Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@17:27:37 GMT

احتمال دعوت دوباره ترامپ از روحانی در نیویورک

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۳۰۹۸

طبق گزارش «پالیتیکو»، رئیس‌جمهور آمریکا احتمالا از حسن روحانی برای دیدار در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل دعوت کند به رغم اینکه سال گذشته مقام‌های ایرانی به درخواست او جواب رد دادند.

یک رسانه آمریکایی می‌گوید که رئیس‌جمهور این کشور احتمالا در نیویورک همتای ایرانی خود را برای دیدار در و گفتگو دعوت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«پالیتیکو» در گزارشی درباره حضور رئیس‌جمهور آمریکا در نشست آتی مجمع عمومی سازمان ملل و رویکرد ضد ایرانی او برای این نشست، از احتمال دعوت دوباره دونالد ترامپ از ههتای ایرانی خود برای دیدار در نیوویرک خبر داد.

این رسانه آمریکایی گزارش داد: «ممکن است که ترامپ شاید خواستار ملاقات با روحانی شود زمانی که هر دوی آن‌ها در نیویورک به سر می‌برند. رئیس‌جمهور آمریکا در اولین حضورش در نشست سال گذشته مجمع عمومی سازمان ملل برای نشستن بر سر میز مذاکره با مقام‌های ایرانی تلاش کرد».

بیست و هفتم تیرماه جاری، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور ایران خبر داده که در سفر سال پیش آقای روحانی به نیویورک، ترامپ ۸ بار درخواست گفتگو و ملاقات با رئیس‌جمهور را از تیم ایرانی کرده بود (جزئیات بیشتر).

بنا بر گزارش پالیتیکو، «ایرانی‌ها درخواست سال گذشته دولت ترامپ را رد کردند، درخواستی که از طریق فرانسوی‌ها به ایران منتقل شده بود».

در ابتدای گزارش رسانه آمریکایی با اشاره به مخالفت‌های متحدان واشنگتن با خروج از برجام، به ترامپ درباره موضع سرسختانه و ضد ایرانی او در مجمع عمومی امسال هشدار داده شده است.

پالیتیکو می‌نویسد: «دونالد ترامپ مجمع عمومی را فرصتی برای محکوم کردن ایران می‌بیند، اما متحدان آمریکا در نظر دارند که به رئیس‌جمهور بگویند، مشکل از خود او است».

در ادامه گزارش آمده است: «بسیاری از متحدان کلیدی آمریکا احتمالا از فرصت این تجمع بین‌المللی (مجمع عمومی سازمان ملل) استفاده کنند و خود ترامپ را به عنوان تهدیدی برای صلح جهانی تصویر کنند».

در بخش دیگری از این گزارش، یک مقام آمریکایی از محتوای ادبیات ضد ایرانی ترامپ در سخنرانی امسال او در مجمع عمومی سازمان ملل خبر داده است.

این مقام گفته که سخنرانی ۲۵ سپتامبر (سوم مهر) رئیس‌جمهور آمریکا «ادبیاتی شدیدا ضد ایرانی» خواهد داشت.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حسن روحانی مجمع عمومی سازمان ملل رسانه نیویورک سازمان ملل ایران دولت واشنگتن ادبیات نیویورک روحانی ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۳۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه

پس از اینکه آمریکا اعلام کرد هیچ یک از نیروهای زمینی خود را به غزه اعزام نخواهد کرد، رسانه انگلیس تلگراف نوشت احتمالا نیروهای انگلیسی جهت آنچه «کمک‌رسانی در ارسال محموله‌های بشردوستانه به غزه» خوانده شده، در این باریکه مستقر خواهند شد.

به گزارش ایسنا، یک مقام ارشد نظامی آمریکا روز جمعه مدعی شد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ساخت اسکله موقت در نوار ساحلی غزه را جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق کشتی به این باریکه آغاز کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم به نقل از این مقام ارشد نظامی گزارش کرد که ظاهرا ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق دریا از اوایل ماه آینده میلادی آغاز خواهد شد.

ایالات متحده پیشتر گفته بود که یک «طرف سوم»، مسئول رانندگی کامیون‌ها در امتداد یک مسیر به سمت ساحل خواهد بود؛ مسئولیتی که طبق آنچه تلویزیون بی‌بی‌سی گزارش کرده است، می‌تواند توسط نیروهای انگلیسی ایفا شود.

البته بی‌بی‌سی گزارش داد که هنوز هیچ تصمیمی توسط دولت انگیس رسما اعلام نشده و «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس هم آن را هنوز مطرح نکرده است.

«گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس گفت: «بسیار حیاتی است که مسیرهای بیشتری را برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه حیاتی به مردم غزه ایجاد کنیم و بریتانیا هم نقش پیشرویی را در ارائه کمک‌ها ایفا می‌کند.»

مقام آمریکایی مذکور گفته است: «حجم کمک‌های بشردوستانه‌ برای غزه از مسیر دریایی حدود ۹۰ کامیون در روز خواهد بود که این عدد می‌تواند به حدود ۱۵۰ کامیون در روز افزایش یابد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • گاف بی بی سی درباره پروژه هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی
  • احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • لحظات دردناک تگزاس و نیویورک
  • هزینه 5 میلیونی برای هر ایرانی/ ماجرا چیست؟!
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند