Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@19:53:40 GMT

سوگواری تاسوعای حسینی در آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۳۱۸۹

سوگواری تاسوعای حسینی در آذربایجان شرقی

به گزارش ایرنا، هیات های عزاداری و سوگواران تبریزی روز سه شنبه همزمان با فرا رسیدن نهم محرم الحرام، در میدان ساعت این شهر گرد آمده و سینه زنی و عزاداری کردند.
در این مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در غم شهادت امام حسین (ع) به نوحه سرایی کرده و عزاداران حسینی نیز با شکوه خاصی به سوگواری پرداختند.
این اجتماع با برگزاری نماز ظهر تاسوعا زیر نم نم باران پایان یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امامزده ها و اماکن مذهبی تبریز همچون امامزاده سید حمزه هم امروز همزمان با تاسوعای حسینی پذیرای مردم عزادار و همچنین مهمانانی از داخل و خارج کشور بود.
آئین شبیه خوانی واقعه کربلا هم در چند نقطه از شهر همزمان با روز تاسوعا برگزار شد.
به گزارش ایرنا، امروز در نهمین روز محرم، عزداری های حسینی در سایر نقاط استان آذربایجان شرقی هم با شور و شعور خاصی برگزار شد .
آذربایجان شرقی دارای بیش از 4 هزار هیات مذهبی است که نقش مهمی در زنده نگه داشتن واقعه کربلا و ایثارگری های سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش دارند.
آیین‌های عزاداری تیمچه مظفریه تبریز، مشعل گردانی روستای شیشوان عجب‌شیر، تخته زنی روستای فیروز سالار آذرشهر، شاخسی- واخسی(شاه حسین- وای حسین) تبریز، علم‌گردانی روستای سیه سران جلفا، شبیه‌خوانی شهر بخشایش، علم بندی شهرستان مراغه و شمع گذاری (شمع پایلاما) ازجمله آیین‌های عاشورایی هستند که تاکنون از آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌اند.
/3071/6120
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت آذربایجان شرقی استان آذربایجان شرقی بیت عصمت و طهارت عزاداری محرم رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۳۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت:نخستین مرحله از نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم  همزمان با سراسر کشور و با حضور ۳۳۷ نفر از حافظان استان در تبریز برگزار شد.

گفتنی است طبق مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی در هشتم تیر ۱۳۸۴ مدرک تخصصی درجه ۳ قرآن معادل لیسانس، مدرک تخصصی درجه ۲ معادل کارشناسی ارشد و درجه ۱ معادل دکتری بوده و دارندگان این مدارک از مزایای دارندگان مدارک درجه یک تا پنج هنری برخوردار می‌شوند.

دیگر خبرها

  • گوشه‌هایی از مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) از لنز دوربین شهروندخبرنگار‌ها
  • تصادف زنجیره‌ای در محور بستان آباد - تبریز
  • ۱۰ مصدوم بر اثر تصادف زنجیره‌ای در محور بستان آباد - تبریز
  • آغاز طرح ملی طوبی در تبریز
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری شطرنج در مراغه
  • برگزاری دوره آموزشی طرح ملی طوبی در تبریز
  • عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)
  • تصادف در محور اهر-تبریز ۹ نفر را روانه بیمارستان کرد
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در تبریز
  • قهرمانی تیم درناباطری تبریز در مسابقات والیبال ساحلی مراغه