Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-25@16:54:56 GMT

افزایش مرگ‌های ناشی از «اوردوز» در کانادا

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۳۳۳۸

به گزارش وانانیوز، 

 این سازمان با بیان این که تعداد کل قربانیان اوردوز مواد مخدر از سال ۲۰۱۶ که بحران سلامت عمومی در کانادا آغاز شد به 8000 نفر رسیده اعلام کرد آخرین اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که این بحران در کانادا رو به کاهش نیست.

همچنین اگر چه برخی جمعیت‌ها و مناطق خاصی از کانادا بیشتر از دیگران تحت تاثیر این بحران قرار دارند اما به طور کلی این موضوع سراسر این کشور را فرا گرفته و تمامی گروه های سنی و افراد با همه انواع زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی را در بر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گذشته بیشتر مرگ‌های ناشی از اوردوز مربوط به معتادان به مواد مخدر بوده است. اما اکنون این بحران به افرادی رسیده که به برخی مسکن های تجویزی اعتیاد پیدا کرده یا برای نخستین بار یک نوع ماده مخدر را به طور تفریحی استعمال کرده‌اند.

مقامات کانادایی تلاش کرده‌اند با اقداماتی نظیر توزیع گسترده کیت های ضد مخدر نالوکسان جهت درمان اوردوز، شمار مرگ و میر های افیونی را محدود کنند. همچنین بر اساس تجزیه و تحلیل های روند تجویز مواد افیونی که توسط موسسه اطلاعات بهداشتی کانادا (CIHI) منتشر شده، دولت کانادا در نظر دارد که توزیع مسکن رایج ترامادول را پس از مشاهده یک افزایش ۳۰ درصدی روند تجویزی بین سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ میلادی، تنظیم کند.اما آخرین آمار منتشر شده از سوی پزشکان و متخصصان قانونی دولت کانادا نشان می‌دهد این اقدامات چندان موفقیت آمیز نبوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تجویز بیش از حد و فروش غیرقانونی مسکن های مختلف به صورت گسترده ای به دلیل بحران مواد مخدر در شمال آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته است.

انتهای پیام                                                                          

 

منبع: وانا

کلیدواژه: کانادا کانادا مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۳۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حسن‌زاده عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خلیل آباد در پی انجام اقدامات اطلاعاتی از انتقال مقادیر قابل توجهی مواد مخدر به یکی از شهرستان‌های استان مطلع شده و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان خلیل آباد افزود: مأموران انتظامی با انجام تحقیقات میدانی یک دستگاه خودروی سواری پژو حامل مواد مخدر را در این زمینه در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان خلیل آباد شناسایی و متوقف کردند.

وی تصریح کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در بازرسی از خودرو مورد نظر ۸ کیلو و۶۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف و در این زمینه ۳ متهم را پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی کردند.

حسن زاده بیان کرد: مبارزه با قاچاق مواد مخدر یکی از اولویت‌های اصلی کاری پلیس است لذا از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک سبزپوشان عرصه نظم و امنیت را در اجرای وظایف خود یاری کنند.

کد خبر 6088726

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در مازندران
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج