودگی هوا باید یک اراده ملی ایجاد شود.

حسینی گفت: در طول اجرای طرح نوروزی، هیچ خودرویی به دلیل جریمه معوق توقیف نخواهد شد و من این موضوع را به ماموران پلیس راهور ابلاغ کرده‌ام.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نقص فنی حادث، جان چهار نفر را گرفت
  • نقره‌داغ شدن ۴۵۱ راننده پرخطر با ابطال گواهینامه
  • پلیس راهور: روزه گرفتن باعث هوشیاری در رانندگی می‌شود
  • پرتصادف‌ترین خودرو‌ها در سال ۱۴۰۲ اعلام شدند
  • پراید، ساینا و پژو؛ پرتصادف‌ترین خودروها
  • صدور ۱۵۷ میلیون جریمه برای تخلفات رانندگی درسال ۱۴۰۲/ پراید، ساینا و پژو؛ پرتصادف‌ترین خودرو‌ها
  • پرتصادف‌ترین خودروها در سال ۱۴۰۲ اعلام شدند
  • مرگ۷۴ تن در تصادفات ۲روز اول طرح نوروزی
  • پرتصادف‌ترین خودروها در سال ۱۴۰۲ اعلام شدند | خلافی چند خودرو امسال خلافی‌شان بالای یک میلیون تومان شد؟
  • یک خودرو با حدود ۶۶ میلیون تومان خلافی رکورددار سال ۱۴۰۲ بوده/ پراید، ساینا و پژو؛ پرتصادف‌ترین خودرو‌ها