Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@01:40:29 GMT

شکایت سناتور آمریکایی از کری به خاطر دیدار با ظریف

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۳۰۹۱

شکایت سناتور آمریکایی از کری به خاطر دیدار با ظریف

سناتور فلوریدا از وزارت دادگستری آمریکا درخواست کرد تا تحقیقاتی مبنی بر ملاقات‌های خصوصی جان کری با محمدجواد ظریف انجام دهد.

خبرگزاری ایسنا: سناتور فلوریدا از وزارت دادگستری آمریکا درخواست کرد تا تحقیقاتی مبنی بر ملاقات‌های خصوصی جان کری با محمدجواد ظریف انجام دهد.

به گزارش پولیتیکو، مارکو روبیو، سناتور فلوریدا، روز سه‌شنبه در نامه‌ای از وزارت دادگستری آمریکا درخواست کرد تا مشخص کند که آیا جان کری، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا، قانون لوگان و قانون ثبت عوامل خارجی را نقض کرده است و یا نه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قوانین مذاکرات اشخاص غیرقانونی را با دولت‌های خارجی منع می‌کنند.

در این پیام، مارکو روبیو با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم ادعا کرد: همانطور که می‌دانید آمریکا، ایران را به عنوان حامی تروریستم می‌شناسد و وزارت امور خارجه نیز در گزارش سالیانه‌اش حول محور تروریستم بین‌المللی، ایران را به عنوان بزرگترین حامی تروریسم قلمداد کرده است. مردم آمریکا سزاوار این هستند که بدانند که قوانین - صرف نظر از مقام پیشین هر شخصی - اعمال می‌شوند.

این سناتور آمریکا همچنین در نامه اشاره داشته که جان کری ملاقات‌هایی غیرقانونی با مقامات آمریکایی و دولت‌های خارجی داشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از نیویورک تایمز، جان کری چندی پیش اعلام کرد، در دو سال اخیر پس از ترک کاخ سفید «سه، چهار مرتبه» در شهر‌هایی همچون نروژ، مونیخ و چند نشست بین‌المللی دیگر با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، ملاقات کرده است.

به گزارش فاکس نیوز، کری همچنین در برنامه‌ای رادیویی تایید کرد که از زمان ترک کاخ سفید، "سه چهار بار" با وزیر امور خارجه ایران دیدار داشته است.

کری همچنین در گفت‌وگویش با برنامه "نشست روزانه با دانا پرینو" که از شبکه فاکس نیوز پخش می‌شود، تکذیب نکرد که به ایرانی‌ها گفته است، تا پایان دوره ترامپ و روی کار آمدن یک رییس جمهور دموکرات دیگر منتظر بمانند.

دونالد ترامپ در پیامی توییتری در واکنش به اخبار منتشر شده اخیر درباره دیدار جان کری با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان نوشت: جان کری دیدار‌های غیرقانونی با دولت متخاصم ایران داشته است که تنها به کار فوق‌العاده ما لطمه وارد کرده و به زیان مردم آمریکا است. او به آن‌ها گفته که تا پایان مدت ریاست جمهوری ترامپ صبر کنند. آیا اقداماتش را تحت قانون ثبت عوامل خارجی ثبت کرده است؟ این بد است.

جان کری، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا که در مذاکرات هسته‌ای ایران به عنوان نماینده آمریکا حضور داشت، در ادامه اظهارتش درباره این توافق در توییتر نوشت: آقای رییس جمهور، شما باید بیشتر از دیدار من با وزیر خارجه ایران، نگران دیدار پل مانافورت با رابرت مولر باشید. اما اگر می‌خواهید چیزی درباره این توافق هسته‌ای که جهان را امن‌تر کرد بدانید، کتاب من را بخرید.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سی ان ان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در رابطه با ادعای دیدار‌های جان کری با محمدجواد ظریف، در وزارتخانه خود به خبرنگاران گفت: کاری که کری انجام داده، نامناسب و بی سابقه است. او وزیر خارجه پیشینی است که با بزرگ‌ترین کشور حامی ترور در ارتباط بوده و به گفته کری، او با آن‌ها گفتگو کرده و به آنان گفته که تا پایان این دولت منتظر باشند.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، به ادعای جان کری درباره دیدارهایش با وی واکنش نشان داد و اعلام کرد: دیدار‌های من با آقای کری علنی بوده و اعلام نشده نبوده، زمانی که من به نیویورک می‌روم از صدر تا ذیل می‌آیند دیدار می‌کنند. از آقای کسینجر تا کری و نمایندگان دیدار می‌کنند و این یک واقعیت عادی و نشان دهنده میزان تاثیرگذاری جمهوری اسلامی است.

وی درباره جنجال میان دولت و وزیر خارجه پیشین آمریکا اظهار کرد: یک دعوای زرگری در آنجا درست شده که بیشتر اهداف انتخاباتی را دنبال می‌کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: سناتور آمریکایی ظریف جان کری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۳۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران

به گزارش همشهری آنلاین «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در روزهای نخستین زمستان گذشته و در نشست خبری مشترک با «آرارات میرزویان» همتای ارمنستانی خود در ایروان گفته بود: «ارمنستان کشور دوست و همسایه خوب ماست. در دیدار با وزیر خارجه ارمنستان موافقت تهران را برای افتتاح سرکنسولگری جمهوری ارمنستان در شهر تبریز اعلام کردیم و امیدواریم در هفته‌های آغازین سال جدید میلادی با حضور وزیر خارجه ارمنستان شاهد افتتاح رسمی این سرکنسولگری در تبریز باشیم».

در سال ۲۰۲۲ و در دیدار «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان و «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران نیز ۲ طرف درباره ارتقای سطح همکاری‌های تجاری بین ۲ کشور و همچنین این موضوع که افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز می‌تواند بر ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی تاثیر مثبتی داشته باشد، به توافق رسیدند.

رسانه‌های ارمنستان نوشته‌اند که در اکتبر سال ۲۰۲۲ سرکنسولگری ایران در قاپان ارمنستان افتتاح شد و افتتاح سرکنسولگری این کشور در تبریز، این اقدام دوجانبه را تکمیل می‌کند.

آن‌ها همچنین با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی ایران با استان سیونیک ارمنستان هم‌مرز است، گفته‌اند افتتاح کنسولگری در تبریز باعث توسعه بیش از پیش روابط تجاری و گردشگری خواهد شد.

امیرعبداللهیان در دیدار میرزویان همچنین گفته بود: موافقت دولت ارمنستان در ایجاد سرکنسولگری ایران در منطقه قاپان باعث شده که تردد ایرانیان و همکاری‌های ترانزیتی ۲ کشور تسهیل شود.

کد خبر 847168 برچسب‌ها ارمنستان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سناتور آمریکایی: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است