Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@16:42:43 GMT

٢٠ هزار میلیارد تومان برای گذر از خاموشی بسیج شد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۳۱۶۳

٢٠ هزار میلیارد تومان برای گذر از خاموشی بسیج شد

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق گفت: با توجه به برنامه ٠٩٨ معادل ٢٠ هزار میلیارد تومان برای توسعه تجدیدپذیرها و گذر از پیک سال آینده در نظر گرفته شد.

سید محمد صادق زاده در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه برنامه ریزی متعددی برای توسعه تجدید پذیرها در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: مقرر شده ١١٠٠ مگاوات از نیاز برق کشور در پیک سال ١٣٩٨ توسط انرژی باد و خورشید تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت توسعه تجدیدپذیرها، عنوان کرد: در حال حاضر شرایط برای تجدید پذیرها به گونه ای شده که می توانیم به آینده این انرژی بسیار امیدوار باشیم.

به گفته وی، ایران از نظر ذخایر انرژی تجدیدپذیر نسبت به قاره اروپا به طور متوسط ۲.۵ برابر بیشتر منابع طبیعی در این بخش در اختیار دارد که این موضوع فرصت بسیار خوبی برای این است.

وی اظهار کرد: امسال تا ١١٠٠ مگاوات برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر  خواهیم داشت که اگر نرخ رشد ۵۰ درصدی داشته باشیم، برای سال بعد این عدد به ۲۰۰۰ مگاوات خواهد رسید و تا پایان برنامه ششم روند تولید ما از ۵۰۰۰ مگاوات فراتر می‌رود.

چندی پیش نیز وزارت نیرو اعلام کرد با آغاز به کار دولت یازدهم، سیاست وزارت نیرو برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر، عملاً به واسطه حضور مردم و سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی (اعم از سرمایه‌گذاران داخلی، خارجی یا مشارکت) تنظیم شد. در این راستا با استفاده از ظرفیت‌های مندرج در قانون اصلاح الگوی مصرف، خرید تضمینی برق تجدیدپذیر از بخش غیردولتی به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر در دستور کار اصلی سازمان انرژی‌های نو ایران(سانا) قرار گرفت و متعاقب آن با تشکیل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) به این سازمان واگذار شد.

این تغییر رویکرد باعث شد تا تنها ظرف مدت کمتر از چهار سال ظرفیت نیروگاه های تجدیدپذیر در کشور به میزان بیش از ۳۳۰ مگاوات افزایش یافته و تا پایان سال ۱۳۹۶ به رقم  ۵۴۵ مگاوات برسد. این افزایش علاوه بر آنکه از رشد بالایی برخوردار بوده، برای دولت هزینه بسیار کمتری نیز در برداشته چرا که تماماً این افزایش ظرفیت از سوی بخش خصوصی به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام انرژی تجدید پذیر خاموشي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۳۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ توسعه و تعمیق همکاری‌های ایران و روسیه در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در سال‌های اخیر، دو کشور را به سوی مشارکت راهبردی در این حوزه سوق داده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


مدیران ارشد بخش‌های انرژی، نفت و گاز، صنعت پتروشیمی و علم فناوری ایران و روسیه، در نشستی تخصصی با عنوان «مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز - علم و فناوری»، راه‌های تعمیق همکاری‌ها و استفاده از ظرفیت‌های دو کشور به منظور اثرگذاری بر محیط بین‌الملل را بررسی کردند.
پاول کوزنتسوف، معاون وزیر انرژی روسیه در این نشست به نقشه راه همکاری‌های فناورانه بین دو کشور اشاره کرد و گفت: زمینه‌های همکاری در این بخش تهیه شده است و شرکت‌های زیادی از روسیه با طرف‌های ایرانی در حال مذاکره و رایزنی هستند.
مرتضی شاه‌میرزایی، مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران نیز که بصورت برخط در این نشست حضور داشت، از رشد شتابان همکاری‌های دو کشور در زمینه سرمایه‌گذاری، تکمیل زیرساخت‌ها، تامین تجهیزات و تولید محصولات پتروشیمی خبر داد و افزود: در حال حاضر هیچ مانعی برای توسعه همکاری‌های دو کشور در عرصه انرژی بویژه پتروشیمی وجود ندارد.
کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه نیز به اهتمام جدی رهبران دو کشور برای توسعه همه جانبه روابط تهران و مسکو اشاره و تاکید کرد: این سطح از همکاری‌ها متاثر از رویکرد مشترک دو کشور در عرصه‌های منطقه‌ای و بین المللی است.
ادوارد آندرونیکوویچ موسایدا، مدیر اجرایی سازمان توسعه صنایع نفت روسیه در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بیش از ۴۰ سال است که تحریم شده گفت: با این وجود در همه فناوری‌های روز جهان، از جمله در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی جزء ده کشور اول دنیاست.
وی افزود: در دوسال گذشته که بسیاری از شرکت‌های آمریکایی و غربی از روسیه خارج شدند، همکاری ما با ایران بطور جدی گسترش یافته و با کمک متخصصان ایرانی، که در این صنعت بسیار قوی هستند، توانستیم تاسیسات زیرساختی را تکمیل و جای خالی غربی‌ها را پر کنیم.
ایکبال گولیف، معاون مؤسسه بین المللی سیاست انرژی روسیه نیز با اشاره به اینکه همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه انرژی تنها به نفت و گاز و پتروشیمی محدود نمی‌شود گفت: این همکاری‌ها انرژی صلح آمیز هسته‌ای را نیز در بر می‌گیرد.
این مقام روسی تاکید کرد: این همکاری‌ها اکنون به سطح جدیدی رسیده و مسیر تعاملات دوجانبه در عرصه‌های گوناگون، به ویژه در حوزه انرژی، به نحوی ترسیم شده که بتوانند در سطح جهان اثرگذار باشند.
گولیف افزود: دوکشور دارای بیشترین ذخایر شناخته شده نفت و گاز هستند و در کنار آن، از دانش، فناوری و تجربه لازم برخوردارند. این مزیت‌ها، روسیه و ایران کشور‌هایی تعیین کننده در حوزه انرژی تبدیل کرده است.
————-
مصاحبه‌ها
۱-ادوارد موسایدا - مدیر اجرایی سازمان توسعه صنایع نفت روسیه
۲-ایکبال گولیف - معاون مؤسسه بین المللی سیاست انرژی در روسیه

دیگر خبرها

  • هفت کشوری که تمام برق خود را از منابع تجدیدپذیر تولید می‌کنند
  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • کدام کشورها ۱۰۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند؟
  • صنایع و سازمان‎ها قسمتی از برق مصرفی را خودشان تولید کنند
  • رئیسی فاز توسعه نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد
  • شکست بزرگ‌ترین پروژه انرژی تجدیدپذیر تاریخ
  • ۴۳۰۰ مگاوات صرفه جوی برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی
  • کمبودهای مالی، مقر سازمان ملل در ژنو را در خاموشی فرو برد
  • فردا؛ افتتاح طرح توسعه نیروگاه‌ برق سمنان
  • سهم ۲۵ درصدی تجدیدپذیر‌ها از ظرفیت صادراتی برق کشور