Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@17:52:15 GMT

حمله به مراسم عزاداری حسینی در لندن + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۳۱۸۴

حمله به مراسم عزاداری حسینی در لندن + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پی حمله راننده یک خودرو و زیر گرفتن عزاداران حسینی در مسجد المجلس الحسینی در منطقه کریکلوود در شمال غرب لندن، پنج نفر زخمی و سه نفر به علت شدت جراحات به بیمارستان منتقل شدند.

 

 

بیشتر بخوانید: مراسم تاسوعای حسینی در هلند 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی انتهای پیام/   حمله به عزاداران حسینی در لندن + فیلم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمله عزاداری محرم دانلود فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۳۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رد پای قرآن سرقتی از ایران این‌بار در حراجی ساتبیز لندن

این قرآن‌پژوه و مترجم و نسخه‌شناس مصاحف قرآن، که حدود دو دهه پیگیر این قرآن مسروقه بوده و ورق‌های جداشدهٔ آن را تا کنون در موزه‌های لوور (پاریس)، لوور (ابوظبی)، متروپلیتن (نیویورک) و موزۀ هنر اسلامی (دوحه) و همچنین حراجی‌های ساتبیز، کریستیز و بُنهامز شناسایی کرده‌است، به تازگی تصاویری از ورق هایی از این قران را منتشر کرده و اطلاع داده است که «برای چندمین بار، تا یک هفتۀ دیگر، در چهارشنبه ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک برگ دیگر از قرآن دزدیده‌شده به شمارۀ ۵۴۸ از موزۀ ملی پارس (شیراز) در حراج ساتبیز لندن به فروش خواهد رسید. این برگ شمارۀ ۴۲ از مجموع ۱۷۲ برگ نسخه بوده و حاوی آیات ۱۷ تا ۲۲ سورۀ حاقة است.»

درحالی که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرده پیگیری برای استرداد ورق‌های شناسایی‌شده این قران سرقتی را آغاز کرده است، کریمی‌نیا تاکید کرد که «از وزارت میراث فرهنگی انتظار می رود چهار سال پس از افشای این سرقت و فروش برگ برگ آن در حراج‌های مختلف اروپا، اکنون برای افکار عمومی توضیح دهد دقیقاً کدام اقدام موثر و عملی را برای حفظ و بازگرداندن این میراث ایرانی انجام داده و نتایج آن چه بوده است.»

مدیرکل موزه‌ها در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیش‌تر گفته بود که امیدوارند با اثبات مالکیت اوراق شناسایی‌شده در حراجی کریستیز، ورق‌های موجود در موزه لوور و دیگر مراکز و حراجی‌ها را هم پس بگیرند.

سرقت این قرآن خطی (کوفی) عصر روز چهارشنبه ۲۷ فروردین سال ۱۳۸۲ شمسی (۱۶ آوریل ۲۰۰۳ میلادی)، در ساعات پایانی وقت اداری انجام شد. چهار سارق مسلح با لباس مبدل وارد موزۀ ملی پارس در شیراز شدند و با شکستن یکی از ویترین‌های شیشه‌ای موزه، نسخه‌ای از قرآن به خط کوفی را از موزه به سرقت بردند. درباره سرنوشت آن دزدها تا کنون خبری نشده است. نظر کریم‌نیا، پژوهشگر نسخ قرآنی بر این است که سارقان احتمالا قرآن کوفی را ورق ورق کرده و از ایران خارج کرده‌اند.

درباره این قرآن گفته شده است که یک نسخه منحصر به فرد از کتابت مصحف شریف و متعلق به قرن دوم یا سوم هجری است. نسخه‌ای که توسط کاتبان ایرانی به نگارش درآمده و به لحاظ نوع نوشتار و تذهیب، بی‌همتا معرفی شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سپاه مهمترین نقش را در دفاع از انقلاب ایفا کرده است
  • پاسخ ایران به اسرائیل موفقیت راهبردی بزرگ بود
  • تولید انرژی با توربین‌های بادی خیابانی/ کربن‌زدایی لندن با بهره‌گیری از انرژی‌های پاک
  • تصویر عزاداری زن فلسطینی، عکس خبری برگزیده سال شد
  • رد پای قرآن سرقتی از ایران این‌بار در حراجی ساتبیز لندن
  • پیش‌بینی ونگر از تقابل امشب بایرن مونیخ و آرسنال
  • کاردار ایران در مصاحبه با گاردین: تله جنگ اسرائیل برای غرب
  • ۸ شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع و علم‌کشی در شمیران + فیلم و عکس
  • آیین تکیه خوانی، سنت عزاداری و علم کشی
  • حمله پهپادی به اسرائیل نتیجه تعرض به کنسولگری ایران بود