Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@18:14:42 GMT

بصيرت حضرت ابوالفضل(ع) در عاشورا

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۳۱۸۱

بصيرت حضرت ابوالفضل(ع) در عاشورا

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کانال وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای ، به مناسبت فرارسیدن ایام تاسوعا وعاشورای حسینی(ع) بخشی از بیانات ایشان درباره بصیرت حضرت اباالفضل العباس (ع) را منتشر کرد که در ادامه می‌خوانید.

بصيرت حضرت اباالفضل در روز تاسوعا و عاشورا
رهبر انقلاب: بصیرت اباالفضل العبّاس کجاست؟همه یاران حسینی، صاحبان بصیرت بودند؛ اما او بصیرت را بیشتر نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در روز تاسوعا، مثل امروز عصری، وقتی که فرصتی پیدا شد که او خود را از این بلا نجات دهد؛ یعنی آمدند به او پیشنهاد تسلیم و امان‌نامه کردند و گفتند ما تو را امان میدهیم؛ چنان برخورد جوانمردانه‌ای کرد که دشمن را پشیمان نمود. گفت: من از حسین جدا شوم!؟ وای بر شما! اف بر شما و امان‌نامه شما!
نمونه دیگرِ بصیرت او این بود که به سه نفر از برادرانش هم که با او بودند، دستور داد که قبل از او به میدان بروند و مجاهدت کنند؛ تا این‌که به شهادت رسیدند. میدانید که آنها چهار برادر از یک مادر بودند: اباالفضل العبّاس - برادر بزرگتر - جعفر، عبداللَّه و عثمان. انسان برادرانش را در مقابل چشم خود برای حسین‌بن‌علی قربانی کند؛ به فکر مادر داغدارش هم نباشد که بگوید یکی از برادران برود تا این‌که مادرم دلخوش باشد؛ به فکر سرپرستی فرزندان صغیر خودش هم نباشد که در مدینه هستند؛ این همان بصیرت است. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محرم محرم97

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۳۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشویق بی‌امان محرم نویدکیا از سوی هواداران سپاهان + فیلم

هواداران تیم فوتبال سپاهان در جریان دربی اصفهان، محرم نویدکیا را روی سکوهای ورزشگاه نقش‌جهان تشویق کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال سپاهان و ذوب‌آهن عصر امروز _چهارشنبه، بیست‌ونهم فروردین_ در چارچوب بازی معوقه هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران در فصل بیست‌وسوم از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه نقش‌جهان رودرروی یکدیگر قرار گرفته‌اند.

علی‌رغم اینکه تیم فوتبال سپاهان اصفهان در نیمه‌دوم موفق شد روی اشتباه خط‌دفاعی ذوب‌آهن صاحب یک ضربه پنالتی شده و شهریار مغانلو که خودش پنالتی را گرفته بود با پای چپ دروازه پارسا جعفری را باز کرده و گل اول بازی را برای سپاهان به‌ثمر برساند، شعارهای هواداران این تیم علیه کادر فنی و مدیریتی ادامه پیدا کرد.

هواداران تیم فوتبال سپاهان روی سکوهای ورزشگاه نقش‌جهان از محرم نویدکیا اسم بردند و نام سرمربی سابق و اسطوره‌شان را صدا زدند، هواداران سپاهان در بازی قبلی این تیم مقابل نساجی مازندران هم شعارهایی از این دست سر داده بودند و در دیدار امروز تیم‌شان هم به شعارهای منفی‌شان ادامه دادند.

کد خبر 745571

دیگر خبرها

  • معرفی نفرات برتر ۵ وزن نخست کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه
  • روش عجیب و غریب پرنده‌ها برای در امان ماندن از حمله‌ی مار‌ها (فیلم)
  • برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد
  • تشویق بی‌امان محرم نویدکیا از سوی هواداران سپاهان + فیلم
  • چگونه بصیرت امام خمینی (ره) موجب تقویت بنیان ارتش شد؟
  • دو زلزله منطقه مسجد حضرت ابوالفضل خسارتی نداشته
  • دو زلزله منطقه مسجد حضرت ابوالفضل خسارتی نداشته است
  • بصیرت و آینده نگری امام خمینی (ره) برای برای جلوگیری از انحلال ارتش + فیلم
  • لرزش مجدد مسجد حضرت ابوالفضل
  • زلزله ۴ و ۸ دهم ریشتری در مسجد حضرت ابوالفضل