Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@05:03:33 GMT

سرعت طوفان در سیستان به ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت رسید

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۳۰۸۱

سرعت طوفان در سیستان به ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت رسید

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سرعت وزش باد در ایستگاه زابل به ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت رسید. ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹ استانها سیستان و بلوچستان نظرات

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، در زاهدان اظهار داشت: صبح امروز بیشینه سرعت وزش باد در ایستگاه فرودگاهی زابل به 101 کیلومتر بر ساعت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کمینه دید در ایستگاه فرودگاهی زابل به 900 متر رسیده است افزود: دید افقی در ایستگاه زهک نیز  300 متر گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی کلی وضع جوی استان براساس نقشه های همدیدی وآینده نگری نشان می‌دهد با افزایش شیب فشاری درمنطقه شرق کشور تا اواسط وقت یکشنبه هفته پیش رو در شمال استان وزش بادشدید و گردوخاک داشته باشیم.

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در  این ایام در نقاط مستعد توفان وگردوخاک را شاهد خواهیم بود بطوریکه اواخر وقت وصبح ها شدت وزش باد بیشتر خواهد شد. 

وی از نفوذ گرد و غبار از بعدازظهر در زاهدان خبر داد و عنوان کرد: این شرایط جوی در نواحی مرکزی ونیمه جنوبی استان باعث غبارآلود شدن آسمان در این مناطق خواهد شد.

ملاشاهی گفت: طی این مدت وزش باد باشدت کمتر نسبت به شهرهای شمالی دربرخی از این مناطق منجر به خیزش گردوخاک می شود. 

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: از امروز در نیمه جنوبی وسواحل استان افزایش دما و در نیمه شمالی استان بتدریج روندکاهشی دما خواهیم داشت.

انتهای پیام/ ز

R7843/P41362/S6,65/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۳۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۴۳ نفر سیل زده در جنوب سیستان و بلوچستان

حسن مصفا معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: امدادرسانی به آسیب دیدگان شهرستان‌های سراوان، ایرانشهر و سیب و سوران، توسط ۵۰ نفر نجاتگر در قالب ۹ تیم عملیاتی انجام شد.
وی افزود: ۳۸ آسیب دیده از سیل سیستان و بلوچستان در چادر‌های هلال احمر اسکان داده شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۱۰ دستگاه چادر امدادی، ۱۸ تخته موکت، ۱۳تخته پتو و ۷ کیلوگرم نایلون سنگری در بین آسیب دیدگان استان توزیع شده است.
وی ادامه داد: تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر ۲۴ ساعت شبانه روز در ۱۸ شعبه هلال احمر آماده خدمت رسانی به آسیب دیدگان هستند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان از صدور همزمان ۲ هشدار هواشناسی و دریایی سطح نارنجی در استان خبر داد و گفت: از ظهر دیروز تا بعداز ظهر چهارشنبه برای مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان افزایش ارتفاع موج تا حدود ۲ تا ۲.۵ متر پیش بینی می‌شود.

محسن حیدری اظهار کرد: از ظهر سه شنبه تا بعد از ظهر چهارشنبه (۲۸ تا ۲۹ فروردین) برای مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان وزش باد شدید با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت گاهی هم بیش از ۶۰ کیلومتر بر ساعت و توفانی شدن دریا و افزایش ارتفاع موج تا حدود ۲ تا ۲.۵ متر پیش بینی می‌شود.

وی عنوان کرد: از بعد ظهر فردا تا صبح پنجشنبه (۲۸ تا ۳۰ فروردین)، در شهرستان‌های زرآباد، کنارک، چابهار، دشتیاری، فنوج، نیکشهر، قصرقند، لاشار، سرباز، راسک، تفتان، خاش، مهرستان، سیب و سوران، سراوان، گلشن، ایرانشهر، دلگان، بمپور، زاهدان، میرجاوه رخداد رگبار و رعد و برق شدید و بارش تگرگ و تند باد شدید لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان توصیه کرد: افراد از شنا و تفریحات دریایی و تردد تمامی شناور‌ها خودداری و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم توسط فعالان دریایی در نظر گرفته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
  • امدادرسانی به ۴۳ نفر سیل زده در جنوب سیستان و بلوچستان
  • هشدار قرمز هواشناسی؛ آماده باش مدیریت بحران سیستان و بلوچستان
  • ‌صدور هشدار قرمز ‌برای دریای عمان/ پیش‌بینی ناپایداری جوی‌
  • ناپایداری شدید جوی و دریایی در سیستان و بلوچستان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۷ و ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / هشدار آب‌گرفتگی گسترده و سیلاب
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای سیستان و بلوچستان
  • ناپایداری شدید جوی و دریایی در سیستان و بلوچستان پیش‌بینی شد
  • ثبت توفان با سرعت ۱۰۸ کیلومتر تا بارش‌ها طی هشدار هواشناسی سمنان
  • رگبارهای بهاری تا پایان هفته در سیستان و بلوچستان ادامه دارد